Dumpventil på A4 1.9 TDI? mulig?

Anbefalte innlegg

ehm.. er det mulig og sette dumpventil (pop off) på Diesel? evt mye jobb og noe man bør vite? :) :)

og powerfilter, uten at det skjer for mye rart? :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig med dump-ventil, men utrolig dumt... synes jeg da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ting må jo prøves da, har lyst på den lyden :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg har skjønt så kan man ikke på dump-ventil på diesel. Kan lage til en mekanisk en da har jeg hørt noen har gjort. Ellers så får man en del pop-off lyd med åpent luftfilter. Bare husk å ikke bruk oljefilter. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man kan ha det på diesel men må vel ha noe elektronisk styring på ventilen.. bare tull spør du meg.. men smaken er delt, som baken..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke tdi gasspjeld som lukker når man slipper gassen så avlastningsventil er ikke nødvendig.. trykket som bygger seg opp når man slipper gassen slår ut av luftfilter på tdi. Om man har en tdi med bra effekt og godt ladetrykk så får du skikkelig dump lyd i et åpent filter på en tdi.

Avlastningsventil på en tdi blir som å ha coiler på en diesel bil:) Det skal ikke være der og det har heller ingen funksjon på den:) Altså en epic FAIL med en avlastningsventil på en tdi for de som skjønner hvorfor den faktisk er der på bensinbiler:) Styr unna, det er biler med feks sånnt som havner i gruppen.. "du gjør det helt feil" ;)

Har du chippa bilen? Jeg hadde åpent filter på min orginale 2,0tdi og det laget mere lyd enn åpen dump på 1,8t. Men der er det ca 1,4bar ladetrykk orginalt da.

Om du vil ha det så er dette feks en sånn duppedings til å sette på tdi:) http://www.diytrade.com/china/4/products/3992855/Diesel_Dump_Valve_New.html Men som sagt i mine og mange andres øyne er dette epic fail! Den har ingen praktisk funksjon.. en mp3 spiller med dump lyd koblet til en megafon utenfor bilen hadde gjort samme nytten hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du chippa bilen?

Nei, har ikke kommet dit enda, og vet ikke om det blir noe av, veit ikke åssen det er med garantier osv da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.