Valg av sommerfelger, A3 Sportback

Anbefalte innlegg

Skal velge felger til bilen min, og det er et lite utvalg felger det står mellom.

BIlen ser slik ut:

622343.jpeg

622345.jpeg

Så over til felgene:

Audi S3 2 Replica (som foreløpig ikke er å få tak i : bh : )

622351.jpeg

Audi R8 2 Replica

622353.jpeg

Audi S5 Replica

622355.jpeg

Og så Audi S3 Replica

622357.jpeg

Heller egentlig mest mot S3 2 som er til S3 Sportback, som jeg har planer om at min skal se ut som på sikt!

Ellers er jeg åpen for andre alterntiver.

Kom gjerne med tips til dekk også!

På forhånd, takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nevne såpass at nye felger og dekk er på plass, da ORIGINALE S3 2009 felger med Bridgestone Potenza dekk. Felgen er ET54 og dim er 225/40-18. Virker bra å kjøre på, men spacere må på plass.

Kjøpte 5mm spacere idag som skal prøves på imorgen, men er redd det er for lite..

Er det noe problem å ha forskjellig bredde foran og bak på jula (da mtp spacere og ikke bredde på dekk/felg)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo mer du spacer, jo mer slitasje blir det i utgangspunktet.

Men ET49 (54-5mm spacer) er vel ikke akkurat noe akutt problem.

Bilder hadde vært kjekt å se. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder kommer imorgen, såfremt været tillater det. De sa jeg kunne prøve 16mm og, men da er du nede på ET38, og det var visst i grenseland av hva som ble seendes pent ut. Vet ikke med 10mm spacere, om det kan være noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder kommer imorgen, såfremt været tillater det. De sa jeg kunne prøve 16mm og, men da er du nede på ET38, og det var visst i grenseland av hva som ble seendes pent ut. Vet ikke med 10mm spacere, om det kan være noe?

Tror ikke det er noe problem med 16mm spacer bak , regner med at felgene er 8" brede.... Jeg kjører med 8,5 bred felg med et40 og det er jo perfekt bak i allefall , men kanskje litt i minste laget foran , der burde jeg gått ned på ca et45 , i allfall nå som jeg skal senke...

Så sett på 15mm spacer bak og 5-10mm foran så blir dette perfekt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 8,5*19" ET 45 foran og det går fin fint, kunne sikkert vært nede på 40 kaanskje og om man ikke skal så lavt.

Bak kjører jeg 9,5*19" Et43,kunne sikkert vært nede på 40 her og, som sagt om man ikke skal senke så mye:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter min smak mener jeg S5- og R8-felgene vil passe best :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig synes ikke S5- eller S8-felger hører hjemme på en A3, selvom jeg liker designet. De var i mine øyne "the next best thing" når jeg trodde jeg ikke fikk tak i S3-felger.

Ellers; jeg har jo Quattro, og jeg er, etter hva jeg har skjønt avhengig av like bredde foran og bak for at ikke diffen bak skal ryke (visstnok). Dette fordi bakhjula ikke skulle gå fortere rundt eller hva det var :P

Om noen faktisk kan bekrefte at det ikke er slik, kjøper jeg nye spacere bak :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg personlig synes ikke S5- eller S8-felger hører hjemme på en A3, selvom jeg liker designet. De var i mine øyne "the next best thing" når jeg trodde jeg ikke fikk tak i S3-felger.

Ellers; jeg har jo Quattro, og jeg er, etter hva jeg har skjønt avhengig av like bredde foran og bak for at ikke diffen bak skal ryke (visstnok). Dette fordi bakhjula ikke skulle gå fortere rundt eller hva det var :P

Om noen faktisk kan bekrefte at det ikke er slik, kjøper jeg nye spacere bak :)

Du har jo lik bredde på dekkene selv om du spacer felgene lengreut i buen bak da , så dette har ingenting å si , det er rulleomkretsen som har betydning på quattro systemet... så kjører du 225/40 foran å bak spiller det ingen rolle om det er forskjellig impress på felgene foran og bak , så kjør på med nye spacere bak du : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilder av bilen nå:

Fra siden:

624165.jpeg

Skrått bakfra:

624168.jpeg

Bakfra for å se at de ikke fyller ut hjulbuen:

624166.jpeg

Forfra for å se det samme som over:

624167.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke så verst ut det heller ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, er veldig fornøyd!

Fikk kastet på 5mm spacere, da jeg fant ut at 16 ble for mye foran og bak.

Ellers så lurer jeg på om det er sentreringsringer på audifelger? Det rister godt i rattet og bilen generelt etter montering, så fikk tips om å snu disse. Eventuelt om noen har andre tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.