#1 Skrevet April 1, 2010 Hei. Som overskrift sier kjører jeg med åpent filter, og har gjort det siden bilen var så si ny.. Mye lyd:) Men, nå den siste måneden har lyden blitt enda høyere og ved alle girskift , samme hvilket gir..? noe som begkymer meg, selv om alle hører det.. Bilen går jo fortsatt like bra., men er det et tegn på at noe er på tur til og si takk for seg? ( turbo )? bilen har nå gått 94k 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 1, 2010 Sånn sirene lyd liksom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 1, 2010 Sånn sirene lyd liksom? Nei.. flaff flaff.. og ved raske girskift gir den bare fra seg et høy POH gjennom filteret , + bilen "butter "i mot..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 1, 2010 Nei.. flaff flaff..og ved raske girskift gir den bare fra seg et høy POH gjennom filteret , + bilen "butter "i mot..? Staget på turboen din.. går det lett opp og ned uten å henge seg opp når man ruser bilen opp og ned på turtall fra tomgang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 1, 2010 Staget på turboen din.. går det lett opp og ned uten å henge seg opp når man ruser bilen opp og ned på turtall fra tomgang? Det må sjekkes.. bilen har alltid hatt annen lyd enn andre 2l `ere.. Flaff Flaff lyden, er der nå man ruser bilen og, når turtall detter ned igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 1, 2010 Det må sjekkes.. bilen har alltid hatt annen lyd enn andre 2l `ere.. Flaff Flaff lyden, er der nå man ruser bilen og, når turtall detter ned igjen. ok. hadde åpent filter før på min også, det sier poff når man går brått av gass der det er mye ladetrykk bygget opp, men det er sånn det skal være, da oppsamlet ladetrykk slår ut av luftfilter igjen når man slipper gassen. Men om din ikke har vært sånn før som den er nå så hadde jeg sjekket staget og vacumkokka på turbo + slangen til den:) Alt dette kan også gjøres med vagcom ved å grunninstille turbostyring i kanal 11, som en start og hvis det er avvik der så kan man gå vide til visuell kontroll av staget:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...