viktig med silikonfjerner før epoxy/klarlakk?

Anbefalte innlegg

skrudde av begge fremskjermene mine idag siden litt rust har begynt og titte frem.

 

- slipte helt ned til metallet.

- vaska over med rødsprit

- så la jeg på et lag med noe epoxy greier.

(kjøpt fra lakk verksted, blir lilla når det tørsker på metall)

-primer imorgen når det er tørt?

 

men på skjerm nr 2 så GLØMTE jeg og vaske med rødsprit før jeg spraya på epoxy, er ikke sikker på hvor mye jeg har tatt på skjermen men har nok sikkert vert borti område jeg behandla.

 

hvor VIKTIG er det og vaske med rødsprit før du legger på epoxy? må jeg slipe ned områdene på nytt elr går det "greit"

 

skal hellakkere bilen ettervert og har ikke lyst at det skal boble frem rust etter noen mnd/år.

 

p.s hvis noen veit av en lakkerer som er flink samt "grei" åris i trondheim så send pm. =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er viktig å vaske med silicon fjerner ja. men rødsprit er vell langt fra ideelt? men du ser vell om det har godt greit nå som lakken har tørka? den epoxyen du har brukt hørest mer ut som noe syregrunning eller rustomvandler og desse trenger du ikke vaske så mye rent før bruk. men før primer må du vaske med siliconfjerner(vasketynner)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- hadde ikke siliconfjerner eller tynner så tenkte rødsprit var like greit jeg. men hvor langt fra ideelt?

-trur du har rett i, står noe om rustomvandler på boksen.

 

-hvordan ser jeg om det har godt greit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne rustomvandleren du har smurt på trenger du egentlig ikke å vaske så grudig rent før du har den på så det har nok godt helt fint. du må uansett pusse ned dette igjen før du legger på primer. rødsprit bør du ikke bruke da dette legger igjen en film. bruk tynner/siliconfjerner. om du skal levere inn delene til lakk er det sikkert best om du ikke legger på primer heller om du har tenkt å bruke slik fra sprayboks? ikke alle verksteder som bare vil legge på lakk uten og vite hva som er under.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rødsprit innholder fett, som igjen kan få lakken til å løsne.

blå rens/ isopropanol, sitursrens, silikonfjerner og tynner er best.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk gode tips og en liten mini guide på pm, så denne gangen skal det bli bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitrusrens før lakk/grunning? Det har ihvertfall jeg meget dårlig erfaring med - endte med lakk som kokte. Tynner er en sikker vinner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.