#1 Skrevet Februar 1, 2005 Hei Fikk ett problem med lading med bilen min for ca 1 år siden... Det skjedde veldig sjelden og kunne ofte kjøre uten at det var noe galt. Men av og til så stoppet turboen å lade da jeg ga på. Akkurat som at turboen ikke vil mere....Den gule "Check" lampa lyste hver gang turbo ikke ville lade. Jeg løste problemet problemet med å skru av og på tenningen og bilen var fin igjen Jeg fikk problemet en gang da jeg skulle kjøre opp fjellet ved årdal og da jeg kom på toppen så var turboen RØD GLØDENDE(luftet svidd i bilen) ....det virket som at turboen ikke ble kjølt ned i det hele tatt. Startet bilen igjen og kjørt 10 km(med at ladingen var OK) rolig og stoppet bilen....Turboen var IKKE varm i det hele tatt....nå var det forholdsvis kjølig.... Jeg fikk bestilt ny magnetventil av flissundet og merket ingenting de første 2-3 månedene, men så begynte det igjen......Får samme problemet oftere hvis bilen er full, dvs 4-5 personer i bilen.... Noen som har formening om hva dette kan være, så er jeg veldig takknemlig for svar !! Takk på forhånd.... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2005 Ble kanskje litt mye snikk-snakk her Uansett så vil ikke turboen lade og den gule "check" lampa lyser....dette skjer av og til ......ved å skru av og på tenningen så er bilen OK igjen ...rart !!! Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 2, 2005 Er bilen chippa? Er det et 'kjent' merke eller bare noe billiggreier? Høres ut som du får altfor lite bensin.. Sjekk luftmassemåler (MAF), O2-sensor og bensintrykk. Et tuningfirma kan også finne ut om den går for magert ved å midlertidig skru inn en bredbåndslambda og sjekke air-fuel-forhold. Går ut fra at du har sjekket pluggene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 2, 2005 Takk for kommentar .... Bilen er chippa ja...Den var chippa(av gmg i tyskland) da jeg kjøpte den, ca 310 HK... Byttet plugger og tennhefte i sommer. Hadde feilen både før og etter det, så det er nok ikke pluggene. Bilen fjusker ikke, den vil bare ikke lade når feilen er der. Skal prøve få sjekken loggen hos møller eller lignende !! Har også hørt at jeg må restarte "comp", noe jeg ikke viste..... Hvordan restarter man styresentralen ??? funker ikke det så må jeg bare få Møller til å hente logger fra bilen.... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 2, 2005 Siden du nevner at den gule "check lampen" lyser, hver gang dette skjer, er det sikkert noe der. Dvs mulig elektrisk feil (kontaktfeil, eller lignende). Kan ikke si noe mer, siden S6 ikke har MIL (regner med at det er denne du kaller check lampe) lampen tilkoblet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 2, 2005 Mistenker kanskje noe med kontakt feil....er en gul lampe som lyser ved blant annet elektriske feil ... Var hos Møller og kun dem kan restarte styreenheten, fikk ikke gjort det selv.... så skal prøve å få booket der så fort som mulig.... Da kan eventuelt finne andre feilmeldinger også.... Skjønner ikke helt at feilmeldinger som ligger inne fortsatt vil være feil, selv om man bytter deler...men men, håper at denne "resettingen" ordner problemet Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 3, 2005 Eh.. Du kan jo fint resette ECU'n selv, bare følg 'bruksanvisningen' til Scott her: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/ecuf20v.html På denne måten kan du også få ut kodene, og jeg setter en tyggis på at du har 2341 "Oxygen Sensor Control Limit exceeded, fuel pressure too low or too high, intake or exhaust leak, defective ignition system component, intake air leak after air mass sensor, O2 sensor is faulty Symptom: CO before catalyst is below 0.3% or greater than 1.0%, Extremely lean or overly rich exhaust, Spark Plug fouling." Hadde planer om å installere en bryter under askebegeret, så jeg enkelt kunne lese ut og slette evt. feil, men det kokte lisom bort! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 3, 2005 Takk for linken og tipset..... kostet 300 kroner på Møller, så jeg får dem til å gjøre det denne gangen..... vil helst ikke "kødde" til noe der Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 3, 2005 Fikk time hos AudiSentrum på Stabekk imorra tidlig, så da får vel se hva som er feilen Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 3, 2005 Uansett sletter du alle feil i ECU'n ved å ta av batteriet i mer enn ett minutt, men jeg har også hørt at 1 kvarter er minimum.. Men, allikevel kjekt å få noen med 'peil' til å analysere feilene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 3, 2005 Ja, det kunne jeg jo ha gjort !! men men, får la dem hente feilloggen og se hva den sier...300 kroner er ikke så ille .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 3, 2005 fekk faktisk lest ut diagnose på minn, gratis her i haugesund..på sannes & co...lokale vw-audi forhandler. kan jo ver at dei hadde en go dag på verkstede... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 7, 2005 Fikk lest av feilkoder hos AudiSentrum og dem fant feilmeldinger på "bank sensor" .....kjørte opp og ned beito i helga og har ennå ikke fått feilen med at turbo trykket blir borte og at den gule check lampa lyser ...... virker som det foreløpig ser bra Kan ting rette seg opp bare ved å restarte styresentralen etter at man har byttet deler(i midt tilfelle magnet ventilen) ? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...