#1 Skrevet April 6, 2010 Jeg mener jeg har spurt om noe lignende før, men hva er "siste nytt" når det gjelder valg av svinghjul / clutch til 5-600 hk 2.2L S6? Den skal brukes til "vanlig" kjøring på gata;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 6, 2010 spec 3+ på orginalt svinghjul er ganske så smoooth;) Ser man i forhold til pris og kjørbarhet så er det ikke mange andre som gir like mye. Sachs's sportslammeler tåler og mye moment og er behagelig å kjøre med, men da til en helt annen pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 6, 2010 Jeg har prøvd begge to på enkeltmasse svinghjul sachs med 4 puch: like hard som orginal aan clutch mulig litt hardere men ikke stort, fin og slure med syns jeg spech 3:mye lettere pedal, men hakker mye når man skal slure. ikke fått kjørt den inn enda så mulig den blir litt bedre da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 6, 2010 Jeg har prøvd begge to på enkeltmasse svinghjulsachs med 4 puch: like hard som orginal aan clutch mulig litt hardere men ikke stort, fin og slure med syns jeg spech 3:mye lettere pedal, men hakker mye når man skal slure. ikke fått kjørt den inn enda så mulig den blir litt bedre da Hvordan er støyen på dette da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 6, 2010 erfaringen med spec 3+ er at den ble lettere på S6 enn orginalt der de er temmelig tunge fra før, er nok mindre spenn i trykkplaten gjerne? Noe hakking etter innkjørt clutch var det iallfall ikke, jevn og lett... Denne kan ikke sammenlignes med noe sinter da det er hel runding og ikke flere pucker, er vel annet materiale også vil eg tro. Sachs clutchen er også ett stykke, og ikke flerpucket slik som sachs racing lammelene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 6, 2010 Hvordan er støyen på dette da? Støy tenker du på da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 6, 2010 puh, jeg har sinterlamell, rykk, napp, hyl, skrik - men den er no der, må ha litt turtall for jevnest mulig igangsetting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 6, 2010 erfaringen med spec 3+ er at den ble lettere på S6 enn orginalt der de er temmelig tunge fra før, er nok mindre spenn i trykkplaten gjerne? Noe hakking etter innkjørt clutch var det iallfall ikke, jevn og lett... Denne kan ikke sammenlignes med noe sinter da det er hel runding og ikke flere pucker, er vel annet materiale også vil eg tro.Sachs clutchen er også ett stykke, og ikke flerpucket slik som sachs racing lammelene. Nå får du sinterbelegg på hel lamell også da. Til sachs clutcher kan du få hva som helst av lameller og pucher som du vil. Kommer helt ann på mange NM den skal tåle. Sachs clutch som pakke kommer med organisk lamell. denne skal tåle 650nm Har også prøvd sachs plate med sinterlamell på dobbeltmasse men dette var bare å rive av igjen og sette på organisk lamell. (bare hakket) Nå får jeg kjørt inn spechen i løpet av uka tenker jeg så får vi se åssen den er å sammenligne ellers da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 7, 2010 Takker for svar og disskusjon her! Nå er vel orginalt enkeltmasse svinghjul litt vanskelig / dyrt å få tak i? Hvilket svinghjul ville dere brukt? Spec sitt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 7, 2010 Er dobelmassehjulet holdbart til denne effekten det spørres etter? Hva skal man i såfall med enkeltmasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 7, 2010 Takker for svar og disskusjon her! Nå er vel orginalt enkeltmasse svinghjul litt vanskelig / dyrt å få tak i? Hvilket svinghjul ville dere brukt? Spec sitt? Her har du noe å velge i ja, men å bruke spec sitt alu svinghjul er kanskje billigst Men kan bruke disse 4: S2 med 3B motor 7A men dette bør du lette litt da det er 2 kg tyngre en S2, er bare å dreie av det på baksiden igrunn. NG tungt igjen så må ta vekk det på baksiden samt dra over hele forsiden da denne er orginalt med litt mindre lamell. også må du montere en triggerpinne. Så har du alu svinghjul Svinghjul ligger på rundt 1000-2000 ca + maskinering (jeg bet 1200.- for å ta begge sider) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 7, 2010 Støy tenker du på da? Denne? puh, jeg har sinterlamell, rykk, napp, hyl, skrik - men den er no der, må ha litt turtall for jevnest mulig igangsetting. Lurer fortsatt på om noen vet om dobbelmasse tåler nevnte effekt, og i såfall hvorfor da bruke enkeltmasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 7, 2010 Denne? Lurer fortsatt på om noen vet om dobbelmasse tåler nevnte effekt, og i såfall hvorfor da bruke enkeltmasse? Ingen ulyder på noen av minne 3 biler hvertfall På 1.8T har jeg hørt dobbeltmasse holder til 400hk ca Det som er problemet med sinterbelegg på dobbeltmasse at det rister noe sykt så ikke å anbefale i det hele tatt. Det er grunnen til jeg måtte ty til orginal lamell på min 1.8T Så da er det å kjøre med orginal lamell med sachs racing trykkplate i tilfelle. men hvor mange nm det holder er jeg ikke sikker på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 7, 2010 Er denne jeg har på min, fra dahlback, skal være alu svinghjul men jeg tviler på det, tror heller det er denne: Solid steel flywheel with sinter disc and reinforced pressure plate. Up to 780 Nm. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 7, 2010 Firanza selger noen fine lette svinghjul, mener det veide ca 6 kilo 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 25, 2012 Her har du noe å velge i ja, men å bruke spec sitt alu svinghjul er kanskje billigst Men kan bruke disse 4: S2 med 3B motor 7A men dette bør du lette litt da det er 2 kg tyngre en S2, er bare å dreie av det på baksiden igrunn. NG tungt igjen så må ta vekk det på baksiden samt dra over hele forsiden da denne er orginalt med litt mindre lamell. også må du montere en triggerpinne. Så har du alu svinghjul Svinghjul ligger på rundt 1000-2000 ca + maskinering (jeg bet 1200.- for å ta begge sider) Låner denne tråden litt.. Om eg bruker enkelmasse svinghjul fra ein av desse bilane over her. Passer fortsatt org. clutch eller må det brukas clutch fra samme bil som svinghjulet kom fra? Skal ha Sachs racing clutch. Passer denne enkelmasse svinghjulet da? http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/Audi/Audi-A6-4A-C4-06-94-02-97/S6-Turbo-quattro-169-kW-;-06/1994-10/1997:::2_3_78_573.html Og treng eg enkelmasse svinghjul når effekten er opp mot 500 hk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 25, 2012 Låner denne tråden litt.. Om eg bruker enkelmasse svinghjul fra ein av desse bilane over her. Passer fortsatt org. clutch eller må det brukas clutch fra samme bil som svinghjulet kom fra? Skal ha Sachs racing clutch. Passer denne enkelmasse svinghjulet da? http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/Audi/Audi-A6-4A-C4-06-94-02-97/S6-Turbo-quattro-169-kW-;-06/1994-10/1997:::2_3_78_573.html Og treng eg enkelmasse svinghjul når effekten er opp mot 500 hk? Du må bruke clutch til S2 med 3B motor, dette passer rett på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 25, 2012 Skjønner.. Forstått det slik at s2 kasser er kortare enn s6? Det vil ikkje bli problemer å bruke s2 svinghjul og s2 sachs racing clutch med s6 kasse? Har du dele nr. på sachs trykkplate og lamellplate? Har litt % hos hellanor så håper egentlig dei har dette: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 26, 2012 Skjønner.. Forstått det slik at s2 kasser er kortare enn s6? Det vil ikkje bli problemer å bruke s2 svinghjul og s2 sachs racing clutch med s6 kasse? Har du dele nr. på sachs trykkplate og lamellplate? Har litt % hos hellanor så håper egentlig dei har dette: rolleyes kassene er like de, er svinghjulet på ABY motoren som er litt tykkere og da må man bruke en spacer mellom har ikke hele delenummer men det skal hete 707 hvertfall, lamell følger med om du kjøper komplett sett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 28, 2013 kassene er like de, er svinghjulet på ABY motoren som er litt tykkere og da må man bruke en spacer mellomhar ikke hele delenummer men det skal hete 707 hvertfall, lamell følger med om du kjøper komplett sett Men går s2/rs2 lamell og trykkplate på s6 svinghjul? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...