Audi A4 - bytte av bremseklosser/skiver

Anbefalte innlegg

Hei,

Bytter nå bremser på min audi a4 b5 1.8, problemet er at det ene stempelet ikke går inn?

Bruker eget verktøy for å klemme stempelet inn, men det går ikke en mm mer.

Kan se at det er kuttet såvidt i gummi mansjetten til stempelet?

Er det defekt stempel, så jeg må bytte hele sulamitten? eller finnes det rep.sett?

Mvh

Stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes rep sett til calipperen.

Men det kan godt hende stempelet er så stygt at det lønner seg å bytte hele calipperen.

Det beste er å demontere å se hvordan det ser ut før du bestemmer deg for hva du skal gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har husket å skru av lokket til bremseveskebeholdern din?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker du riktig verktøy?

Bak skal de skrus inn, foran er det bare å presse.

19-234_s.jpg19-287_s.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruker det verktøyet Bjørn viser bildet av, presser inn stempelet! lokket på bremseveske beholderen er ikke åpnet nei. Men gikk da fint på venstre side, så hvorfor skulle det ikke gå like greit på høyre side?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

grunnen til det er fordi når du presser inn stempelet så presser du bremsevesken tilbake i beholdern, og når du da ikke får slept ut trykket med luft så får du ikke presset mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lufting i bremsevæskebeholderen, så det har ikke noe å si. Jeg har byttet klosser på alle fire uten å åpne lokket og har ikke merket noe til at den holder igjen. Tipper her at det er bare å ta i mer med skru-verktøyet, så skal den gå innover. (Hvis det er bak så må du presse og skru samtidig.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville uansett byttet mansjetten hvis du ser at det er skader i denne. Repsett koster i underkant av 200 kr på Mekonomen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er rimelig sikker på at det noe ødelagt med dette stempelet, jeg har prøvd utrolig mange ganger nå, verktøyet får så mye motstand at det hopper ut av kaliper'n (da har jeg pressa rimelig mye!)

Så får ringe møller på mandag og høre hva dem sier, er sikkert svindyrt for ny kaliper :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å løsne luftenippel når du skrur inn stempelet?

Må jo ikke kjøpe caliper på møller.. De er ikke ekstremt dyre... Rundt 1500,-..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være rustet fast. Har vært borti det samme selv,fikk verken skrudd det inn eller ut, måtte bare gi opp og kjøpe ny calipper.

Ga vel rundt 1500 på Thorsov Bilrekvisita.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lufting i bremsevæskebeholderen, så det har ikke noe å si. Jeg har byttet klosser på alle fire uten å åpne lokket og har ikke merket noe til at den holder igjen. Tipper her at det er bare å ta i mer med skru-verktøyet, så skal den gå innover. (Hvis det er bak så må du presse og skru samtidig.)

av en eller annen grunn ble jeg ikke overrasket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

av en eller annen grunn ble jeg ikke overrasket.

Nei, det er jo ikke så overraskende at det er lufting i denne beholderen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.