#1 Skrevet April 2, 2010 har en kompis med en seat leon tdi 110hk med powerbox går i limpmode hvis man brar på i 3 eller 4 gir: klø : logga litt og den får alt for mye trykk: eek :lmm ble byttet fro 2500km siden det ble ikke noen forskjell når han tok av powerboxen fortsatt gikk den i limpmode.så da må han skru bilen av og på så får den tykket igjen.kan mapsensor,egrventilen,n75 eller vnt-mekanismen ha noe med dette og gjør fikk også noen feilkoder 17965 19561 17563 her er 2 logger Thursday 25 March 2010 19:16:30 038 906 012 FK 1.9l R4 EDC 0000SG 3357 Group A: '004 Group B: Not Running Group C: '011 Engine speed Specified start Actual start Cold Start Valve Engine speed Specified MAP Actual MAP D.cycle MAP v. TIME 870-950 rpm 2*A-3*BTDC 2*A-3*BTDC 3-80% TIME TIME rpm 1850-1950 mbar 1700-2080 mbar 45-95% Marker STAMP /min °BTDC °BTDC % STAMP STAMP /min mbar mbar % 0.42 2247 7 7 79.7 0.01 2163 1999.2 2172.6 61 1.23 2373 7.5 7.9 83.3 0.83 2310 1999.2 2274.6 71.3 2.06 2478 7.9 8.1 82.5 1.63 2436 1999.2 2366.4 80.5 2.9 2625 8.4 8.8 82.9 2.48 2562 1999.2 2458.2 92 3.71 2730 8.8 9.9 78.1 3.31 2667 1999.2 2529.6 94.4 4.51 2835 9.2 9.5 83.3 4.11 2772 1999.2 2570.4 94.4 5.31 2940 9.7 9.9 82.5 4.91 2877 2009.4 2570.4 94.4 6.11 3024 10.1 9.2 83.3 5.71 2982 2009.4 2570.4 94.4 6.91 3129 10.6 10.3 87.7 6.51 3087 2019.6 2570.4 94.4 7.71 3024 0.9 0 23.9 7.31 3087 1050.6 2060.4 92.4 8.51 2814 0.7 0 22.3 8.11 2919 1040.4 1203.6 92.4 9.31 2583 0.4 0 21.1 8.91 2709 1030.2 1091.4 92.4 10.11 2352 0.4 0 20.7 9.71 2478 1009.8 1060.8 92.4 10.91 2142 0.4 0 21.1 10.51 2247 1009.8 1050.6 92.4 11.71 1932 0.4 0 22.3 11.31 2037 999.6 1040.4 92.4 125.1 1617 1.1 0.2 6.8 124.7 1575 1111.8 1030.2 92.4 125.9 1743 0.9 0 10.8 125.5 1680 1142.4 1030.2 92.4 126.7 1302 0.4 0 42.6 126.3 1680 999.6 1050.6 92.4 March 2010 19:23:28 1.9l R4 EDC 0000SG 3357 '010 Group B: Not Running Group C: '011 MAF Sensor Atmos. Pressure Manifold Pressure Throttle Engine speed Specified MAP Actual MAP D.cycle MAP v. 230-370 mg/H Sensor-f96- MAP sensor-G71- %Throttle TIME TIME rpm 1850-1950 mbar 1700-2080 mbar 45-95% mg/str mbar mbar % STAMP STAMP /min mbar mbar % 600 989.4 1173 36.9 0.01 2079 1305.6 1081.2 39 670 989.4 1550.4 0 0.8 2835 1448.4 1377 49.4 565 989.4 1142.4 12.2 1.6 2583 1020 1275 32.3 645 989.4 1173 45.9 2.4 1680 1468.8 1132.2 43.4 745 989.4 1336.2 45.5 3.2 1869 1581 1244.4 28.3 725 989.4 1540.2 44.7 4 2142 1560.6 1468.8 41.8 745 989.4 1662.6 43.5 4.78 2394 1550.4 1601.4 54.2 735 989.4 1734 43.9 5.6 2646 1519.8 1703.4 63 730 989.4 1805.4 43.5 6.4 2856 1509.6 1774.8 69.7 1065 989.4 1999.2 100 7.2 3066 1632 1836 67.7 1130 989.4 2488.8 100 8 3696 2040 2448 91.2 670 989.4 1856.4 11 8.78 4137 1642.2 2458.2 94.4 570 989.4 1468.8 0 9.6 4263 1091.4 1683 48.2 880 989.4 1458.6 89.4 10.4 3150 1162.8 1285.2 35.1 1060 989.4 1958.4 100 11.18 2373 1999.2 1744.2 53 1265 989.4 2448 100 12 2562 1999.2 2203.2 69.3 1275 989.4 2570.4 100 12.8 2772 1999.2 2550 88.5 1275 989.4 2570.4 100 13.6 2961 2009.4 2570.4 94.4 1255 989.4 2570.4 100 14.4 3150 2019.6 2570.4 94 1240 989.4 2570.4 100 15.2 3339 2029.8 2570.4 94.4 1205 989.4 2570.4 100 16 3486 2040 2570.4 94.4 1165 989.4 2570.4 100 16.8 3654 2040 2570.4 94.4 1125 989.4 2570.4 100 17.6 3801 2040 2570.4 94.4 895 989.4 2325.6 85.5 18.4 3927 2040 2570.4 92.4 545 989.4 1336.2 0 19.2 3381 1060.8 1723.8 92.4 465 989.4 1111.8 0 20 2667 1020 1173 92.4 480 989.4 1071 0 20.8 2562 1020 1081.2 92.4 470 989.4 1060.8 0 21.6 2457 1009.8 1060.8 92.4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 2, 2010 min 1,9tdi (1z) lada mer enn den skulle og gikk i nødmodus,da var det iallefall n75 som var gåen,den som går på turboen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2010 Powerboks fører ofte til at vnt-mekanismen kokser igjen, og det kan føre til overlading og nødmodus. Det samme kan dårlige n75. Vanskelig å si fra sak til sak, men sjekk at vnt-staget fra turbo til vakumklokke går greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 3, 2010 da skal jeg si fra til han så er vel det billigste å bytte n75 og se over vnt-mekanismen.map sensoren er det noe vi kan se over? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 4, 2010 noen fler med noen meninger?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...