Pris på montering av FK Silverline?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har akkurat bestillt FK Silverline justerbart senkesett og leter etter et verksted som kan montere dette for meg. Har foreløpig bare fått pris fra et Audi verksted som skulle ha ca 5000,- for hver aksling, altså ca 10.000,- for alle fire hjørnene. Så kom firehjulskontroll i tillegg på 1100,- Jeg synes dette hørtes veldig dyrt ut? Hva synes dere??

 

Hva bør montering av justerbart senkesett koste? Mener jeg betalte ca 5-6000,- for montering av fire senkefjærer på en A3 for noen år siden å det er jo i grunn samme jobben.

 

Takk for tilbakemelding :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det billigste er å gjøre det selv ;)

 

Byttet på min 3bg stv 4 motion med en kammerat på ca 6 timer på en lørdag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes det hørtes vanvittig dyrt ut. Jeg byttet på Passat 3C 4motion i fjor. Da ga jeg 4500 ink 4hjulskontroll. Jeg mener det burde være max 6000,- ink 4hjulskontroll ihvertfall.

 

Er det ikke no mekonomen eller snapdrive oppe hos dere da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betalte 2800 for montering + hjulstilling i fjor på min A3 i fjor vår. Tror dog den prisen var litt snill (virket som de tippet feil på antatt tidsbruk).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syntes det hørtes vanvittig dyrt ut. Jeg byttet på Passat 3C 4motion i fjor. Da ga jeg 4500 ink 4hjulskontroll. Jeg mener det burde være max 6000,- ink 4hjulskontroll ihvertfall.

 

Er det ikke no mekonomen eller snapdrive oppe hos dere da??

 

Takk for svar :-) Var pris på rundt 5-6000,- totalt jeg hadde forventet meg...

 

Hørte med Mekonomenverkstedet, de ville ikke gjøre jobben. Vet ikke hvorfor, men muligens har de ikke hjuljusteringsutstyret ellerno...

 

Skal ringe litt rundt å sjekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :-) Var pris på rundt 5-6000,- totalt jeg hadde forventet meg...

 

Hørte med Mekonomenverkstedet, de ville ikke gjøre jobben. Vet ikke hvorfor, men muligens har de ikke hjuljusteringsutstyret ellerno...

 

Skal ringe litt rundt å sjekke.

 

Men få pris på bare montering på Mekonomen.Hvis det evt bare var at de ikke hadde utstyret til hjulstilling. Også tar du hjulstillingskontroll på Vw Audi. Tror de skulle ha 1600,- her nede for 4hjulskontroll.

 

 

Men jeg anbefaler å kjøre litt med bilen før du tar kontoll. De vil sige en del sammen etter du har kjørt med bilen. Så du slipper å ta to kontroller på en liten stund. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er begrenset hvor mye justerbare senkesett siger når det er nytt. Mest på senkefjører man opplever det.

 

Men 10 000,- for å sette på fire dempere, så kommer hjulstillingskontroll i tillegg? Verste jeg har hørt! Skulle likt å sett den dagen der jeg hadde først betalt 7-8000,- for gewinde, forså å betale 10 000,- i montering. Ingen kompiser som kan hjelpe deg? Er du litt teknisk anlagt klarer du det fint selv også, bare du har riktig verktøy og litt tålmodighet (sistnevnte hvis du aldri har gjort lignende selv). Du ser lett hva som må til for å få løs fjørbeina når du jekker opp bilen og skrur av hjulene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er begrenset hvor mye justerbare senkesett siger når det er nytt. Mest på senkefjører man opplever det.

 

Men 10 000,- for å sette på fire dempere, så kommer hjulstillingskontroll i tillegg? Verste jeg har hørt! Skulle likt å sett den dagen der jeg hadde først betalt 7-8000,- for gewinde, forså å betale 10 000,- i montering. Ingen kompiser som kan hjelpe deg? Er du litt teknisk anlagt klarer du det fint selv også, bare du har riktig verktøy og litt tålmodighet (sistnevnte hvis du aldri har gjort lignende selv). Du ser lett hva som må til for å få løs fjørbeina når du jekker opp bilen og skrur av hjulene.

 

Mitt Silverline sett sank over 2 cm bak og ca 1 cm forran. Så sier bare det jeg har opplevd selv.

 

Men nok om det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt Silverline sett sank over 2 cm bak og ca 1 cm forran. Så sier bare det jeg har opplevd selv.

 

Men nok om det.

 

OK, nice to know. Hvor lang tid tok det før det hadde "satt seg"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, nice to know. Hvor lang tid tok det før det hadde "satt seg"?

 

Uvisst, spørs hvor mye du kjører. 1uke-3 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt Silverline sett sank over 2 cm bak og ca 1 cm forran. Så sier bare det jeg har opplevd selv.

 

Men nok om det.

Mitt Silverline gjorde ikke det, og ei heller noen andre gewinder jeg har hatt. Sa bare det jeg hadde opplevd selv jeg også;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Betalte 2800 for montering + hjulstilling i fjor på min A3 i fjor vår. Tror dog den prisen var litt snill (virket som de tippet feil på antatt tidsbruk).

 

Husk også at det er mer jobb på biler med multilink understell. A3, Golf, Passat, Touran osv. er mye enklere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk også at det er mer jobb på biler med multilink understell. A3, Golf, Passat, Touran osv. er mye enklere.

 

Mye jobb på 06 a6 4f?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt justerbare senkesett sank 1-2cm...

gjorde jobben selv ilamme en kompis, har da A4 B5...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det absolutt billigste er å gjøre det selv.

 

Om man har en garasje og verktøy, så er det ikke så ille en jobb.

 

Har gjort dette selv på 2 biler og gjør det nok igjen senere.

 

Det er ikke minst tilfredsstillende å ha gjort det selv. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk også at det er forskjell på 4-hjulsKONTROLL til 1600,- og 4-hjulsJUSTERING. Det er når de må begynne å justere at det går litt tid og da koster det mer enn 1600,-.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.