Lakkbeskyttelse (Ditec eller Tefshine?)

Anbefalte innlegg

Har lyst til og lakkbeskytte/lakkforsegle min sorte 2004 VW Touran Highline med Ditec eller Tefshine (K2000), hva burde jeg velge og finnes det andre alternativer ??

Hva ligger dette på i pris, noen som vet ??

 

Hadde K2000 lakkforsegling på en sort 2000 modell Golf stv jeg hadde for noen år siden og var meget fornøyd.

 

To alternativer jeg har funnet:

http://www.ditec.no

http://www.tefcar.no

bnr-coating.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør det selv...

Chemical Guys Jetseal anbefales på det sterkeste!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil har vært på Ditec en gang når den var ny. Første behandling kostet rondt 4500kr tror jeg det var. Så må man ha rebehandling etter 18mnd elle noe sånt. Dette koster 2-2500kr. Muligt det er litt billigere eller dyrere. Sendte mail til dem en gang og fikk noen priser men denne er slettet. Ditec har da 6års garanti men da må man også ha rebehandling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å snakke dritt om noen som helst, men hvordan kan det kalles 6 års garanti når man MÅ rebehandle hver 18 mnd...?

Lurer fortsatt litt på hva den garantien egentlig dekker...

 

Dessuten begynner regnestykket å bli ganske enkelt i ens egen favør hvis man regner med disse tallene Jarle kommer med her... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil har vært på Ditec en gang når den var ny. Første behandling kostet rondt 4500kr tror jeg det var. Så må man ha rebehandling etter 18mnd elle noe sånt. Dette koster 2-2500kr. Muligt det er litt billigere eller dyrere. Sendte mail til dem en gang og fikk noen priser men denne er slettet. Ditec har da 6års garanti men da må man også ha rebehandling.

 

Hvorlenge er det siden den ble behandlet, og hvordan er beskyttelsen idag?

 

Preller vannet, er den lett å vaske?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil er Ditec behandlet, møkka renner av. Det var forrige eier som gjorde dette, og jeghar lyst til og ta "vårpussen" men hva kan jeg bruke uten og "ødelegge" forseglinga?

Beklager hvis jeg låner tråden din litt.. men er jo relevant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min fekk behandling for snart 3år siden. Forrige eier har da ikke hatt rebehandling. Tenkte jeg skulle dette men siden jeg må til Stavanger å at bilen ikke har hatt rebehandling så gjelder ikke "garantien". Jeg tenker heller da at jeg skal ta en grunding vask m clay, polering osv. Men bilen min er faktisk veldig enkel å vaske. Å bilen ser fin å fremdeles nokså glans i lakken. Men som andre nevner over her så er det faktisk ganske dyrt. Nå har jeg nettopp investert i produkter til over 2000kr å mer kommer. Jeg komme nok ikke til å levere inn bilen til noe sånn. Billigere å gjøre det selv. Men jeg vil da også si at jeg tror nok Ditec er veldig bra for det om:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å snakke dritt om noen som helst, men hvordan kan det kalles 6 års garanti når man MÅ rebehandle hver 18 mnd...?

Lurer fortsatt litt på hva den garantien egentlig dekker...

 

Dessuten begynner regnestykket å bli ganske enkelt i ens egen favør hvis man regner med disse tallene Jarle kommer med her... : rolleyes

 

det er fordi ola nordmann er veldig opptatt av garanti;)

 

eneste folk spør om når de er innom jobben er det garanti og hvor lenge varer den?????

men er jo mer moro og gjøre det selv hvis man liker og pleie bilen litt selv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, og dessverre såpass opptatt av nettopp ordet "garanti" at de ikke leser forbehold og pris...

Som jeg sa i en annen tråd om samme emne: det eneste jeg har hørt om som legges utenpå lakken og garantert varer i 18 måneder, er mer lakk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått sjekket priser fra forskjellige firmaer som leverer lakkbeskyttelse.

 

Den beste prisen jeg fikk var på 3280+mva og etterkontroll hver 18mnd for 1000+mva. Har planer om etterbehandling hver 12mnd rundt begynnelsen av Mai måned for og få den blank til 17mai :-)

 

Da blir det nok Ditech behandling på min Touran, er det noen som i det hele tatt er fornøyd med Ditech behandlingen på bilen sin ??

 

Her i Drammen har begge VAG forhandlere Ditech brosjyrer/reklame stående på bordene til selgerne og de oppfordrer nybil kjøpere til og legge på dette. Mange biler her i byen med Ditech logo skilt bak gitt.

23449906854531.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har fu fått d mye billigere enn jeg fikk pris på når jeg sendte mail til Stavanger. Da er det nok vertd det. Må da selvsagt ha rebehandligen for å bevare garantien. Syns min bil fremdeles er lett å holde ren selv etter 3år fra behandling. Tenkte bare nevne at på det bilde ditt, du får den logoen påpklistret på bilen etter behandling

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart, det er jo bedre enn å gjøre absolutt ingenting.

MEN.. det er også flere ulemper.

 

Som jeg skrev så var bimmern til kompisen min behandlet med Ditec. Det gikk fint sålenge bilen var ny, dritten satt ikke spesielt godt fast heller. Problemet oppsto når han ønsket å polere bort vaskeriper og annet som dukket opp etterhvert, da en korrigering av lakken også vil fjerne forseglingen. Enten ble han da nødt til å sette inn bilen med faste mellomrom, eller gå over til å gjøre jobben selv innimellom, med skikkelig voks. Han gikk for siste løsning, og angret ikke.

 

Min personlige mening er at:

-det ikke kan forsvares økonomisk sett iforhold til å gjøre jobben med "konvensjonelle" og gode produkter

-at det ikke kan forsvares kvalitetsmessig iforhold til å gjøre jobben med "konvensjonelle" og gode produkter

 

Min personlige anbefaling er at du får en som driver med bilpleie/detailing som hobby (eller mer seriøst) til å gå over bilen din, korrigere det som er av defekter i lakken (ikke bare fylle de med produkt) og så avslutte med enten forsegling eller en skikkelig god voks. Vasker du bilen på rett måte og behandler den bra, holder det med en ny kosepåføring av voks til høsten også. Det er både økonomisk og bilen ser ti ganger så bra ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det "Garanti" på? Kan noen forklare meg det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bilen under 12 måneder, tilbyr de et 6 års garantisystem. Det eneste de krever er at bilen får fornyet "topcoat" etter ca 18 måneder og deretter hver 18 mnd. Da er bilen garantert like blank etter 6 år som etter den første DITEC-behandlingen.

 

Hadde en sort Touran som jeg behandlet med ditec, den var lett å vaske, men synes ikke den fikk samme dybde i lakken som med f.eks meguiars lakkforsegling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har fu fått d mye billigere enn jeg fikk pris på når jeg sendte mail til Stavanger. Da er det nok vertd det. Må da selvsagt ha rebehandligen for å bevare garantien. Syns min bil fremdeles er lett å holde ren selv etter 3år fra behandling. Tenkte bare nevne at på det bilde ditt, du får den logoen påpklistret på bilen etter behandling

 

Bare til å si du ikke vil ha merket på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått sjekket priser fra forskjellige firmaer som leverer lakkbeskyttelse.

 

Den beste prisen jeg fikk var på 3280+mva og etterkontroll hver 18mnd for 1000+mva. Har planer om etterbehandling hver 12mnd rundt begynnelsen av Mai måned for og få den blank til 17mai :-)

 

Da blir det nok Ditech behandling på min Touran, er det noen som i det hele tatt er fornøyd med Ditech behandlingen på bilen sin ??

 

Her i Drammen har begge VAG forhandlere Ditech brosjyrer/reklame stående på bordene til selgerne og de oppfordrer nybil kjøpere til og legge på dette. Mange biler her i byen med Ditech logo skilt bak gitt.

 

og det var med korigering av lakken også??hadde også oppfordert folk til og kjøpe dett på nye biler når selger får 500 i lomma for hver ditec behandling han selger: rolleyes ingen forhandler som selger noe uten og tjene noe det sier jo seg selv,,vi har det også sånn for at de skal gidde og selge må de ha noe tilbake.

vi setter ikke merke på bilen vi tar kundene vil ikke ha det.hadde gjort dette selv jeg men skjønner at hvis du ikke gidder eller har interesse av og gjøre det at du setter bort jobben.vi har etterbehandling hver 12.månde og tro meg hender jeg må korigere hele bilen på nytt for ikke alle er like forsiktig med bilen sin vil jeg si.så den etterkontrollen til 1000kr plus mva kan bare være ny top coat hva er vitsen med og legge på nytt lag oppe på masse riper bare for og få den blank: rolleyesog ikke fjerne riper.

send bilen din til en av detailerene i klubben for fargen du har er ikke lett...og tror ikke du blir skuffet over resultatet for det jeg har sett her på forumet er helt rått.dette får du ikke hos et bilpleiesenter for det blir for dyrt for antal timer på jobben.kan fort gå over 20timer på lakken hadde dette vært hos os hadde det blitt 8000 i bare time arbeid og det lakkbeskyttelsen koster og da ryker over 10store...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, og dessverre såpass opptatt av nettopp ordet "garanti" at de ikke leser forbehold og pris...

Som jeg sa i en annen tråd om samme emne: det eneste jeg har hørt om som legges utenpå lakken og garantert varer i 18 måneder, er mer lakk...

 

men er jo greit og få strekt opp bilen en gang i året tefcar har og garanti alle lakkforseglinger som bilpleiesentere selger så får du garantisedel det positive er jo at man har at man har tatt vare på bilen

og har en bevis for at man har gjort det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Ditec på min bil og har hatt det siden den var ny. Bilen er genialt enkel å vaske og er meget blank og fin i lakken. Finnes sikkert andre produkter om gjør bilen blankere og gir mer dybde i lakken, men jeg syns Ditec fungerer utmerket. Bilen er lett og holde og jeg slipper å styre med poleringen selv. I Bergen hvor jeg holder til har vi avtale med Kokstad bilpleiesenter hvor vi får gode rabatter og da syns jeg faktisk det er verdt det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.