Anbefalte innlegg

morn!

jeg har tenkt å ha på streamer til våren.

Men er det noen som har noen tips for å få fargen på streameren så lik som mulig som fargen på bilen.

 

da jeg kjøpte til min tidligere golf(hvit), hos en lokal skilt og reklame forhandler, så ble det litt forskjell, og det irriterte meg hver gang jeg så på det.....:(

 

fargen på bilen nå er forøvrig grå/sølv metallic....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei, jeg jobber selv med skilt og dekor, og viss du besøker en stor skilt og dekor bedrift, så skal dem ha fargevifter inne for mange forskjellige leverandører, og da kan du nok finne en folie som passer fint til bilen din. men da må jo den selfølgelig bestilles så det kan jo ta noen dager.

 

Hos oss så har vi 1stk sølvfarge inne, 3M sin 50 serie, den har ikke så veldig mye metallic i seg men fungerer fint til alt. tror 3M har 2-3 forskjellige sølv.. en "matt" sølv og en "metallic" sølv vertfall.. jeg vet at KPMF har vertfall 6-7forskjellige grå metallic farger da med mange perler i seg.

håper dette var svaret du var på jakt etter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens du er inne på dette tema, finnes det no VACN streamer?

 

Denne i sølvgrå farge hadde gjort seg vettu! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sitt noen som har fått lagd dette, men jeg tror dette må godkjennes hos styret pga. logoen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

farger da med mange perler i seg.

håper dette var svaret du var på jakt etter.[/quote

 

Hjertelig!

har etter hver tenkt fram det selv at jeg kanskje skulle prøve noen andre enn denn lille sjappa jeg var hos sist:).

men hvis jeg da var innom hos noen og fikk bestilt streamer som da har en ganske lik farge og glans, hvilken pris ville det blitt?

regner med det blir noe annet enn å stikke innom og få kappet av ei rems av en rull de bara har stående liksom.....

 

Eller for å se det fra en annen vinkel:

hva skal dere ha for å skaffe meg en passende folie? :)

tenkte å ha både i front og i bakruta på den audien på avataren min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel viss noen er innom hos oss og spør om ei stripe til bilen for å montere selv så tar jeg en symbolsk 100lapp for det.

Skal jeg sette en viss størrelse, produsere den og lage tekst i annen farge så tar jeg en 450kr ca.. med montering en 650-750kr varierer veldig, slike jobber føles ut som tapsjobber viss man har mye å gjøre og dårlig tid med at man har mange store jobber.

 

er jo ikke så lett for meg å matche folien til lakken din da jeg holder til i Haugesund, men du kan jo sjekke litt rundt hos dem lokale hos deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner deg.

hadde ikke tenkt å ha noe skrift eller noe slikt. synes faktisk at bilen får en finere og clean`ere look uten noe der. bare en helt ren streamer.

 

tenkte å montere selv ja.

med tanke på farge valg så måtte jeg vel ha gitt deg en lakk kode eller finne en fargevifte som jeg kunne ha valgt ut en farge selv. man alt i alt. å gjøre så mye innsats i dette før jeg i hele tatt hører med de lokale, er vel egentlig bare dumt.

 

"en plan kan virke enkel, men etter alt er tenkt igjennom så er det andre mye enklere":)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens du er inne på dette tema, finnes det no VACN streamer?

 

Ingen offisielle nei, da frontrute-streamere faktisk er forbudt i henhold til loven ;)

Men når det gjelder produsering av klistremerker og sånt med logo og fonter, så skal det godkjennes av styret :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner deg.

hadde ikke tenkt å ha noe skrift eller noe slikt. synes faktisk at bilen får en finere og clean`ere look uten noe der. bare en helt ren streamer.

 

tenkte å montere selv ja.

med tanke på farge valg så måtte jeg vel ha gitt deg en lakk kode eller finne en fargevifte som jeg kunne ha valgt ut en farge selv. man alt i alt. å gjøre så mye innsats i dette før jeg i hele tatt hører med de lokale, er vel egentlig bare dumt.

 

"en plan kan virke enkel, men etter alt er tenkt igjennom så er det andre mye enklere":)

 

cleant er : ja : men har faktisk sansen for tekst helt nede i frontruta av en eller annen rar grunn.. : klø : rart at jeg ikke har gått berserk på min egen bil enda selv om jeg har uendelige muligheter på jobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens du er inne på dette tema, finnes det no VACN streamer?

 

Som Hr. Sveian sier så finnes ikke det, og kommer ei heller til å finnes. Dette pga. det Norske reglementet hvor vi ikke ønsket klubbens navn eller logo assosiert med tekst i frontruta som nå er ulovlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boten ligger på en 500,- - 700,- kr for toppstripe. fikk faktisk besøk av en kunde som ville at vi skulle betale boten for han fordi vi hadde montert den på bilen... folk er rare : bh : opplyser alltid om at dette er ulovlig når personer kjøper dette hos oss.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boten ligger på en 500,- - 700,- kr for toppstripe. fikk faktisk besøk av en kunde som ville at vi skulle betale boten for han fordi vi hadde montert den på bilen... folk er rare : bh : opplyser alltid om at dette er ulovlig når personer kjøper dette hos oss.

Kan nevne at det som ER lov, er og tone ned til angitt merke på fronruta. Filmen skal da være gjennomsiktig, dvs at bokstaver og skrift, eller evntuelle hele streamere med farge ikke er lovlig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nope, denne debatten har vært utallige ganger! soting i frontrute er KUN lovlig når den blir levert orginalt fra fabrikk, men almenn praksisen rundtomkring i dette syke landet er forskjellig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat dette er det faktisk noen som aldri kan bli enige om. men som dere sier her så er det såklart ikke lov å klesse på noe som ikke er gjennomsiktig på frontruta. men likevel da så må det være noen som absolutt skal ha det til at det er lov med så og så mye ned til det mye omtalte merke (spesielt på bmw`er).

og apropos dette merke i frontruta. er det ingen av disse hardt påstående tro som har tenkt på at, ja f.eks. verken bmw eller ruta, ikke akkurat er laget i norge, med alle de "fornuftige" lovene som vi har bak seg......:)

 

Men en helt annen sak: med noe moderat bruk, så skal nå jeg søren meg prøve likevel jeg ja. gjør seg forferdelig bra på bilen!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volvo har jo de tøffeste rutene, s70/s80? der de har ca 20cm med solavskjerming i toppen av ruta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Hr. Sveian sier så finnes ikke det, og kommer ei heller til å finnes. Dette pga. det Norske reglementet hvor vi ikke ønsket klubbens navn eller logo assosiert med tekst i frontruta som nå er ulovlig.

Men da sier det seg jo selv, siden jeg ikke var klar over dette. Kjekt å vite. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Volvo har jo de tøffeste rutene, s70/s80? der de har ca 20cm med solavskjerming i toppen av ruta.

 

 

helt helt enig!

 

hva om norge kunne ha tatt seg sammen og skrevet en lov om denne streameren. om satt en grense for hvor mye som er lov. for i moderat bruk så er det jo laaaangt fra noe trafikkfarlig dette! ta ned solskjermen og den rekker jo som vanlig lengre ned den enn en normal streamer.(den har du riktig nok mulighet for å ta opp igjen, men likevel)

i stede for å totalforby, så kunne de ha tillat en viss prosent av ruta som kunne dekkes!

fy flate det hadde vært stort av stakkars norge.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo en lov om dette. Loven sier at du ikke har lov å klistre noe som helst på rutene foran A-stolpen. Selv om alle jo forstår at den ikke er i veien for annet en sollys :D

 

Jeg hadde dette på golfen min, og når jeg skulle godkjenne bilen med senking fikk jeg mangellapp på streameren min. Det kunne jo hende jeg ikke så forgjengere og slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble faktisk stoppet i teknisk kontroll i dag med firma bilen, sa ingenting på refleks folien vi har skåret firmanavnet vårt i, i frontruta :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen ting kan klistres på frontruta. Reklame har visstnok kun lov til å være på sidene av bilen/bussen, iflg. et skriv fra Vegvesenet om "russebiler". Siden bl.a. Oslo Sporveier og NorWay bussekspresser kjører med svær reklame bak på bussene sine, regner jeg med at dette er lov også.

 

Men.. Loven sier at ingenting som kan hindre sikt (noe Autopass-brikker og piggdekkoblater gjør) kan _påføres_ frontruta. Om man vil ha en lovlig soting/"solstreamer" øverst i ruta, eller helt sota frontrute, kan man derfor spesialbestille glass som er tonet.

Selvfølgelig er dette ganske dyrt, og det gjøres sannsynligvis ikke av hvem som helst. Har hørt noe snakk om et stort firma i Russland, men det finnes garantert flere. :)

 

Ganske fett om man vil ha en helt smooth sotet bil, uten å måtte rive av filmen hver gang onkel kommer og skal kikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.