Nedre dashborddeksel på Lupo/bytte dørhengsler

Anbefalte innlegg

Først må noe frustrasjon ut: Å skru Lupo er nesten som å skrelle en løk; man skreller av lag på lag med deksler under dashbordet i et stakkarslig forsøk på å komme til der man vil: mad :.

Så til saken: Hvordan løsner man dekslet som sikringsboksen henger fast i på Lupo? For meg ser det ut til at dette er i ett med dashbordet. Men det kan da virkelig ikke være slik at man må ta ut dashen for å komme til den indre bolten på det øvre dørhengslet?

Dette ser ut til å bli betydelig mer omfattende enn jeg hadde sett for meg. Nede var det fort gjort, men det er jo det øvre hengslet som er mest slitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det (ikke overraskende) ikke kom noen svar brukte jeg hodet selv etter et par kreativitetspils. Jeg regner med at dama sin Lupo ikke er den eneste med "todørs Taunus-syken" på førerdøra, så for å glede nestemann som bruker søkefunksjonen kan jeg fortelle hva jeg kom fram til: Dekslet jeg ikke fikk løsna sitter fast i dashen med plastskruer/klips som er sveist. Men i området man ønsker å komme til er det bare tomrom over dekslet. Dermed kappa jeg rett og slett bare ut ei luke slik at jeg kom til den øvre, indre bolten. Nå er det hele skrudd i hop igjen og konepone er fornøyd:).

Som en digresjon kan det nevnes at det er fascinerende at man trenger to ulike torx-nøkler og stjerneskrutrekker for å få av de to dekslene som må av for å komme til sikringsboksen på en typisk konebil. Mye tyder på at en gåen sikring ikke akkurat er noe man bytter i grøftekanten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som en digresjon kan det nevnes at det er fascinerende at man trenger to ulike torx-nøkler og stjerneskrutrekker for å få av de to dekslene som må av for å komme til sikringsboksen på en typisk konebil. Mye tyder på at en gåen sikring ikke akkurat er noe man bytter i grøftekanten.

Hvordan i all verden kom du frem til dette da? Det tar da akkurat 1 sekund å komme til sikringsboksen på en Lupo?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan i all verden kom du frem til dette da? Det tar da akkurat 1 sekund å komme til sikringsboksen på en Lupo?

HEHE: flau :. Tror vi må skylde på det økende antall mekkepils, dårlig belysning i tussmørket og det faktum at jeg allerede hadde tatt av det ytterste dekslet. Dermed så jeg ikke at det faktisk var ei fin lita luke slik at man umiddelbart kommer til sikringsboksen.

Det forandrer likevel ikke det faktum at det er køddent å komme til den indre bolten til det øvre dørhengslet. Men ved å lage seg ei lita luke til venstre for sikringsboksen kom man til uten pes. Det er tydelig at Pablo og Diego monterer dørene før dashbordet;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, det hadde nok vært noe verre uten den luka ja :) Tenkte først det var dørstopperen (eller hva det nå heter) du skulle bytte, da dette iallfall er et gjengangsproblem på Lupo, men da slipper man å rote under dashbordet :) -> http://forums.clublupo.co.uk/index.php?showtopic=34802

Det er jo ikke så mange Lupo i norge, og lite info å finne, men på denne siden med how-to's (og resten av forumet forøvrig), er det mye nyttig informasjon. http://forums.clublupo.co.uk/index.php?showforum=23

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for link:).

Nei, det var hengslene som var slitte (noe som er forstålig med så vidt lange og tunge dører). Så slitt til slutt at konepone måtte slutte å bruke førerdøra. Det virker litt klønete når folk over 180 må kravle over midtkonsollen for å komme inn/ut:D.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.