Kraftig bensinlukt ved start av bil.

Anbefalte innlegg

Har i det siste merket en ganske kraftig bensinlukt i bilen ved start av bilen om morgenen. Har letet overalt i motorrommet etter lekasjer uten å finne noe. Er det noen som har noen tips hva dette kan være. Merker ikke noe lukt under kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper som regel å si litt mer om både bil og motor.. Men, det første som slår meg er aktivkullfilter og slangene fra den til innsuget. Se etter sprekker eller løse slanger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart:-) Dette er en s6 2,2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sprekkete eksosmanifold?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Hvis manifoilen er sprukket, hvilken andre konsekvenser får dette? Kan jeg kjøre meg det over kortere tid, effekttap ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm. Hvis manifoilen er sprukket, hvilken andre konsekvenser får dette? Kan jeg kjøre meg det over kortere tid, effekttap ??

Litt effekttap, muligheter for rare lyder og i værste fall eksos inn varmeapparatet.

Mange som kjører med sprekker i årevis uten å vite om det.

Personlig så tror jeg ikke det gir noen kraftig bensinlukt, evt uforbrent bensin blåses videre ut eksosrøret og pleier ikke å lukte allverden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

99,99% sikkert slangen som går til bensin filteret ditt. Det er et stort problem på s4 og s6 i USA så blei bilene inkalt for og få byttet denne slangen/røret. Kjøp en god slange på tess og noen passende slangeklemmer, må stramme gått rundt hele.

Kapp av den gamle med dremel og be om at det ikke tar fyr :D

Eventuelt kjøp ny slange på møller som det følger med et stort rør på, koster ca 1000 og blir en god del jobbing og banning vil jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket aktivkullfilter og slangene mot innsug?

Bensindamp fra tanken går via dette filteret (sikkert regulert av en ventil) og inn i innsug for å forbrenne denne (et lite miljøtiltak).. En lekkasje fra dette filteret, slangene e.l, vil man kjenne bensinlukt når man står parkert.

Hvor eksakt dette filteret befinner seg i din bil, vet jeg ikke. Men følg slanger fra innsug, eventuelt "den 3. bensinslangen" så finner du den nok, mest sansynlig ved en av forskjermene.

Fyr opp en plass det er vindstille.. og bruk nesen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.