Anbefalte innlegg

Bilen begynte å fuske på vei til Idre forrige helg,trodde det var pluggene som begynte å bli dårlig men ble noe bedre etter jeg skiftet de. Det som er problemet er at når den begynner å få ladetrykk (0,4 og oppover) så begynner den å harke. Virker som om den ikke tenner på alle 5 sylindrer. Hvis jeg venter med å gi full til gass til jeg kommer over 4000 o/min så fjusker den ikke så mye. Hvis jeg for eks. lurer den opp til 4000 på delgass og så gir flat fjøl så kan den harke et par ganger før den tenner skikkelig. Ved litt hard aks fra for eks 2 gir så fjusker den ikke når jeg begynner å dra på på 3. giret. Fjusker ikke hvis jeg kun har halv gass,siden det ikke er pluggene er det noen som kan ha en formening om hva som kan være galt ? Bilen er chippet og har orginal K24 turbo. Kan det være magnetventilen som har tatt kvelden ? Har en Turboxs boost controller liggende som ikke er montert enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei :)

 

Har du skjekket om det er fuktighet i fordelerlokket?

Minner om når jeg tok motorvask for et par dager siden ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen vil ikke fjuske slik dersom magnetventilen har tatt kvelden. Da lader den bare ikke trykk.. Eller bare max trykk. :D

 

Det kan jo være at en av coilene dine er gåen også. Jeg tipper 50spenn på tenning ihvertfall. Stikk innom møller og sjekk om det er generert noen feilkoder først som sist.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min var slik etter en motorvask, fant en sprekk i toppdekslet som det hadde kommet vann ned i, problemet forsvant etter at jeg skrudde av toppdekslet for lufting etter at bilen ble kjørt varm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

plugger, plugghetter, coiler, ledninger, kontakter ved t.veggen

 

søk litt på forumet! Flere har hatt dette problemet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei :)

 

Har du skjekket om det er fuktighet i fordelerlokket?

Minner om når jeg tok motorvask for et par dager siden ;)

 

En S4 med AAN maskin har ikke fordelerokk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmengemåleren streiket på en kamerats S4 med slike symptomer, den er dyr... Mulig du har høyt bensinforbruk du også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluggene er det ikke fordi de er under en uke gamle. Plugghettene så fine ut når jeg skiftet pluggene. Heller mest mot den teorien at det er en coil som driver å fjusker litt,bensin-forbruket har ikke økt. Skal teste en coil-rekke som en kamerat har liggende for å sjekke det iallfall. Har selv hatt motorvask med tilhørende fjusking etterpå men en blåsepistol nedi plugghøla fikset den biffen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmengemåleren streiket på en kamerats S4 med slike symptomer, den er dyr... Mulig du har høyt bensinforbruk du også?

 

Min konka også på samme måten. Er den også litt vanskelig å få til å gå på tomgang når den er kald også?

Sjekk om du har riktig signal ut. (Se i Bentley-manualen, elelr søk på nettet) Mekonomen har innbytte via BOSCH-nummeret (IKKE VAG-nummeret!!) til rundt 1800,-.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Sleden" går helt fint på tomgang............skal prøve en coil-rekke senere idag å se om det er det som gjør at den fjusker. Er det noen måte å måle ut en lmm for å finne ut om den er gåen eller ikke ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk denne fra en kompis i fjor:

 

"

You could try measuring the voltage output of the MAF

to see if it's in an acceptable range.

If you have a Bentley, it would help to check page J24-82.

 

Leave the connector plugged into the MAF, but peel back

the rubber boot on the connector coming from the wiring harness

so you can probe the individual pins.

 

A Brown/Red wire should go to pin #1 at the right end of

the connector. This wire goes to ground.

A Green/White wire should go to pin #3 (third from the right).

With a meter, probe the voltage between pins #3 and #1.

These are the expected voltages:

 

Ignition on (engine not running): 1.2 - 1.5 volts

Engine running at idle: 2.5 volts

Higher rpms: 3.0 - 5.0 volts

 

It sounds like it won't run at the normal 800 RPM idle,

but at least you could check if the voltage is in about the

right ramge.

 

By the way, the Brown/Red wire supposedly goes to

a ground on the "cylinder head cover". Maybe it

is the one at the back of the valve cover on the

passenger side, so you could also make sure that it

is clean and tight.

Paul

"

 

Håper det kan hjelpe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for den der Bjørn !!! Har en coil-rekke liggende i bilen nå som jeg skal prøve senere,middag først :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut noe ?

 

En kompis av meg har kjøpt en '92 S4 2,2tq som begynner å rykke ved full gass. På alle gir. Noen ganger kommer rykkinga som en trommehvirvel, noen ganger kan det komme et rykk hvert sekund kanskje. Dette skjer såvidt jeg kunne kjenne da jeg satt på, kun ved full gass.

 

Bilen fortsetter å rykke opp til 4.500-5.000, så plutselig fungerer den som den skal til han girer opp..

 

Bilen er chippet og kjørecomputeren viser 2,4 (1,4 bar).

 

Når bilen står på tomgang og man gir gass, ruser den seg fint opp..

 

Noen som vet hva som kan være galt ? Som det ble skrevet i en annen tråd så kan det nesten virke som det er noe tennings-greier som kutter, men jeg er jo ikke bilmekaniker da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk hylsene som står over tennpluggene, er de sprukne blir det overslag med rykking som følge.

 

Funnet ut noe ?

 

En kompis av meg har kjøpt en '92 S4 2,2tq som begynner å rykke ved full gass. På alle gir. Noen ganger kommer rykkinga som en trommehvirvel, noen ganger kan det komme et rykk hvert sekund kanskje. Dette skjer såvidt jeg kunne kjenne da jeg satt på, kun ved full gass.

 

Bilen fortsetter å rykke opp til 4.500-5.000, så plutselig fungerer den som den skal til han girer opp..

 

Bilen er chippet og kjørecomputeren viser 2,4 (1,4 bar).

 

Når bilen står på tomgang og man gir gass, ruser den seg fint opp..

 

Noen som vet hva som kan være galt ? Som det ble skrevet i en annen tråd så kan det nesten virke som det er noe tennings-greier som kutter, men jeg er jo ikke bilmekaniker da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk hylsene som står over tennpluggene, er de sprukne blir det overslag med rykking som følge.

Skal prøve å få sjekket det imorgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet ut noe ?

 

En kompis av meg har kjøpt en '92 S4 2,2tq som begynner å rykke ved full gass. På alle gir. Noen ganger kommer rykkinga som en trommehvirvel, noen ganger kan det komme et rykk hvert sekund kanskje. Dette skjer såvidt jeg kunne kjenne da jeg satt på, kun ved full gass.

 

Bilen fortsetter å rykke opp til 4.500-5.000, så plutselig fungerer den som den skal til han girer opp..

 

Bilen er chippet og kjørecomputeren viser 2,4 (1,4 bar).

 

Når bilen står på tomgang og man gir gass, ruser den seg fint opp..

 

Noen som vet hva som kan være galt ? Som det ble skrevet i en annen tråd så kan det nesten virke som det er noe tennings-greier som kutter, men jeg er jo ikke bilmekaniker da...

 

Vask/rens LMM ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt "forskning" etter jobb idag fant jeg ut ledningene til coilene mine er moden for utskifting.Etter mange mil med mye varme så blir isolasjonen på ledningne hard og sprø og sprekker. Fant ut at på den bakerste coilen (sylinder nr 5) så så jeg rett inn på kobberen på begge ledningene inn på coilen. Tok en liten runde med isolasjonstape for å prøve å isolere det godt å da gikk bilen som en kule uten fjusking i det hele tatt. Så mitt tips er å sjekke ledningene inn på coilene,spesielt akkurat der de går inn på coilene og akkurat der ledningene kommer ut av toppdekselet. Skal få hjelp av en kompis som er elektriker til å skifte ledningene på coilene mine.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.