Det er noe jeg lurer på. (Div Quattro-gearkasse spørsmål)

Anbefalte innlegg

Og det er :

1. Passer Qvatro(Girkasse,mellomaksel og diff) fra b4 på en b3??

 

2. Hva er koden på 16v 2,0L???

 

3. Er det flere girkasser som passer 16v??? (har en 4trinn men det er vel : bh :: slå : )

 

4. Hva ligger en girkasse til 16v på???

 

Holder på å bygge om til 16v (for 19 gang) Men jeg hadde egentlig tenkt å bygge om min 80 b3 til Qvatro men det blir for vanskelig å gjennomføre. så da sitter jeg med et Qvatro system som jeg ikke har bruk for, og mangler ei girkasse.

dette er mitt første reale bygging av motor og bil. så tips å ideer er velkomment.

håper noen kan svare på dette.

 

MVH.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Det er ingenting i veien for det, hjulbase osv er vel likt. Forskjellen ligger mest i en heavy facelift. Men fester osv må du nok sveise/lage.

 

2. Mener at jeg i en annen tråd svarte på dette. ACE er motorkoden din.

 

3. Girkasser som passer er kasser til firere fra b3/b4. Både 1.8 og 2.0 Mulig det er noen forskjeller på clutch. Og ikke glem at det er forskjell på QUATTRO eller ikke.

 

4. Vil anbefale deg en tlf til Arendal Bilomsetning og andre huggere. Du kan også søke på nettet på huggere og se hva du finner. I tillegg har vi en i Årødalen som kanskje kan ha, bare å ringe og spørre. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Det er ingenting i veien for det, hjulbase osv er vel likt. Forskjellen ligger mest i en heavy facelift. Men fester osv må du nok sveise/lage.

 

2. Mener at jeg i en annen tråd svarte på dette. ACE er motorkoden din.

 

3. Girkasser som passer er kasser til firere fra b3/b4. Både 1.8 og 2.0 Mulig det er noen forskjeller på clutch. Og ikke glem at det er forskjell på QUATTRO eller ikke.

 

4. Vil anbefale deg en tlf til Arendal Bilomsetning og andre huggere. Du kan også søke på nettet på huggere og se hva du finner. I tillegg har vi en i Årødalen som kanskje kan ha, bare å ringe og spørre. : ja :

 

 

HEHE.

 

1. mener det er foran det er endret mht hjulbase. dette jeg ikke er sikker på.

 

2. bare dobbel sjekker da vet du. :D

 

3. bare det er 5 trins ja.

 

4. blir i morgen det. : ja :

 

Takker for responsen.

 

MVH.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typ8A/B4 har vel 8-9cm lengre akselavstand enn Typ89/B3.

Husk det hvis du driver og flytter mellomaksling mellom karosseriene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Typ8A/B4 har vel 8-9cm lengre akselavstand enn Typ89/B3.

Husk det hvis du driver og flytter mellomaksling mellom karosseriene :)

 

men er det ikke samme diffen bare akslingen som er lengere??

eller er jeg på bærtur nå!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men er det ikke samme diffen bare akslingen som er lengere??

eller er jeg på bærtur nå!!

Antar det ja :) Forskjell eller ei så skal det ikke være noe problem å bruke diffen, så lenge lengden på mellomakslingen blir riktig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

men kan jeg bruke clutch fra ei Qvatro kasse da???

eller hva må til??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.