Skifte baklyspære på 2004 Audi A3 2.0 FSI

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en defekt lampe på høyresiden bak på min Audi. Har kikket litt rundt på nettet for å finne ut hvordan jeg får ut lykthuset slik at jeg får skiftet pæren. Jeg har funnet skruen inne i bagasjerommet og løsnet denne. Mange som har sagt at det da er bare å dra lykthuset ut men jeg har prøvd og det virker som det sitter fast i noe mere. Det er liksom begrenset hvor hardt jeg tør å dra før jeg vet at det er riktig å gjøre det sånn. Noen som har noen step by step guide for å gjøre denne opreasjonen? Er helt ny her på dette forumet så beklager om dette har blitt postet før. Jeg prøve å søke i forumet men fant ikke noen relevante tråder. Jeg håper noen der ute kan hjelpe meg med dette slik at jeg slipper å levere inn bilen på verksted for å skifte en lyspære.

På forhånd takk!

CR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta skruen helt ut, og dra lampen rett ut bakover fra bagasjeromssiden først så du får tak i kanten under lampa, så drar du den utover mot siden av bilen i ytterkant. sitter i no gummipropper i ytterkant på lampen også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Fikk det til igår kveld. Har du samme type bil? Jeg tok ut begge sidene jeg og oppdaget noe veldig merkelig. På høyresiden var det brukt en helt vanlig H21 pære(ryggelys) og på venstresiden var det brukt en p21 pære(ryggelys)? Den som hadde P21 pæren hadde også en overgang fordi sokkelen på denne pæren er mye mindre. Jeg tenkte... hmm... hvorfor det det skal vel være samme pære så jeg kjøpte en H21 for å sette den inn på venstresiden, men da viste det seg faktisk at den ikke gikk gjennom hullet til reflektoren, noe den gjorde på høyresiden. Er ikke dette litt merkelig? Dette er orginalt lykthus på begge sider... har du/noen andre vært borti dette før? uansett... selv om jeg byttet pære så funket ikke lyset allikevel så tror det må være noe annet. Om det hadde vært sikringen så burde vel ingen av lampene bak fungert går jeg ut ifra...?

CR

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(er vel bare ett ryggelys? og andre tåkelys)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.