Hva slags RH felger er dette ?

Anbefalte innlegg

Har fått tak i noen rh felger jeg først trodde var ZW1, men ZW1 er todelte felger, mens disse er etter det jeg kan skjønne tredelte ?

Legger ved noen bilder av felgene og det som er stemplet inne i dem. Dekkene som står på er 235/40-18, så bredden på 8,5x18 stemmer nok. ser også at de er et 35. Kanten måler jeg til 6,5cm fra skruenes anleggsflate og helt ut.. hvor brede kanter vil dette si at jeg har i tommer ? ( Vet det er litt "spesiell" måte å måle dette på)

 

felge3r.jpg

kant.jpg

pd1.jpg

rh.jpg

rh2.jpg

rh3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RH har jo hatt et mangfold slike cup-type felger, så jeg tipper RH PD1 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har søkt litt på nett etter PD1 uten særlig resultat.. jeg finner derimot PD RAD som er en tredelt felg... Spørs om det ikke er slike jeg har.

Skulle gjerne visst hvor bred kanten er, da jeg skulle bestillt nye (bredere) ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er tross alt det som står bak på senteret, Ola, så du har nok riktig;)

 

Ytterringene er så mye som 2½" breie. Hvordan du måler leser du HER!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen ! Da er det bare å bestille deler :)

Tok kommentaren fra Ola som en spydighet, og han skal bare passe seg... eller så pusser jeg kusina mi på han ! (intern spøk ;) )

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting jeg gjerne skulle hatt tips til er fargen på senteret... De skal på en tornadorød Audi 100 C4 Avant. Så jeg tenker sølv.. men finner ingen fargekoden på den orginale sølvfargen. Andre fargeforslag mottaes med takk.

 

JB

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kritthvitt senter på rød bil er aldri feil. Beige fungerer også, og det samme med gull. Synes sølv blir litt for kjedelig/vanlig. Men så kommer det også an på hvordan bilen skal se ut ellers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen ! Da er det bare å bestille deler :)

Tok kommentaren fra Ola som en spydighet, og han skal bare passe seg... eller så pusser jeg kusina mi på han ! (intern spøk ;) )

 

Jan Brede

Hehe, neida, det var ingen spydigheter der. Finner ikke så mye på rh-alurad.de nå, men jeg synes PD1 virket kjent fra en stor oversikt i gammel Rieger Tuning katalog jeg hadde.

 

Om jeg ikke husker helt gærent har RH hatt sånn ca like cupfelger (litt forskjell i kontur på de 5 eikene), da både 2 og 3 delte, noen utelukkende i 5x130 (naturligvis), noe i 5x112 / x120, og noe med adaptergreier. Alt i alt var det mange like, med små applikasjonsforskjeller om vi kan kalle det det.

 

Jeg antar du "fikk så hatten passet" til bursdagen din? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Jeg antar du "fikk så hatten passet" til bursdagen din? ;)

 

Hehe.. neida.. gjorde faktisk ikke det. Fikk historien av onkel om at planen var å gi meg hatt fordi jeg kjører Opel i Spania.. men så kjøpte jeg Evo 6 TME som ødela hele greie for han ;)

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående farge, så kan jeg vel ikke si annet enn at gullsenter på en cupfelg vil se rart ut. Noe annet om det var stjerne eller krysseiker. Hvit går an, men jeg holder en knapp på sølv, mer i stil med 100/A6 sin tidsepoke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder også en knapp på sølv, men muligens sort (matt) kunne være noe ?

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njaeh, så går man fort lei... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går fort lei felger uansett.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og lavere profil på dekka!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir bredere kanter og andre dekk... men bilen skal gå som konebil. Så er begrenset hvor ekstremt jeg kan gjøre det.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor skal du bestille ytteringene fra? har nemli et sett med zw1 10,5 *17 som har dårlige ytteringer.

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

blir bredere kanter og andre dekk... men bilen skal gå som konebil. Så er begrenset hvor ekstremt jeg kan gjøre det.

 

Jan Brede

 

Nå snakker du mot deg selv..:)

A6`n var ikke akkurat standard ..he he..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå snakker du mot deg selv..:)

A6`n var ikke akkurat standard ..he he..

 

Nja.. den var vel ikke det... denne blir nok lengre fra standard ;) men vil ikke ha ekstrem dekkstrekk og ekstremsenk på konebilen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.