#1 Skrevet April 5, 2010 Ble nettopp ny eier av en Audi A6 1.8T 2000modell men har et problem med vifta på den, for den sviver hele tiden, selv når den er helt kald. Når jeg slår av AC'en så stopper den lille viften. men radiator viften fortsetter. Stod ved siden av en A6 avant med 1.8TQ, der svev ikke viften. noen som vet hva den kan være?? , vil ikke at audien skal høres ut som en volvo! takk for svar =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 5, 2010 Ble nettopp ny eier av en Audi A6 1.8T 2000modell men har et problem med vifta på den, for den sviver hele tiden, selv når den er helt kald. Når jeg slår av AC'en så stopper den lille viften. men radiator viften fortsetter. Stod ved siden av en A6 avant med 1.8TQ, der svev ikke viften. noen som vet hva den kan være?? , vil ikke at audien skal høres ut som en volvo! takk for svar =) Tipper du må bytte slurekoplingen på vifta. Når motoren er av og kald skal du kunne snurre vifta lett rundt med handa. Dersom den da går tungt / ikke går så er det slurekoplingen som er feilen. Vil tro den lille vifta skal gå konstant med ac på. Tom Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2010 Sjekket Temp følere og div for noen dager siden. og alt var ok , så det er vell som du sier at slurekoblingen er gåen, den er veldig seig og snu rundt når bilen er av. Ringte til Importforhandleren jeg kjøpte den av. siden jeg fikk 3 mnd garanti, Han mente jo at den skal svive men skal slå inn når den er varm, men jeg forklarte at vifta går med motorens turtall, som blir irriterende og høre på i lengeden , og det er rart når jeg ba de se på det når de byttet bremsene på den (utnytting av garantien) I følge han fantes det to typer på disse modellene viskose og elektrisk. Noen flere erfaringer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2010 Den viften du sier, som går med turtallet på motoren har viskose kobling. (slure koblingen som nevnt før) Denne skal gå lett rundt når motoren er av. Men etter som du beskriver, må du nok bytte denne ja. Koster ikke allverdens, men trangt å komme til... AC viften, den elektriske, mener jeg bare skal gå når motoren er varm og du bruker AC en. (dette tør jeg ikke si 100%) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...