#1 Skrevet April 1, 2010 (endret) Heisann, Trudde det var clutchen som var gåen, men når alt er tatt ut viser det seg at den ser grei ut... Men det er spon i svinghjulet... er dette noe som bruker å feile? Kan sette bilen i alle gir, men får ikke fremdrift. Bil 2000 TT med apx motor 225hk quattro Ser det koster 7800 i norge... og 2200 for samme delen(LUK) i england, høh, det er noen som tjener penger og ennå er det ikke toll på bildeler engang... Takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 1, 2010 Fant visst noe her... http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=68412&highlight=dual+mass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 1, 2010 hvordan ser splainsa ut i senter av lamellen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 1, 2010 hvordan ser splainsa ut i senter av lamellen da? Takk for kjapp tilbakemelding! Mekkanikker´n sier det ser bra ut.. Før vi demonterte testet jeg å sette bilen i gir og slippe ut clutchen med det resultat at bilen flyttet seg 10 cm men det var også litt skrapelyd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 1, 2010 Ok, ikke uvanlig at disse ryker skjønner du:) Hadde kansje dobbeltsjekket de selv men.. Høres ikke ut som dobbelmassesvinghjul feil.. aldri vært borti at man mister all fremdrift pga det om clutch er i orden ellers:) Om clutchen ikke hadde løst ut så hadde du ikke fått satt den i gir så det er det ikke. det må enten være noe med lamellen eller internt i girkassa sånn jeg ser det:) forrutsatt at trykkplate er ok også Om haldexen din er ok så skulle du hatt fremdrift selv om et drivledd ryker også.. så forrutsatt at haldex er ok så kan man jo utelukke drivledd også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 1, 2010 Ok, ikke uvanlig at disse ryker skjønner du:) Hadde kansje dobbeltsjekket de selv men.. Høres ikke ut som dobbelmassesvinghjul feil.. aldri vært borti at man mister all fremdrift pga det om clutch er i orden ellers:)Om clutchen ikke hadde løst ut så hadde du ikke fått satt den i gir så det er det ikke. det må enten være noe med lamellen eller internt i girkassa sånn jeg ser det:) forrutsatt at trykkplate er ok også Om haldexen din er ok så skulle du hatt fremdrift selv om et drivledd ryker også.. så forrutsatt at haldex er ok så kan man jo utelukke drivledd også. Ja såpass... tok kvelden når vi så resultatet.. skal kikke litt ekstra over delene i morgen og finne ut hvor sponet kommer i fra.. Takk så langt !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 1, 2010 Ja såpass... tok kvelden når vi så resultatet.. skal kikke litt ekstra over delene i morgen og finne ut hvor sponet kommer i fra.. Takk så langt !! Bare hyggelig:) Lykke til:) Ta gjerne bilder og legg ut av delene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 1, 2010 Bare hyggelig:) Lykke til:) Ta gjerne bilder og legg ut av delene. Den er grei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 1, 2010 Hva med clutchsylinder? Går den som forventet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 1, 2010 Hva med clutchsylinder? Går den som forventet?? Eh, har ikke fått prøvd etter vi tok ned, vil det kanskje være en mulighet at den står med full press og ikke slipper tilbake? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 1, 2010 hvis den hadde gjort det, hadde vel clutchpedalen din vært någet merkelig? Sjekk om svinghjulet henger sammen ?;P den innerste delen skal jo bevege på seg litt, iforhold til ytterringen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 1, 2010 hvis den hadde gjort det, hadde vel clutchpedalen din vært någet merkelig? Sjekk om svinghjulet henger sammen ?;P den innerste delen skal jo bevege på seg litt, iforhold til ytterringen. Var å sjekket delene, den indre ringen kan jeg rotere en halv cm hver vei den kan også når den ligger på bordet presses ned på ene siden for så å komme opp på motsatt side, altså slakk mellom de to delene hvis dere forstod... selve clutchplata var nesten like tykk som den nye samt at trykkplatene så stort sett like ut. Det var heller ikke noe indikasjoner på at clutchen hadde sluret.. Jeg kan også vri rundt akslingen i girkassa så går alle "utganger" rundt. Feilen oppstod under akselerasjon og ved gir skift fra andre til tredje gir... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 1, 2010 Da er nok svinghjulet ferdig ja:P skal ikke være slakke den veien nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 1, 2010 så var det bare å få tak i nytt... i disse helligdager... Takk for hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 1, 2010 Kjøp deg enkelt masse svinghjul isteden. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VALEO-CLUTCH-KIT-FLYWHEEL-02-06-AUDI-TT-QUATTRO-5spd_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5d2539efa1QQitemZ400056512417QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories Noe i den retningen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 2, 2010 Kjøp deg enkelt masse svinghjul isteden. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VALEO-CLUTCH-KIT-FLYWHEEL-02-06-AUDI-TT-QUATTRO-5spd_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5d2539efa1QQitemZ400056512417QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessories Noe i den retningen Ja det kan sikkert være billigere og bytte alt til noe sånt, forstod det slik at dual var innstilt på bilens dreiemoment og lettere ville ta kveld hvis man trimmet... skal ha en sånn 275hk sats til sommeren... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 2, 2010 Like så greit å oppgradere litt ja. Angrer på at jeg ikke kjøpte nytt svinghjul med en gang ! God påske =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 2, 2010 Ja, takk så langt og god påske til deg og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 2, 2010 Da er nok svinghjulet ferdig ja:P skal ikke være slakke den veien nei. Forsiktig nå... Det skal være slakk både i rotasjonsrettningen og mellom friksjons plata lamellen går imot på svinghjulet skal også ha slakk opp og ned om man bikker på den når den ligger på et bord feks.. Slik slakk er konstruksjonsbetinget og ikke en feil.. nye er også slik. så lende den yttre kanten av de to delene ikke tar borti hverandre når man bikker på den så er denne type slakk ikke en feil! Bastante feil diagnoser på forumer koster mye kr for uskyldige hvert år tipper jeg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 2, 2010 Forsiktig nå... Det skal være slakk både i rotasjonsrettningen og mellom friksjons plata lamellen går imot på svinghjulet skal også ha slakk opp og ned om man bikker på den når den ligger på et bord feks.. Slik slakk er konstruksjonsbetinget og ikke en feil.. nye er også slik. så lende den yttre kanten av de to delene ikke tar borti hverandre når man bikker på den så er denne type slakk ikke en feil! Bastante feil diagnoser på forumer koster mye kr for uskyldige hvert år tipper jeg;) Tjohei, Hvis vi sier at clutch systemet fungerer, men haldexn bak ikke virker så skal man vel ha drift på forhjulene alikevel? slik at når jeg selv ikke har drift på den akselen må vi vel begrense oss til clutch / gir.. Girkassa kan jeg snurre på og fysisk skifte gir og alt går rundt.. kan det være at clutchplata rett og slett ikke får kontakt at det kanskje er for stor slakk? hmmm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 2, 2010 Etter å ha googlet symptomer for et dobbelmasse svinghjul kommer jeg vel frem til at feilen ligger der. Har hatt et klunk når jeg startet i f.eks lyskryss samt vibrasjon mellom 40 og 60 kmt.... Takk for hjelpa, skal skrive konklusjon når alt er byttet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 2, 2010 Ok:) Cool. Lykke til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 2, 2010 Forsiktig nå... Det skal være slakk både i rotasjonsrettningen og mellom friksjons plata lamellen går imot på svinghjulet skal også ha slakk opp og ned om man bikker på den når den ligger på et bord feks.. Slik slakk er konstruksjonsbetinget og ikke en feil.. nye er også slik. så lende den yttre kanten av de to delene ikke tar borti hverandre når man bikker på den så er denne type slakk ikke en feil! Bastante feil diagnoser på forumer koster mye kr for uskyldige hvert år tipper jeg;) Han sier han finner spon i svinghjulet. skal vel være en liten slakke den veien, men hvis det blir mye blir vel kontaktflaten til clutchen noe dårlig? sånn at han ikke får kjørt bortover. sånn jeg konkluderte det ivertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 2, 2010 Han sier han finner spon i svinghjulet. skal vel være en liten slakke den veien, men hvis det blir mye blir vel kontaktflaten til clutchen noe dårlig? sånn at han ikke får kjørt bortover. sånn jeg konkluderte det ivertfall. Spon kan tyde på det eller mange andre ting ja. Bikkingen i seg selv skal være der:) Info:http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=183149 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 27, 2010 Heisann, Har byttet svinghjulet og alt er ok Bare litt info om prisforskjeller.. Mekonomen 7.988,- Mekonomen Sverige 6.250,- (Skr) og fra England ble prisen + frakt og mva totalt 3285,- (Nkr) Levert på døra Det er samme delenr og produsent (LUK) i samtlige priser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...