Leie garasjeplass i Bergen sentrum

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg flytter nordover igjen til sommeren, og er i den forbindelse på jakt etter en garasjeplass til bilen. Det trenger ikke være singel garasje, jeg kan også leie plass i parkeringsanlegg o.l.

 

Det er en stor fordel dersom garasjeplassen ligger i nærheten av St. Jørgens gate, som ligger rett ved Kong Oscars gate, bak Bygarasjen. Har forsøkt å sjekke utleie på kommunen sine nettsider, men finner ikke helt ut av det. Prisen bør ikke være for høy, per dags dato leier jeg for 650,- per måned i Kristiansand.

 

Noen som har peiling på slik utleie i Bergen, eller enda bedre, har noe å leie ut selv?

 

På forhånd takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bygarasjen tilbyr jo fastleie, da jeg bodde i bergen (2003-05) kostet det ca 900kr mnd mener jeg. Bodde ved domkirken i kong oscars gate, dette var det beste tilbudet jeg fant da. Sikkert ikke beste utvei, men det er en løsning om ikke noe bedre dukker opp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en brukbar løsning det, kommer til å bo ikke så langt fra Bygarasjen. Litt stiv pris synes jeg, i alle fall i forhold til Kristiansand Parkeringsselskap som tar 650,- i et mye bedre anlegg. Kan jeg spørre hvilken del det var man parkerte fast i? Like trangt og uoversiktelig som resten av anlegget? Liten plass er ikke problem for meg, men for alle som parkerer rundt meg... :P

 

Et mindre anlegg er dog selvsagt å foretrekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.. en kan jo parkere rett ved den manuelt betjente billettluka, der du henvender deg for å kjøpe månedskort osv, den er jo folk i 24/7 om en føler en trenger overvåkning :) Ellers så er det vel å parkere lengst mulig vekk fra inngangen, det er ganske tomt i andre delen av p-huset omtrent til enhver tid. Folk parkerer jo som kråker uansett, så det er gjerne best å ha bilen der det er minst trafikk :)

 

Men det er sikkert noen lokale bergensere som kan komme med alternativer når de ser tråden, men såvidt jeg husker er det smått med parkeringsplasser bortover den veien/delen av byn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, så det er ikke faste plasser når man leier per måned? Da misforstod jeg! Er vant til å ha min plass, og den har jeg hver dag. :)

 

Hvis dette er tilfelle synes jeg 900 kr er stivt. For en slik pris bør man ha mulighet til å oppbevare småting på plassen, som f.eks. spylervæske, viskere, osv. Men for alt jeg vet er 900 kr det billigste man finner i Bergen.

 

Flere med erfaringer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.