#1 Skrevet April 6, 2010 Hei. Har forstått det sånn at en sylinderlekkasje test sier mye mer om tilstanden på en motor enn en kompresjonstester. Hvor får man kjøpt ett slikt verktøy, og til hvilken pris? Har og sett at det går ann å lage verktøyet. Hvordan gjør man, og hva trenger man av deler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2010 Står litt her.. http://en.wikipedia.org/wiki/Leak-down_tester En sylinderlekkasjetester får du kjøpt på gasolin http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=187 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2010 Var redd for at den var dyr ja. På wikipedia så stor det noe om en ventil man må ha mellom målerne. Hvilken type ventil er dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2010 Skudd i blinde, men kan det være en restriksjon som skal gi en bestemt "flow" fra ladet trykk til sylindertrykk? Muligens for å kompensere for trykktap i sylinder og ventiler? Bare en teori og et skudd i blinde.. Men jeg bumper tråden, om ikke annet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2010 Iflg wikipedia, skal dysen/restriksjonen mellom manometer ha 1mm hull, på 6,4mm lengde. 60 grader forsenking på begge sider av denne. Dvs. hylsa med 1mm hull må være endel lenger enn de 6,4mm. Trykket inn skal være 80psi. Da leser du rett av på det "andre" manometeret differansen, som også kalles lekkasje/leak down. Syntes det var bra forklart, og skissert på wikipedia. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...