Anbefalte innlegg

Hei hopp og god påske!

 

Frua har litt skjønnhetsflekker på golfen. Er kun overflaterust, hvordan angriper jeg det best?

 

Tenkte å pusse ned og grunne/lakke. Trenger litt tips til type pussepapir/pusseskive og evt grunning/antirust jeg kan bruke.

 

Fortsatt god påske!

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vil tro det beste for å få bort absolutt alt av rust også det som ligger i porene i metallet er å punktsandblåse,men sikkert andre her som har mer peiling enn meg på dette:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kort fortalt:vaske med eks.silikonfjerner/spirt

sandblåse

vaske

grunne med epoxy eller termofyller eller syregrunning

farge

klarlakk.

event, mellom slipe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du får porer / krater/ bulk i plata etter sandblåsing kan du legge i litt sparkel og slipe den før du grunner. Pass på att du har fått sandblåst godt! Deretter grunner du .. Ville ikke ha brukt grovere enn 320 korning før grunning pga sliperiper.. Hvis du ikke har tilgang til luft kan du bruke negerkuse/stålbørste på drill... MEN bør da behandles med f.eks. Can-trust som omvandler rust til stål på en måte...( børsten klarer ikke å komme ned i porene som sand gjør, derfor bør det som er igjen av rust behandles)....

Anbefaler sandblåsing !.. Lykke til....Og fortsatt god påske. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for fine påsketips:)

 

Har tilgang på luft på jobben så da blir det å prøve det:) Ser biltema selger punktblåseutstyr, da dette er kun "førstehjelp" på golfen så prøver jeg dette.

Hvis man skal lakke det selv, hvordan får man best resultat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.