Anbefalte innlegg

Heisann. Ikveld har det vært noen rasstapere og knekt av bakruteviskeren min.

Så, nå må jeg enten kjøpe ny, eller rett og slett sette i en plugg der hullet i ruta blir.

Noen som vet hvor man får tak i slike plugger, eller bakruteviskere?

bilen er en 00 A6 avant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her på gode Toten drar vi rett og slett bare innom nærmeste bensinstasjon og kjøper en "propp". Men er vel verre med bilrekvisita på bensinstasjonen i Trondheim? Bare hamburgere, sjokoladeboller, DVD-filmer og inkompetente ansatte der som i alle andre byer, skulle jeg tro.

 

BilXtra, Torshov, Mekonomen ol. burde vel ha dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her på gode Toten drar vi rett og slett bare innom nærmeste bensinstasjon og kjøper en "propp". Men er vel verre med bilrekvisita på bensinstasjonen i Trondheim? Bare hamburgere, sjokoladeboller, DVD-filmer og inkompetente ansatte der som i alle andre byer, skulle jeg tro.

 

BilXtra, Torshov, Mekonomen ol. burde vel ha dette.

 

Haha, stemmer det. Får se om jeg finner en idag. Takk for hjelpa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en slik "Torshov plugg" på den forrige bilen min og denne festes først og fremst med en plastmutter så man får ikke dratt skikkelig til. Bruk dermed litt silikon rundt vinduet for å forsegle skikkelig.

Den bygger også ut slik at den blir mindre pen, men så klart bedre enn viskeren.

Over tid blir den også sprø og sprekker, spesielt dersom man vasker bilen ofte i maskin eller gir den noe juling med steamer.

 

Alt det slipper man med glasspluggen, blir da seende orginalt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.glasshop24.com/

 

De har mange budrunder på eBay, jeg kjøpte min der, betalte vel litt over hundrelappen tilsendt i bobleplastkonvolutt :)

Tok ca. 2 dager fra jeg hadde betalt, til den lå i postkassen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der så jævli bra ut! Hvordan fester man den? Og, kommer den sortfarget som det feltet på vinduet er?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der så jævli bra ut! Hvordan fester man den? Og, kommer den sortfarget som det feltet på vinduet er?

 

Jeg festet enkelt og greit med silikon. Ble tett og bra..

Ja den er sort, som på bilder i linken jeg postet tidligere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt plugger både fra glasshop og gecleant. Gecleant er overlegen i passform til min MK6. Glasshop er ikke i nærheten engang. Noen bilder:

 

gecleant til venstre, glasshop til høyre

_MG_8903.jpg

 

_MG_8904.jpg

 

montert;

 

_MG_8930.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ut som gecleant er veien å gå. Så mye bedre ut. Så ut som den var litt enklere å få til å sitte skikkelig og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.