#1 Skrevet Mars 31, 2010 (endret) Er det noen som vet...? Jeg skal bytte intercooleren på bilen min. Det er en A6 '06 - 2.0 TDI Hvordan "angriper" jeg dette enklest? Vet jeg "bør av med" frontfanger og kanskje innerskjerm på venstre side. Men dette tar tid.. og jeg vil jo helst spare meg selv for ekstra arbeid. KAN jeg klare meg med å kjøre bilen opp på 2 stk "BilTema bukker", ta av "bunnplata" bak fangeren/under bilen.. og fikle det til derfra? Det SER ut til å være god plass for hender, fingre og verktøy, bare jeg kommer meg inn bak ic'en.. Er det "fare for" at jeg får feilmeldinger i VagCom etter at ic er skiftet? Jeg har ingen feilmeldinger / lamper som lyser i dag.. Noe jeg bør passe på? ..annet enn å "dra til brekket" før jeg legger meg under bilen? Ingen som har skikkelig bukk/grav å låne meg i morgen? Jeg bor i Holmestrand 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 31, 2010 Pass deg for Biltema sine bukker/kjøreramper. Den ene jeg hadde kollapset plutselig, mens jeg tok meg en røykepause. Kjøpte "skikkelige" på Mekonomen, og disse har holdt. Disse er mye kraftigere enn biltema sine. Hvis du bruker biltema sine, så sett under ett par krakker, for sikkerhets skyld. Edit: pass på at hjulene står inne på det horisontale området på bukkene/kjørerampene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 31, 2010 Pass deg for Biltema sine bukker/kjøreramper.Den ene jeg hadde kollapset plutselig, mens jeg tok meg en røykepause. Kjøpte "skikkelige" på Mekonomen, og disse har holdt. Disse er mye kraftigere enn biltema sine. Hvis du bruker biltema sine, så sett under ett par krakker, for sikkerhets skyld. Edit: pass på at hjulene står inne på det horisontale området på bukkene/kjørerampene. Hmmm.. Takk for advarselen.. Har lånt kjørerampene, så vet ikke engang hvor gamle de er.. De er blå.. og mener det er BilTema ramper.. Har krakker/bukker.. de er nyere.. men også fra BilTema.. Jaja.. Påsken er jo visstnok en sorgens høytid uansett.. så.. får la det stå til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 31, 2010 Mekonomen sine kjøreramper, er også blå. Samme farve, men noe kraftigere (og dyrere). Biltema sine bukker, har brukt uten noen overraskelser i mange år:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 31, 2010 (endret) Det er ikke sikkert du at du må ha den opp på bukker. Intercooleren sitte på venstre side bak tåkelyset og under/bak hovedlykta. Du må ta av støtfangeren og muligens hovedlykta for å komme til men tror ikke du må ha ut innerskjermen. Den er festet i en brakett med to gummimuffer (nede =dra ut først og deretter oppe =dra opp) Foran på IC sitter et "innsugsrør" som (jeg tror) får kjøleluften i fra dekselet v/kjørelyset og dette røret er det første du ser når fangeren er av. Det er ikke skrudd fast bare hektet på i fremkant av IC . Får ikke noe detaljert tegning av hvordan det ser ut i forhold til plassering osv. bare IC og tihørende deler. Ps. det sitter en trykkbryter bak på IC som du må skru av. Håper dette kan vere til litt hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 1, 2010 Det er ikke sikkert du at du må ha den opp på bukker. Intercooleren sitte på venstre side bak tåkelyset og under/bak hovedlykta.Du må ta av støtfangeren og muligens hovedlykta for å komme til men tror ikke du må ha ut innerskjermen. Den er festet i en brakett med to gummimuffer (nede =dra ut først og deretter oppe =dra opp) Foran på IC sitter et "innsugsrør" som (jeg tror) får kjøleluften i fra dekselet v/kjørelyset og dette røret er det første du ser når fangeren er av. Det er ikke skrudd fast bare hektet på i fremkant av IC . Får ikke noe detaljert tegning av hvordan det ser ut i forhold til plassering osv. bare IC og tihørende deler. Ps. det sitter en trykkbryter bak på IC som du må skru av. Håper dette kan vere til litt hjelp. Javisst ! Hjelper stort dette ! Takker Heine! Spørs om jeg ikke triller bilen ned til deg om jeg "står fast" Var redd jeg måtte av med hovedlykta ja.. Er det ikke plundrete å justere den riktig etterpå igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 1, 2010 All justering av hovedlyktene er "intern" så når du monterer de tilbake på bilen så sitter de nøyaktig slik som før du tok de av. send meg en mld på 92453714 med adressen du er på så kan jeg ta en tur opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 1, 2010 Takk for tilbudet Heine, men det gikk greit.. Er ikke HELT sikker på at lyktene havnet 100% der de var.. men det ser bra ut.. Tok av begge lyktene, og fikk satt inn nye Hoen pærer.. Så trangt som det er inne i motorrommet på høyre side, var det ikke snakk om å forsøke seg uten å ta ut lykta.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...