Anbefalte innlegg

Har en 2002 modell A6 som har mistet lakk pga rust under. Har funnet nederst på førerdøren og hjulbue fram og bak på venstre side. Bilen ble importert fra sverige i 2005 så derfor lurer jeg på om møller tar dette som garantisak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Audi tar dette som garanti sak. Er fabrikken som gir denne garantien, ikke møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 års sinkslipp garanti og 12 år mot gjennomrust. ditt lokale verksted tar bilder av skadene, så tar det 3-4 mnd ca å få svar om det dekkes eller ei fra fabrikk etter at de har fått bildene :) Skyldes det steinsprut feks til å starte med så dekkes det ikke. Flater som er lakket opp før har ikke sinkslipp garanti lengre oppimot fabrikk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10 års sinkslipp garanti og 12 år mot gjennomrust. ditt lokale verksted tar bilder av skadene, så tar det 3-4 mnd ca å få svar om det dekkes eller ei fra fabrikk etter at de har fått bildene :) Skyldes det steinsprut feks til å starte med så dekkes det ikke. Flater som er lakket opp før har ikke sinkslipp garanti lengre oppimot fabrikk.

 

10År på sinkslipp,eh...er du sikker på det? Jeg har noen sinkslipp bobler på bilen,med når jeg tokk det opp med Skien Bil,så fikk jeg besked om at sinkslipp garantien var satt ned fra 6år til 5år,så det var ikke noe vits i å ta bilder å sende de til Møller,da de ville bli avist med en gang!

Det beste hadde vært om du har rett!;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

10År på sinkslipp,eh...er du sikker på det? Jeg har noen sinkslipp bobler på bilen,med når jeg tokk det opp med Skien Bil,så fikk jeg besked om at sinkslipp garantien var satt ned fra 6år til 5år,så det var ikke noe vits i å ta bilder å sende de til Møller,da de ville bli avist med en gang!

Det beste hadde vært om du har rett!;)

 

Jeg var å fikk tatt bilder av sinkslipp foran på kanalene mine på erik arnesen vw/audi på bryn i oslo for ca 1 1/2 mnd siden og da fikk jeg beskjed om at det var 10 år.. Kjenner også flere med biler som er fra 1999-2000 rundt der som har fått utbedret sånnt i fjor på garanti rett før garantien gikk ut. så at det er 5 år tror jeg ikke noe på.. En kolega av meg fikk lakket opp sin 2002mod a6 avant på bakluka og fikk 4 nye dører på garanti i fjor.. Så alle de bilene som blir tatt på garanti tyder på at det de sier er feil på Skien bil. PS bildene blir ikke sendt til møller men fabrikken.. møller har ingenting å si i en sånn garanti sak, da det ikke er de som stiller garantien.

 

Stig Arne på forumet her fikk jo lakket opp sin på garanti i fjor pga sånt.. og det er en importert 99 mod a6 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skien bil vet jo ingen ting.. makan til dritt service skal man leite lenge etter!

 

men delelageret er veldig hyggelig da! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg var der å fikk garanti ansvarlig til å se på det,så sa han det jeg skrev i forige post til meg.

Og at bildene ble sent till Møller for godkjenning før de gikk til fabrikken!

jeg syntes jo at det var rart att Audi skulle gå tilbake fra 6år til 5 år på garantien,når resten av bil bransjen øker garantiene og at de med dette sier at produket til Audi ikke holder mål.

Jeg har fått utbedret lakkfeil på forskjermer hos Skien bil tidligere,da også ble jeg massivt motarbeidet og at dette aldri ville gå som en garanti sak,men da sendte de inn bildene ble feilen utbedret.

Senere oppdaget jeg sinkslipp bobler på taket over frontruten ved plate knekken,man ser klart at lakken er hel og at de står som mange "små fjell".

Når jeg kom med bilen ble det tatt bilder,men fikk beskjed om at det var sinkslipp men siden bilen er en 2003 mod,og at garantien var satt ned fra 6år til 5år,så sende han ikke inn bildene,og det hjalp ikke å diskutere. Artig ikke sant.......: bh :: bråk :

Men vis det er 10 år,så er det jo mer fornuftig garanti tid,Men det er jo helt utrolig vis det blir oppgitt

forskjellig garanti tid hos noen forhandlere....

 

Jeg skulle gjerne ha det svart på hvit hva garantitiden er,men det er ikke lett å finne.

Det lønner seg vel å ta kontakt med Møller å høre med de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring møller frysja hovedkontoret, så får du vite riktig. vi har ikke karosseri på den møller sjappa jeg jobber så kjenner ikke regelverket der så godt. men 10 år fikk jeg beskjed om og 9 år gamle biler blir stadig tatt på garanti så kan ikke skjønne at det er feil:) Ja møller sender bildene videre til fabrikk for forhandleren, men endelig besluttning tas av fabrikk. Om ikke møller selv tar på seg garantien utover hva fabrikk dekker. Lykke til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ring møller frysja hovedkontoret, så får du vite riktig. vi har ikke karosseri på den møller sjappa jeg jobber så kjenner ikke regelverket der så godt. men 10 år fikk jeg beskjed om og 9 år gamle biler blir stadig tatt på garanti så kan ikke skjønne at det er feil:) Ja møller sender bildene videre til fabrikk for forhandleren, men endelig besluttning tas av fabrikk. Om ikke møller selv tar på seg garantien utover hva fabrikk dekker. Lykke til:)

 

Jeg skal ringe til Tirsdag,det er helt sikkert!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også fått beskjed om 6 år på skien bil... jeg rakk det akkurat med 1 mnd : smil : den gangen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette vw også? og hvor står dette evt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg jobba hos Møller så var det 6 år på Volkswagen og 5 år på Audi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat utbedret sinkskade i lakken på min 06mod. Fikk omlakkert hele venstre siden :)

På Audi sjappa i Moss fikk jeg sa dem at garantien på min modell er 5år fra førstegangsregistrert. Så denne garantitiden har tydeligvis synket noen år...

(Skal gå over bilen NØYE etter 4år og 11mnd!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk ikke dekka lakkslipp / sinsklipp ved dørhåndtaka på min 04 t5,selv om det er en kjent feil på t5. Importbil.

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.