Skal det være "slark" i reimhjulet på AC pumpen?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med rakklelyder og diverse andre lyder som det virker som kommer fra air condition pumpa...

Jeg frykter at det er noe med reimhjulet på pumpa som gjør lyden.

Er det noe som er en "vanlig" årsak til slike ulyder?

Jeg tenkte og ta av reima i morgen og kjenne på reimhjulene, hvor mye slark kan godkjennes på de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gåent lager i ac pumpa tenker jeg. har den samme lyden selv.

Må kjøpe ny/brukt pumpe, da jeg ikke tror det går ann å få kjøpt løse lagere til denne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om lyden forsvinner eller endrer seg hvis du skrur av klimakompressoren (econ), så får du et lite svar.

Du kan også se om sentermutteren på reimhjulet står i ro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg stakk innom et lokalt verksted, og han sa at det er clutchen på AC pumpa som er gåent...

Så han klipte reima og sa jeg kunne kjøre på fjellet :D

Men tilbake til saken, clutch pakka kan byttes og det ser ikke så vanskelig ut etter verkstedhåndboka...

A87-0024.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å skifte en sånn clutch er kjempeenkelt. Må bare være klar over at den skal shimses så det blir korrekt klaring på clutchen etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man kjøpt de clutchene noe sted i norge til en fornuftig pris, eller er utlandet løsningen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demonterte reimhjulet nå, og halvparten av kulene i lageret manglet...

Så det er ikke så rart at det bråkte litt...

Men når jeg skal presse lageret ut av remhjulet så ser det ut som at det ikke går da det er presset ned noen stoppe lepper eller hva jeg skal kalle det (se bilde under) Kan jeg eventuelt dreie vekk disse stoppe greiene og bytte lageret?

reimhjul.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du dreier bort disse så vil ikke et nytt lager ha mothold på denne siden. Du kan muligens klare å lage "nye" ører med en hammer og dor. men det er ingen garanti for at dette vil holde. Hadde jeg vert deg så hadde jeg bestillt nytt reimhjul med ferdigpresset lager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man bestilt det noe annet sted enn orginalt da?

Jeg sjekket prisen orginalt, og de skulle jo ha en arm og et bein for det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg byttet lager i remhjulet ligger en how to tråd her om noen trenger det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.