#1 Skrevet April 4, 2010 Kjøpte bilen i januar, og da hørte jeg ikke noe, men nå har den begynt og rakle skikkelig innimellom på tomgang? har spurt litt rundt siden jeg ikke har "peiling" på bil, og fått høre enten defekt føler eller vannpumpa. noem her som har hørt noe lignende? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 4, 2010 sikkert hjulet på dynamoen.. Så lenge dobbelmassesvinghjulet er ok:) Er et frihjul inne i dynamohjulet dette ryker =klakking uten noen spessiell fast takt. Veldig vanlig på sånn bil/motor, vannpumpa skraper somregel mere. Legg en skrutrekker mot dynamohuset og lytt med øret på håndtaket mens bilen går på tomgang, man kjenner liksom raklingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 4, 2010 Hadde det samme problemet i min 04 A4 1.9TDI. Begynte med litt lav klirre/rakle lyd, lyden ble mer og mer tydligere etterhvert. Hørte det veldig godt på tomgang. Lyden kom fra området rundt dynamoen og det viste seg at det var frihjulet (som Stian Frilseth forklarer). Har hørt denne lyden på andre biler også, så det må være et vanlig problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 4, 2010 noen anelse om hvor mye verkstedet skal ha for å se og ordne dette? jobber jo mesteparten av døgnet, så lite tid til og gjøre noe selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...