Anbefalte innlegg

Har fått et problem med min T5, det forsvinner kjøleveske. Det begynte med at jeg måtte etterfylle litt en gang i blant. Har sett at vannpumpene er et problem på de tidlige modellene, så den ble bytta. Der var det tydlige spor etter en lekasje. Etter bytte av pumpa så virka det som om feilen var fiksa. Men så begynte det igjen, forsøkte å bytte lokket på ekspansjons tanken da jeg vet at deffekt lokk kan gi mange rare feil. Dette hjalp ikke, nå bruker bilen mer enn noen gang, på en firetimers tur brukte den 3 liter med vann. Dersom jeg parkerer om kvelden og åpner lokket på tanken dagen etter så er det fortsatt litt trykk der, jeg har konstantert at det er ekspansjonstanken som slipper ut vannet, det kommer ut gjennom overtrykks hullet.

Så til det uforståelige, jeg har kjørt testturer der jeg har pressa bilen uten at det kommer en dråpe med vann, testa med høyt og lavt turtall. Jeg kan kjøre fint uten at det kommer noe ut. Men plutselig så blåser den ut vann, ene gangen er jeg nesten sikker på at det skjedde etter en lang unnabakke der jeg trilla ned. Det har også skjedd etter en lang motbakke, men da hadde jeg kansje vært litt ivrig med etterfyllinga av kjøleveske.

Hadde det vært topp eller toppakning så ville jeg ha trodd at det ble verre når jeg pressa bilen.

Alle tips mottas med takk, jeg begynner å gå tom for ideer.

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekka at den ikkje lekker i den elektriske sirkulasjonspumpa til vannet ?

disse er en svakhet på disse bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du sjekka at den ikkje lekker i den elektriske sirkulasjonspumpa til vannet ?

disse er en svakhet på disse bilene.

Kan ikke se noe lekkasje noe sted. Men den spytter vannet ut av ekspansjons tanken. Kan det være en sprekk i tanken som åpner ved et bestemt trykk / temperatur ?

Tom Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.