#1 Skrevet April 1, 2010 Lurer på om turboen min har tatt kvelden. Hørte ett litt poff, bilen sluttet og dra og det kom mye hvit røyk(luktet olje) Kjørte 50-60m etter at dette skjedde (lå en del olje i veien) Nå er peilpinnen er tørr. Kan hele motoren være ødelagt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 1, 2010 Lurer på om turboen min har tatt kvelden.Hørte ett litt poff, bilen sluttet og dra og det kom mye hvit røyk(luktet olje) Kjørte 50-60m etter at dette skjedde (lå en del olje i veien) Nå er peilpinnen er tørr. Kan hele motoren være ødelagt? Nøyaktig samme som skjedde med min. Da knakk akslingen på turboen. Står en god del om dette på forumet. Min motor overlevde men stoppa med en gang det smalt. Sansynligvis trenger du ny turbo og muligens katalysator da denne er full av olje nå som størkner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 1, 2010 Gratulere i klubben for turbo havari,min tok kvelden sist uke,samme som du. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2010 Skiftet nettopp en turbo på en Skoda Octavia `06. Samme symptomer. Et lite smell, null drag, masse røyk og knekt aksling i turbo. (Denne var forøvrig chippet med tuningboks og er konkludert til årsaken) Heldigvis i dette tilfelle, knakk akslingen i trykk huset, altså ikke eksoshus. Så det var å skifte turbo, trykkrør og intercooler, så var bilen i orden. Som Finn Kristian sier må du skifte kat. også hvis den knekker i eksoshus. Muligens ligger kansje skovlen igjen inni katten også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 2, 2010 Hvor mye koster det for og få byttet dette ?? Høres ganske dyrt ut.. Har akkuratt byttet DSG kassa.. Er det normalt at disse dele ryker ?? Bilen har godt 181000km (ikke chippet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 2, 2010 Hvor mye koster det for og få byttet dette ?? Høres ganske dyrt ut.. Har akkuratt byttet DSG kassa.. Er det normalt at disse dele ryker ?? Bilen har godt 181000km (ikke chippet) Turboen kostet 26.000 ,- inkl. mva. Oslo hadde visst over 20 stk på lager. Forskjellige pakninger kom vel på ca 5-600. Totalt med arbeid kom regningen på 33800 ,- Denne var 4X4 også, så traversen måtte demonteres, noe som øker prisen litt. Kunde måtte stå for regning selv ettersom bilen var chippet med tuningboks Bilen var kjørt 118,000km 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 6, 2010 Legger ut et bilde av havariet for moro skyld, bare sånn at en ser hva som skjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2010 Ser ikke helt bra ut. hehe.. Fikk prisen i dag, det kommer på ca.50000kr turbo,intercooler og katten +div rør og sånt.. Bytter glødepluggene også siden de må ut med dem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 7, 2010 Ser ikke helt bra ut. hehe.. Fikk prisen i dag, det kommer på ca.50000kr turbo,intercooler og katten +div rør og sånt..Bytter glødepluggene også siden de må ut med dem Det er jo helt latterlig om man leverer inn bilen for den prisen der. kjøp deler fra utlandet og skru selv evt tipper du kommer endel under halv pris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 7, 2010 Sist jeg sjekket så kostet en slik turbo 7-8000 kr hos turboservice om jeg ikke husker feil.. dette kan jeg sjekke seinere. Det kan no umulig vær SÅ mye arbeid å bytte en slik at det skal koste så mye? Går vel litt tid i å kontrolere om der ligger deler rundt om da men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 7, 2010 Gløderøra sitter inne i toppen på disse, ved siden av dysene, må av med toppdeksel for å bytte de.. hvorfor må disse byttes ved turbo skift etc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 8, 2010 Fant pris på turbo hos turbopower, de skal ha 10 725kr ink moms til motor kode BKD 2.0 140hk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 8, 2010 Vet dere hva som kan skje viss det ikke blir byttet katalysator? Har en Passat hvor turboen har røket for andre gang. Er bare et par uker siden den ble byttet første gang, og lurer på hva dette kan skyldes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 8, 2010 muligens at eksosen blir noe tett og du vill få et hinsides baktrykk på turboen !? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 8, 2010 Har nå fått dekket 70% av forsikringa(If superforsikring) det hjelper jo.. De har kjøpt turboen av GIK eller turbopower. Tror de fikk den får litt under 10000 Glødepluggen var alerede dårlige så jeg tar med disse nå siden de måtte ut med de for og suge ut olja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...