Audi A6 1,9 tdi 1999 Går dårlig

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har en audi a6 her som jeg får opp feilkode 17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 35-10 - - - Intermittent

Har funnet ut på ross tech sine sider at det er den brømte N75 som den henviser til... Jeg skulle bytte denne i fra en annen bil som jeg har, da fant jeg ut at det var en vakumslange som hadde "knekt" (på inntaket på vakumbeholderen) den som hetet 054 129 808. Bilen gikk veldig dårlig, men jeg fikk blendet den slangen som gikk inn på vakumbeholderen så gikk den som en klokke igjen... Men her er egentlig det jeg lurer på, HVA ER EGENTLIG DENNE VAKUMBEHOLDEREN ER GODT FOR.. Burde jeg ha den der eller kan jeg bare kjøre med den når jeg har tettet slangen....

På forhånd tusen takk.

Tommy.

Link til bilde av delen. http://cgi.ebay.co.uk/VAG-DAMPER-054129808-038129807-/180456460210

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en ''vakuum reservoar'' , den ''lagrer'' undertrykk som kan være fint å ha. Hvis mot all formodning motoren stopper i fart, så har du hvertfall 2-3 trykk på bremsen med full effekt. Tar du vekk denne, så må du hvirkelig stå på bremsen hvis motoren ikke går, og det er sikkert skummelt hvis du durer nedover E6 i 120km\t, og motoren stopper. ;)

Samme boksen som står i golf mk1 og mk2. Bare i Kawasaki grønn farge ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar, men det er nok ikke helt riktig... Jeg MÅTTE bare prøve å stoppe motoren i fart, jeg hadde 2,5 tråkk på pedalen med full effekt!! Så jeg vet ikke helt hva funksjonen på denne er.... Jeg har ikke merket noen feil på bilen heller...

Men men....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den demper vel vacum pulsene fra vacumpumpa før vacumet kommer til div styringsventiler. slik at de har et jevnt undertrykk å jobbe med. Uten at jeg har forsket så mye på akkurat den der på tdi.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når eg tenker meg om, er det vel en blanding av begge svarene fra meg og Stian riktige. :) På ETKA heter den demper, så det er nok som du sier stian at den demper pulsene fra vakuumpumpa noe, og gjør at motoren jobber lettere med jevnt undertrykk til alle komponenter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.