Luft problemer Touareg - Noen fra Møller som kan svare ?

Anbefalte innlegg

Kan noen tipse meg om hvor eg kan få tak i pneumatik deler i Bergen?

Tilbakeslagsventilen inn på fremdemper venstre side på Touareg'en er knekt!!

Ja du leste riktig.

ER DET MULIG??

Steike for en dritt patent. Må jo nesten regne med at dette må være en svakhet som VW dekker? Har ingen ytre påvirkninger. Hang bare i "irret"

Var knekt rett i overgangen før gjengene inn i demper. Nr 10 på listen....

 

REGNER IKKE MED MØLLER HAR DETTE PÅ LAGER, EVT SELGER DEN SOM LØS DEL ENGANG??

7LO616813

Touareg luftdemper foran.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilder av elendigheten.....

Touareg luftdempernippel fremme (2)lite.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvsagt selger Møller denne delen, hvorfor skulle de ikke det? Den har jo delenummer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjent feil på VAG med luftfjæring dette...

 

Ser jo ut som at noe har sprekt på selve fjærbeinet/luftfjæra, og da er det nok stor fare for at du må bytte hele.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selve ventilen koster vel ca 5- 600kr på møller tror jeg. men ta dette med en klype salt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenummeret du har skrevet er feil, du har brukt bokstaven O der det skal være tallet 0.

http://www.nbd.no/7L0616813

Så er spørsmålet om det sto en B bak der..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjent feil på VAG med luftfjæring dette...

 

Ser jo ut som at noe har sprekt på selve fjærbeinet/luftfjæra, og da er det nok stor fare for at du må bytte hele.

 

Nei, det er heldigvis endel av ventilen. Har demontert beinet og fått ut den knekte delen:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delenummeret du har skrevet er feil, du har brukt bokstaven O der det skal være tallet 0.

http://www.nbd.no/7L0616813

Så er spørsmålet om det sto en B bak der..?

 

Ja, du har helt rett. Skrev det litt kjapt...

Som du ser på vedlagt pdf fil, er det kun ett nr. ingen alterativ med b.

Hva er evt. forskjellen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvsagt selger Møller denne delen, hvorfor skulle de ikke det? Den har jo delenummer!

 

Det er fordi eg fant den på 2007 modellen. Er ikke NOEN løse deler på 2005 modellen sitt luftbein.......

 

Søkte endel rundt på clubtouareg forumet før eg fant ut av det.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakket med Møller idag.

MØLLER:Ja da. Kjent feil.

MEG: Da er den vel på lager?

MØLLER: Nei, det går ikke så mange biler av denne typen, så derfor har vi den ikke på lager.

MEG: Ok. Men hva koster denne da?

MØLLER: Rett i underkant av 1000,-

MEG: WHAT???? Da er det vel en slags garanti på dette, siden det er en kjent feil? Ikke ytre påvirkninger. Bare knekker av seg selv?

MØLLER: Nei....

 

 

Er ikke dette i overkant dyrt for en tilbakeslagsventil som er en kjent svakhet?

Ble som nevnt også byttet på motsatt side for 1 år siden, men da byttet verkstedet hele demperen komplett.

13500,- pluss montering!!

 

I ettertid viser det seg at det var samme feil. "Bare" en knekt nippel.

 

Er det noen fra Møller teknisk som kan svare på dette?

Er det overhodet noen vits å prøve seg på reklamasjon??

Er vel meint å vare vesentlig mer enn 5 år??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har snakket med Møller idag.

MØLLER:Ja da. Kjent feil.

MEG: Da er den vel på lager?

MØLLER: Nei, det går ikke så mange biler av denne typen, så derfor har vi den ikke på lager.

MEG: Ok. Men hva koster denne da?

MØLLER: Rett i underkant av 1000,-

MEG: WHAT???? Da er det vel en slags garanti på dette, siden det er en kjent feil? Ikke ytre påvirkninger. Bare knekker av seg selv?

MØLLER: Nei....

 

 

Er ikke dette i overkant dyrt for en tilbakeslagsventil som er en kjent svakhet?

Ble som nevnt også byttet på motsatt side for 1 år siden, men da byttet verkstedet hele demperen komplett.

13500,- pluss montering!!

 

I ettertid viser det seg at det var samme feil. "Bare" en knekt nippel.

 

Er det noen fra Møller teknisk som kan svare på dette?

Er det overhodet noen vits å prøve seg på reklamasjon??

Er vel meint å vare vesentlig mer enn 5 år??

 

Jobber ikke hos Møller, men..

 

Er bilen din norsksolgt, i privat eie og under 5 år så kan du fremlegge krav om reklamasjon hos nærmeste merkeforhandler.

 

Det meste på en bil er ment å vare mer enn 5 år, untatt åpenbare bruksrelaterte slitasjedeler som bremseklosser etc, men er bilen din mer enn 5 år har du ikke lenger noen reklamasjonsrett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fordi eg fant den på 2007 modellen. Er ikke NOEN løse deler på 2005 modellen sitt luftbein.......

 

Søkte endel rundt på clubtouareg forumet før eg fant ut av det.....

 

I delekatalogen står det da oppført delenummer på denne delen fra 2003-2007 modeller så vet ikke hvilken kilde du bruker. Delen lagerføres vanligvis men de er tomme for øyeblikket men den kommer da vanligvis på 3 dager fra tyskland.

 

Den er jo import så da kommer du ingen vei med reklamasjon

Og forrige gang det ble skiftet er det jo kanskje greit å presisere at det IKKE er Møller som har skiftet komplett demper på høyreside fremme det er ett ikke merkeverksted.

Dette blir litt spekulativt men jeg antar at Møller ikke ville byttet hele demperen men kanskje bare ventilen og da hadde jo ihvertfall forrige eier spart rundt 10000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I delekatalogen står det da oppført delenummer på denne delen fra 2003-2007 modeller så vet ikke hvilken kilde du bruker. Delen lagerføres vanligvis men de er tomme for øyeblikket men den kommer da vanligvis på 3 dager fra tyskland.

 

Min kilde kode er ETKA 7, men på 2005 så er det ikke samme eksplosjonsbilde som på 2007, har eg funnet ut nå i etterkant.

Ikke alle som bruker 8 timer av arbeidsdagen i ETKA, så vi blir vel bedre etterhvert tenker eg:-)

 

Den er jo import så da kommer du ingen vei med reklamasjon

Hvor har du dette fra?

Er bilen dårligere når bilen er importert?

Det er jo nettopp dette som er en typisk Møller holdning. Hvorfor hjelpe en kunde når han er så stupid at han kjøper en bil som har rullet sine første mnd i hjemlandet sitt.....

 

Og forrige gang det ble skiftet er det jo kanskje greit å presisere at det IKKE er Møller som har skiftet komplett demper på høyreside fremme det er ett ikke merkeverksted.

 

Det er helt riktig observert. Tabbe av forrige eier som stoler på sitt lokale verksted....

 

Dette blir litt spekulativt men jeg antar at Møller ikke ville byttet hele demperen men kanskje bare ventilen og da hadde jo ihvertfall forrige eier spart rundt 10000,-

 

Selvfølgelig blir det spekulativt, men Møller har nok også muligens byttet feile deler for kunder tidligere?

Kanskje ofte også, men dette er jo spekulativt....

 

Håper ikke du tar deg direkte nær av mine svar. Liker at folk innvolverer og svarer.

 

Har snakket med Møller, og de skulle opprette reklamasjonsspørsmål mot VW:-)

 

Tviler jo egentlig med borti 80% på at dette farer i riktig retning, men blir bare irritert av ikke å ha prøvd, pluss at eg synest at det ALLTID er kunden som sitter tilbake med lite positivitet......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du dette fra?

Er bilen dårligere når bilen er importert?

Det er jo nettopp dette som er en typisk Møller holdning. Hvorfor hjelpe en kunde når han er så stupid at han kjøper en bil som har rullet sine første mnd i hjemlandet sitt.....

 

Du må ikke blande garanti og reklamasjon.

 

Garanti er noe produsenter stiller. Reklamasjon er norsk kjøpslov. Dersom bilen er privatimportert er det ingen reklamasjonsrett til Møller, da Møller ikke har noe som helst med bilen å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått så er det den som står på importpapirene til norge som blir den som må stille med reklamasjon? Så hvis den er privat importert kommer du sansynligvis ingen vei. Men hvis det er et firma som har importert den kan det hende du kan rette reklamasjonssak mot det firma?

 

Er litt på tynn is når det gjelder dette regelverket, så de som kan det får korrigere meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitat:

Den er jo import så da kommer du ingen vei med reklamasjon

 

Hvor har du dette fra?

Er bilen dårligere når bilen er importert?

Det er jo nettopp dette som er en typisk Møller holdning. Hvorfor hjelpe en kunde når han er så stupid at han kjøper en bil som har rullet sine første mnd i hjemlandet sitt.....

Mente selvfølgelig at du ikke har noen sak mot Møller på reklamasjon iogmed at bilen ikke er solgt av de. Har ingenting med "holdning" å gjøre... du kan heller ikke kjøpe en I-phone i USA og reklamere mot netcom/ekspert eller whatever i norge pga feil som du mener skal dekkes av kjøpsloven som er en norsk lov og omhandler kjøp/salg i norge.

Er en grunn til at ting er dyrere i norge da leverandører må ta høyde for kostnader som de må dekke pga reklamasjonsrett. Produsenten dekker svært sjelden noe utover garantien de har selv på 2-3år.

 

Sitat:

Dette blir litt spekulativt men jeg antar at Møller ikke ville byttet hele demperen men kanskje bare ventilen og da hadde jo ihvertfall forrige eier spart rundt 10000,-

 

Selvfølgelig blir det spekulativt, men Møller har nok også muligens byttet feile deler for kunder tidligere?

Kanskje ofte også, men dette er jo spekulativt....

 

Håper ikke du tar deg direkte nær av mine svar. Liker at folk innvolverer og svarer.

 

Har snakket med Møller, og de skulle opprette reklamasjonsspørsmål mot VW:-)

 

Tviler jo egentlig med borti 80% på at dette farer i riktig retning, men blir bare irritert av ikke å ha prøvd, pluss at eg synest at det ALLTID er kunden som sitter tilbake med lite positivitet......

 

Tar meg ikke nær av sånt.

De skal nok sjekke med Møller sentralt (importørleddet) om det er noe som kan dekkes på kulanse (VW fabrikken støtter med xx% mens kunden betaler xx%.)

 

Møller har garantert byttet feil deler for kunder tidligere.... alle gjør feil ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig Rudi!!

Er nok dette han på Møller har tenkt å gjøre, selv om han var enig med meg at dette var elendig kvalitet på produktet.

Var også villig til å hjelpe meg om eg kjøpte delen nå (siden eg trenger å få bilen på beina) og ordne opp i ettertid om det skulle vise seg at VW er i det lune hjørnet og er enig med oss:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ikke blande garanti og reklamasjon.

 

Garanti er noe produsenter stiller. Reklamasjon er norsk kjøpslov. Dersom bilen er privatimportert er det ingen reklamasjonsrett til Møller, da Møller ikke har noe som helst med bilen å gjøre.

 

Selvfølgelig ikke. Er fullstendig klar over forskjellen på dette. Bare uheldig formulering/valg av ord:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig Rudi!!

Er nok dette han på Møller har tenkt å gjøre, selv om han var enig med meg at dette var elendig kvalitet på produktet.

Var også villig til å hjelpe meg om eg kjøpte delen nå (siden eg trenger å få bilen på beina) og ordne opp i ettertid om det skulle vise seg at VW er i det lune hjørnet og er enig med oss:-)

 

Så bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ny del utlevert til 0,- med beskjed fra min kjenning hos Møller at "regner med denne går i det store sluket" :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Nå har det samme skjedd hos meg :( Ingen ytre påvirkning da bilen har stått parkert i 2uker, og nå lekker det en god del...

Var det mye stress å få ut denne delen, hva slags verktøy brukte du?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er heldigvis endel av ventilen. Har demontert beinet og fått ut den knekte delen:-)

 

skal sjekke i skuffen min paa lageret jeg mener jeg har en slik eller to liggende. Finner jeg de hiver jeg de i en konvolutt og sender de til deg. Gratis :) kanskje du gidder og bet. portoen da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ny del utlevert til 0,- med beskjed fra min kjenning hos Møller at "regner med denne går i det store sluket" :-)

 

litt treig jeg saa ikke denne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.