CBL og RS2 geroverføringer?

Anbefalte innlegg

Har et lite dilemma:

 

Har en 1989 mod 90Q med AAN motor, har en S4 5 trinns kasse, men overføringene er ikke enkle å lage.

 

Hvilken kasse bør jeg skaffe som er sterk, og passer rett inn ? er snakk om ca 500hk i motoren.

 

Har liggende 2 stk CBL 6 Trinns fra S6, passer RS2 gearoverføringer på denne ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har et lite dilemma:

 

Har en 1989 mod 90Q med AAN motor, har en S4 5 trinns kasse, men overføringene er ikke enkle å lage.

 

Hvilken kasse bør jeg skaffe som er sterk, og passer rett inn ? er snakk om ca 500hk i motoren.

 

Har liggende 2 stk CBL 6 Trinns fra S6, passer RS2 gearoverføringer på denne ?

 

Jeg har CBL kasse fra S6 og RS2 overføring på S2`en. Så vil tro dette funker fett på din også.:)

RS2 og S2-6trinns overføring er identiske:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da passer den muligens på en URS4 5 trinns fra AAN også da?

 

Er det kun overføringene som trengs ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da passer den muligens på en URS4 5 trinns fra AAN også da?

 

Er det kun overføringene som trengs ?

 

01E kassene er like uansett om det e 5 eller 6trinns.

Og like kraftige.

 

Står dinna s4 5trinnskassa du har i bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

01E kassene er like uansett om det e 5 eller 6trinns.

Og like kraftige.

 

Står dinna s4 5trinnskassa du har i bilen?

 

Nja..

 

5 og 6 trinnskassene er identiske er rett, med tanke på tannhjul osv.

 

Men forskjellene er inngående aksling, det er det minst 4 forskjellige varianter av..

 

svakest: smalt 1. gir, tykk aksling. ( 5tr kasser og visse 6tr kasser )

sterkere: breit 1. gir, tykk aksling. ( 5tr kasser og di fleste 6tr kasser )

sterkere: smalt 1.gir, tynn aksling. ( 6tr kasser? )

sterkest: breit 1. gir, tynn aksling. ( rs2, s6+ ? og sikkert nyere 01e kasser )

 

Den tynne akslingen "gir etter" og vil dermed tåle mer riv og slit før den ryker / knekker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja..

 

5 og 6 trinnskassene er identiske er rett, med tanke på tannhjul osv.

 

Men forskjellene er inngående aksling, det er det minst 4 forskjellige varianter av..

 

svakest: smalt 1. gir, tykk aksling. ( 5tr kasser og visse 6tr kasser )

sterkere: breit 1. gir, tykk aksling. ( 5tr kasser og di fleste 6tr kasser )

sterkere: smalt 1.gir, tynn aksling. ( 6tr kasser? )

sterkest: breit 1. gir, tynn aksling. ( rs2, s6+ ? og sikkert nyere 01e kasser )

 

Den tynne akslingen "gir etter" og vil dermed tåle mer riv og slit før den ryker / knekker.

 

ja seff..:o

Kjekt med folk som kan rette her: rolleyes

Men splinen inn på kassa e vell lik på alle? at der e forskjellige 1.gir det viste jeg men ikke dette med tykk og tynn aksling, så var vell litt teit og skrive at kassene er like sterke:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja seff..:o

Kjekt med folk som kan rette her: rolleyes

Men splinen inn på kassa e vell lik på alle? at der e forskjellige 1.gir det viste jeg men ikke dette med tykk og tynn aksling, så var vell litt teit og skrive at kassene er like sterke:o

 

splinsen inn på kassa er helt lik på alle 01e kassene ja :)

 

 

Men alle 01kassene er sterk uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 5 trinns S4 i bilen nå ja. da vil vel svinghjul og clutch passer rett over til 6 trinns da ? Hvor plasserer dere CBL kassene på denne "skalaen" :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

CBL inn til nr 79444 har smalt og tykk aksling.

CBL fra nr 79445 har Breit 1.gir og tykk aksling.

 

 

det nr. står rett etter girkassekoden på undersida av kassa :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 5 trinns S4 i bilen nå ja. da vil vel svinghjul og clutch passer rett over til 6 trinns da ? Hvor plasserer dere CBL kassene på denne "skalaen" :)

Passer fint det ja

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.