Audi Coupe - Problemer med lysa..

Anbefalte innlegg

Kjøpte et Audi Coupe prosjekt i fjor som begynner å bli ferdig..

Da jeg fikk den funka kun fjernlys, og kjøpte da ny lysbryter på høggern. Da funka også nærlys, men kjørelys, parklys, tåkelys, lyshorn, instrumentbelysning, lys i orginale ekstra instrumeneter, hanskerombelysning og varmeapparatsvifta funker fortsatt ikke.. Kan alle disse tingene ha en sammenheng?

Har sjekket sikringer.

Kan jeg ha kjøpt en "halvdefekt" lysbryter? Eller er noe noen andre steder jeg bør sjekke ut?

Pøs på med kunnskap og erfaringer, alt hjelper!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du funnet ut av dette? har helt dødt instumentpanelbelysning i min coupe. ikke peiling på hva som skylder det : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du funnet ut av dette? har helt dødt instumentpanelbelysning i min coupe. ikke peiling på hva som skylder det : klø :

Dette er ikke unormalt på disse hvertfall. Er vel dimmeren som ryker bak på instrumentet. Sjedde på min også. Jeg har nå koblet det slik at det lyser fullt hele tiden mens tenningen er på.Du har da ikke mulighet for å justere lysstyrken men er jo best å ha full lysstyrke allikevel.

Husker ikke i nå i farta hvordan jeg koblet det da dette er ca 2 år siden, men kan få prøve å tatt et bilde eller noe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja har tenkt litt på det! men hadde vært supert vis du hadde et bilde :) er voldsomt med ledninger der!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke så lett å få tatt et brukbart bilde av ledningene baki der, men jeg hadde kobla sammen en gul og rød ledning, samt en lyseblå en med rød stripe på. Den gule er den som gir strøm når tenninga er slått på, og den røde er 12v (styrestrømmen vel).

tror den lyseblå med rød stripe er til lysa om jeg ikke tar helt feil. så da er det sikkert nok at du kobler den til den røde som gir strøm til cd spiller. Grunnen til at jeg koblet den gule mot den røde også, var at jeg skulle slippe at cd spiller skrur seg på når jeg srur på tenninga. ble sikkert litt avansert forklaring dette her men. Om ikke det er helt likt med deg, så kan du jo måle deg fram for å finne hvilken som er strømledningen, men den er vel som altids rød.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var ikke så lett å få tatt et brukbart bilde av ledningene baki der, men jeg hadde kobla sammen en gul og rød ledning, samt en lyseblå en med rød stripe på. Den gule er den som gir strøm når tenninga er slått på, og den røde er 12v (styrestrømmen vel).

tror den lyseblå med rød stripe er til lysa om jeg ikke tar helt feil. så da er det sikkert nok at du kobler den til den røde som gir strøm til cd spiller. Grunnen til at jeg koblet den gule mot den røde også, var at jeg skulle slippe at cd spiller skrur seg på når jeg srur på tenninga. ble sikkert litt avansert forklaring dette her men. Om ikke det er helt likt med deg, så kan du jo måle deg fram for å finne hvilken som er strømledningen, men den er vel som altids rød.

problemet er løst. kutta bare koblingene til dimmer, og festa de sammen! lyser når jeg skrur på lysene, så det var helt supert! var tydligvis dimmerbryter som var ødelagt. men takk for hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åja. samme løsningen som jeg gjorde også, men mulig litt dårlig forklart fra meg da. Men bra at du fikk orden på det hvertfall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.