#1 Skrevet April 6, 2010 må ha av den lange chromlisten som går over hele siden på min avant. Er det noen smart måte for å få løs denne? Skal ut med sideruten bak og lurer også på om det er noen metode for å spare pakningene som ligger rundt ruten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2010 ingen som vet? ser at festene til listen er poppet fast, men man kommer ikke til for å borre ut naglene. gummilistene rundt vinduet var limt fast i vinduet så de må nok bare skjæres bort og byttes med nye ? Hadde ikke lyst å ødelegge den lange chromlisten, koster over 1000,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2010 er det denne som går oppe ved taket på bilen? den står liksom igjen når man åpner døra? hvis det er samme festemåte som på s4 så er det iværtfall en svart plaslist over disse. den må du rive av(blind voldt på til på denne da den er litt lei) og begynne å borre av hodet på naglene. jeg ville latt en midt på a stolpe og en bakerst stå igjen til slutt så lista ikke henger og lager riper i bilen. den svarte lista som sitter over naglene blir ødelagt når du tar den av og koster vel ca 500 kr stk på møller. nettopp lakka bilen og det balla på seg med klips og drit og lort som jeg bytta ut. dette trenger du for å få tatt den av og på: N 90576301 44 stk nagler. AKL44803005 beskytelse folie som burde byttes når man har fjerna lista. og det er et helvete uten litt varme. selges som teiprull 4A9853709K dekklist venstre 1 stk. ca 500 kr stk. dette er delenr til avant. 4A9853710K dekklist høyre 1 stk. dette er delenr til avant. Mulig du kan få ut rutene på samma måten da de er poppet 3 steder i framkant. gummilista ved døråpningen dras litt ut så ser du disse. jeg skal ikke si med sikkert at ruta kan taes ut da. men på min som er sedan så var det bare å fjerne naglene så kunne man ta ut ruta. naglene til ruta er iværtfall delenr N 90634901 6 stk tilsammen Høyre/venstre brukt litt tectyl i hvert hull du har borra opp før du setter sammen igjen. håper det her var til hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 7, 2010 sideruten bak er limt, når dekselet er av så må ruten skjæres ut, men pakningen forblir hel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 7, 2010 Hmm nu er jeg kommet så langt at jeg har ødelagt pakningen rundt sidevinduet....håper denne finnes løst og at jeg slipper å kjøpe nytt vindu med pakning. (chromlisten under sideruten sitter klipset på gummien på denne pakningen). Kan ellers advare mot de som lakkerer uten å fjerne listene under siderutene bak. S6`en min hadde fått mye rustbobler utenfor gummilisten da en lakk-kant hadde hindret vannet å forsvinne. Det hadde istedet trukket under gummilisten med rust som resultat. Men det blir flott med ny lakk på bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 7, 2010 Sliter med det samme selv, er noe dritt med alt vannet som samler seg under der, du må skrive her hvordan du får løst det med pakningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 7, 2010 venter på svar fra møller om pakningen finnes løs... hvisden ikke gjør det er jeg interresert i å kjøpe vindu m/pakning om noen har På vagcat.com finnes pakningen men ikke noe delenummer ... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...