#1 Skrevet April 5, 2010 (endret) Hallo.. I dag monterte jeg cruisecontrol i bilen, og måtte dermed av med rattet. Tok av batteripolen for å unngå å få airbagen i trynet.. Når alt var ferdig og jeg koblet på at batteriet og skulle ut å kjøre viser det seg at kjørecomputeren er død. Den viser bare antall minutter motoren\tenninga har vært på. Kan det ha blitt nulla ut noe etter et par timer uten strøm? Litt usikker på om det var 2 kontakter bak der, eller bare den ene store. Kan det vær at jeg har glemt å sette i kontakta til den computerdelen? om det er en... Håper noen kan svare på dette... Ikke om jeg har glemt å sette den i, men om det er fler enn en kontakt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2010 Får du ikke bytta modus i kjørecomputeren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 5, 2010 nei, den står stuck på minutter jeg har kjørt... Det 1 tallet står oppe i høyre hjørne.. Skjer ingen ting om je trykker på resetknappen eller modeknappen på enden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 5, 2010 nei, den står stuck på minutter jeg har kjørt... Det 1 tallet står oppe i høyre hjørne.. Skjer ingen ting om je trykker på resetknappen eller modeknappen på enden.. hmmm. er jo fult mulig at du har oversett ett stikk der ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 5, 2010 (endret) Har dere kodet noe i vagcom etter cruise montasje? tenkte da evt om koding for kjørecomputer er utelatt? Mulig det ikke er noe koding på det. Men sjekk ledingene en gang til. Er en lang svart kontakt, en kortere beige kontakt og en 2 pol svart kontakt der. Er vel den beige som blant annet går til kjørekomputer tror jeg. Er forresten minutter tenning har vært på som kommer fram om kabel ikke sitter i tror jeg. (legg ut tråd om bilen din da;)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 5, 2010 Hvis man har kodet feil med vagcom, så kommer vel 1 tallet bort samt at kjørekomputeren viser antall km til neste fylling istedet for ant kjørte minutter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 5, 2010 hmm... spørs om jeg må ha av rattet å sjekke igjen da.. Mulig je husker at det var en beige kontakt der ja?! eneste je har kodet i vag com, er på 01- Engine, gått på 11-login og skrevet 11463 og trykket på do-it. men kom opp en feilmld. Virker vaffal ikke. Lampa lyser grønt da når bryteren står på on. Kanskje det Glenn Ove.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 5, 2010 Hvis man har kodet feil med vagcom, så kommer vel 1 tallet bort samt at kjørekomputeren viser antall km til neste fylling istedet for ant kjørte minutter. er det mulig å kode kjørecomputeren i det hele tatt da? Enste je har kodet, er som skrevet over den cruise delen... Fant det i denne tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 6, 2010 Da var problemet løst. Hadde seff oversett ei kontakt bak der jeg da.. Hadde av rattet og sjekket istad.. Takk for svar gutter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...