215/40 eller 205/40 eller 205/45 eller.. på Corrado???

Anbefalte innlegg

Jeg har akkuratt kjøpt meg OZ Superleggera Race Silver i størrelse 7 x 16 med ET 37. Og nå lurer jeg på hva slags dekk jeg skal dra på felgene?

Tidligere hadde jeg 8 x 17 Dezent Cup med 215/45-17 og da så Corrado'en ut som en traktor. Ja, ja.... jeg vet 45 profil er alt for mye. Hadde nok blitt bedre med 40 profil. Vel, med orginal demper og fjærer fungerte det sånn passe, dvs. det subbet litt her og der. Men så byttet jeg dempere til H&R justerbart og da passet ingenting lenger. H&R har kun godkjenning for inntil 7,5 x 17 ET 35 og 7,5 x 16 ET30 så min 8x17 ET35 ble litt voldsomt.

Jeg prøvde sågar med 20 mm spacere, men da måtte jeg valse noe jæ*#ig skulle det ha fungert. Så det droppa jeg.

Enden på visa var at jeg måtte selge så og si nye dekk og felger samt nye spacere til under halv pris. Tapte mye penger på det der og det har jeg ikke lyst til denne gangen.

Så kommer spørsmålet:

Hva slags gummi drar jeg på felgene denne gangen uten at det subber over det hele? Noe sier meg at 205/40 er det rette valget, men har veldig lyst på 215/40...... kan godt valse, men det hjelper vel ikke stort med ET37. Er ikke sugen på spacere akkuratt.

På forhånd takk

Ps. Corradoen er forøvrig 1990 modell, G60.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke forestille meg at det blir noe problem med 205/40-16...

Kjører det selv med et 35 og det subber ikke....

Viss du vil opp i 215 dim så har en jo 215/35-16.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkuratt kjøpt meg OZ Superleggera Race Silver i størrelse 7 x 16 med ET 37. Og nå lurer jeg på hva slags dekk jeg skal dra på felgene?

Tidligere hadde jeg 8 x 17 Dezent Cup med 215/45-17 og da så Corrado'en ut som en traktor. Ja, ja.... jeg vet 45 profil er alt for mye. Hadde nok blitt bedre med 40 profil. Vel, med orginal demper og fjærer fungerte det sånn passe, dvs. det subbet litt her og der. Men så byttet jeg dempere til H&R justerbart og da passet ingenting lenger. H&R har kun godkjenning for inntil 7,5 x 17 ET 35 og 7,5 x 16 ET30 så min 8x17 ET35 ble litt voldsomt.

Jeg prøvde sågar med 20 mm spacere, men da måtte jeg valse noe jæ*#ig skulle det ha fungert. Så det droppa jeg.

Enden på visa var at jeg måtte selge så og si nye dekk og felger samt nye spacere til under halv pris. Tapte mye penger på det der og det har jeg ikke lyst til denne gangen.

Så kommer spørsmålet:

Hva slags gummi drar jeg på felgene denne gangen uten at det subber over det hele? Noe sier meg at 205/40 er det rette valget, men har veldig lyst på 215/40...... kan godt valse, men det hjelper vel ikke stort med ET37. Er ikke sugen på spacere akkuratt.

På forhånd takk

Ps. Corradoen er forøvrig 1990 modell, G60.

215/40 16 er helt riktig dim på Corrado i forhold til original rullediameter. Alternativt 205/45 16 eller 215/35 16 som egentlig blir litt smått, men som fungerer greit med mye senk (les Gewinder)

215/45 17 er jo altfor stort da.... Selv 215/40 17 er i største laget!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

215/40 16 er helt riktig dim på Corrado i forhold til original rullediameter. Alternativt 205/45 16 eller 215/35 16 som egentlig blir litt smått, men som fungerer greit med mye senk (les Gewinder)

215/45 17 er jo altfor stort da.... Selv 215/40 17 er i største laget!

Du tror ikke at det er fare for at 215 på 7J felger med ET37 kan subbe inntil demperene da?

I H&R Gutachten er det godkjenning for inntil 7,5 x 16 ET30, så felgene mine vil jo sitte 7mm nærmere demperen. På den annen side er de også 0,5 tomme mindre også, så det kan jo gå fint.

Takk for svar til dere begge :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tror ikke at det er fare for at 215 på 7J felger med ET37 kan subbe inntil demperene da?

I H&R Gutachten er det godkjenning for inntil 7,5 x 16 ET30, så felgene mine vil jo sitte 7mm nærmere demperen. På den annen side er de også 0,5 tomme mindre også, så det kan jo gå fint.

Takk for svar til dere begge :)

Siden dine felger er en halv tomme smalere vil de i utg.punktet gjøre klaringen til dempere være en kvart tomme bedre dvs ca 6mm. Siden de har 7mm høyere innpress kommer de 1mm nærmere demperen på innsiden. Ergo det vil med all sannsynlighet passe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

Da ser det ut at det blir 215/40-16 på meg.

Noen som har lyst til å anbefale en bestemt dekktype/produsent?

Lurte litt på Falken GRB FK-451 eller Dunlop SP Sport 9000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde disse Dunlop dekkene og de var kjempe bra! Eneste negative var at de var "myke", så de ble fort utslitt (eller kanskje det var kjørestilen...;))

Falken dekkene skal visst være litt smalere enn alle andre dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.