Luft problemer Touareg - Noen fra Møller som kan svare ?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Nå har det samme skjedd hos meg :( Ingen ytre påvirkning da bilen har stått parkert i 2uker, og nå lekker det en god del...

Var det mye stress å få ut denne delen, hva slags verktøy brukte du?

 

pröv og bank inn en torx 20el 25 og skru forsiktig ut. Husk noe rustlöser el liknende

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varme GODT opp rundt dritten, gi godset rundt noen kakk med hammer, så får man somregel pirka ut det som sitter igjen i belgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som (nesten) nevnt her oppe, banket eg inn en umbrakopipe og skrudde ut:-) torx vrir seg lettere ut igjen......

 

Men tok beinet av bilen for bedre plass å jobbe og gjøre rent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal sjekke i skuffen min paa lageret jeg mener jeg har en slik eller to liggende. Finner jeg de hiver jeg de i en konvolutt og sender de til deg. Gratis :) kanskje du gidder og bet. portoen da:)

Hvis du finner de, så er jeg veldig interessert i dem : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som (nesten) nevnt her oppe, banket eg inn en umbrakopipe og skrudde ut:-) torx vrir seg lettere ut igjen......

 

Men tok beinet av bilen for bedre plass å jobbe og gjøre rent.

 

Takk skal du ha:)

Sjekket såvidt under idag, det kan hende det bare er o-ringen også, må nesten ha den på jekken for å få sett skikkelig.

 

Luftslangen er festet med mutteren eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er flenset inn på slangen med støttehylse inni

 

Her er ett bilde. Lekker mest sannsynlig på den innerste o-ringen

IMG_2689.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke rart at detta ikke tåler noe, er jo såvidt gjenger skrudd inn i fjørbenet jo.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men de har sikkert god lønn disse ingeniørene:-)

 

Messing kobling + alu bein = ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noko delenr på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men de har sikkert god lønn disse ingeniørene:-)

 

Messing kobling + alu bein = ??

 

håper da i det minste det er stål..

 

men hvis det er dette som er den store gjengangeren på luftunderstell på touareg så er det jo ikke noe problem da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

håper da i det minste det er stål..

 

men hvis det er dette som er den store gjengangeren på luftunderstell på touareg så er det jo ikke noe problem da:)

 

Nei, det er sant. Bare synd i de som går på verksted, og får beskjed å bytte komplett bein....

Det fikk forrige eier på andre siden:-)

 

Og nei, ikke stål.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det var ventilen som var sprekt akkurat som ovenfor. Fikk inn en torx 20, men denne knakk : bh :

Får skru av fjærbeinet og prøve noe annet, men ser ut til å være litt av en jobb på høyre siden da den ene bolten ser ut til å ligge krøkkete til og mye som må demonteres for å komme til...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du finner de, så er jeg veldig interessert i dem : vinke :

 

hei fant desverre ikke noen av de, finner jeg de skal jeg si ifra.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noko delenr på dette?

Vil ha dette liggande.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dele nr: 7L0616813B

 

Har nå fått ut meste parten med grispikk, men må nok gjenges opp på nytt da det ser ut som alt er sveiset sammen pga den kraftige korrosjonen.

 

Hvordan demonterte du demperen Curt? Må man demontere mye for å finne den siste av de 3 boltene i dempertårnet? Jeg skal ut med den på høyre siden, og der ligger jo kjøle og spylevæsketank i veien ser det ut som. Kan det være så tungvindt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Neida. Ingen tank må vekk. 3 skruer oppe i en trekant. Litt gjemt under bremsevæskebeholder. Tror eg demonterte skilleveggen mot beholderen om eg ikke husker feil? Kan virke lit knotete med går greit. Er "delt" med noen skruer etter det eg husker??

 

EDIT: OBS. Det var venstre side ja:-) Høyre tror eg var veldig enkel.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høyre ja, sett innenfra:) jeg får sjekke på venstre siden, kanskje jeg skjønner mer da : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.