Hvilket svinghjul/clutch til S6 2.2 5-600hk?

Anbefalte innlegg

Jeg mener jeg har spurt om noe lignende før, men hva er "siste nytt" når det gjelder valg av svinghjul / clutch til 5-600 hk 2.2L S6? Den skal brukes til "vanlig" kjøring på gata;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spec 3+ på orginalt svinghjul er ganske så smoooth;) Ser man i forhold til pris og kjørbarhet så er det ikke mange andre som gir like mye.

 

Sachs's sportslammeler tåler og mye moment og er behagelig å kjøre med, men da til en helt annen pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd begge to på enkeltmasse svinghjul

sachs med 4 puch: like hard som orginal aan clutch mulig litt hardere men ikke stort, fin og slure med syns jeg

spech 3:mye lettere pedal, men hakker mye når man skal slure. ikke fått kjørt den inn enda så mulig den blir litt bedre da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd begge to på enkeltmasse svinghjul

sachs med 4 puch: like hard som orginal aan clutch mulig litt hardere men ikke stort, fin og slure med syns jeg

spech 3:mye lettere pedal, men hakker mye når man skal slure. ikke fått kjørt den inn enda så mulig den blir litt bedre da

 

Hvordan er støyen på dette da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

erfaringen med spec 3+ er at den ble lettere på S6 enn orginalt der de er temmelig tunge fra før, er nok mindre spenn i trykkplaten gjerne? Noe hakking etter innkjørt clutch var det iallfall ikke, jevn og lett... Denne kan ikke sammenlignes med noe sinter da det er hel runding og ikke flere pucker, er vel annet materiale også vil eg tro.

Sachs clutchen er også ett stykke, og ikke flerpucket slik som sachs racing lammelene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er støyen på dette da?

Støy tenker du på da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

puh, jeg har sinterlamell, rykk, napp, hyl, skrik - men den er no der, må ha litt turtall for jevnest mulig igangsetting.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

erfaringen med spec 3+ er at den ble lettere på S6 enn orginalt der de er temmelig tunge fra før, er nok mindre spenn i trykkplaten gjerne? Noe hakking etter innkjørt clutch var det iallfall ikke, jevn og lett... Denne kan ikke sammenlignes med noe sinter da det er hel runding og ikke flere pucker, er vel annet materiale også vil eg tro.

Sachs clutchen er også ett stykke, og ikke flerpucket slik som sachs racing lammelene.

Nå får du sinterbelegg på hel lamell også da.

Til sachs clutcher kan du få hva som helst av lameller og pucher som du vil.

Kommer helt ann på mange NM den skal tåle.

Sachs clutch som pakke kommer med organisk lamell. denne skal tåle 650nm

 

Har også prøvd sachs plate med sinterlamell på dobbeltmasse men dette var bare å rive av igjen og sette på organisk lamell. (bare hakket)

 

Nå får jeg kjørt inn spechen i løpet av uka tenker jeg så får vi se åssen den er å sammenligne ellers da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar og disskusjon her!

 

Nå er vel orginalt enkeltmasse svinghjul litt vanskelig / dyrt å få tak i?

Hvilket svinghjul ville dere brukt? Spec sitt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dobelmassehjulet holdbart til denne effekten det spørres etter?

Hva skal man i såfall med enkeltmasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar og disskusjon her!

 

Nå er vel orginalt enkeltmasse svinghjul litt vanskelig / dyrt å få tak i?

Hvilket svinghjul ville dere brukt? Spec sitt?

Her har du noe å velge i ja, men å bruke spec sitt alu svinghjul er kanskje billigst

 

Men kan bruke disse 4:

S2 med 3B motor

7A men dette bør du lette litt da det er 2 kg tyngre en S2, er bare å dreie av det på baksiden igrunn.

NG tungt igjen så må ta vekk det på baksiden samt dra over hele forsiden da denne er orginalt med litt mindre lamell. også må du montere en triggerpinne.

Så har du alu svinghjul

 

Svinghjul ligger på rundt 1000-2000 ca + maskinering (jeg bet 1200.- for å ta begge sider)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støy tenker du på da?

 

Denne?

 

puh, jeg har sinterlamell, rykk, napp, hyl, skrik - men den er no der, må ha litt turtall for jevnest mulig igangsetting.

 

Lurer fortsatt på om noen vet om dobbelmasse tåler nevnte effekt, og i såfall hvorfor da bruke enkeltmasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne?

 

 

 

Lurer fortsatt på om noen vet om dobbelmasse tåler nevnte effekt, og i såfall hvorfor da bruke enkeltmasse?

Ingen ulyder på noen av minne 3 biler hvertfall

På 1.8T har jeg hørt dobbeltmasse holder til 400hk ca

Det som er problemet med sinterbelegg på dobbeltmasse at det rister noe sykt så ikke å anbefale i det hele tatt.

Det er grunnen til jeg måtte ty til orginal lamell på min 1.8T

 

Så da er det å kjøre med orginal lamell med sachs racing trykkplate i tilfelle.

men hvor mange nm det holder er jeg ikke sikker på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er denne jeg har på min, fra dahlback, skal være alu svinghjul men jeg tviler på det, tror heller det er denne:

Solid steel flywheel with sinter disc and reinforced pressure plate. Up to 780 Nm.

clutch1129.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firanza selger noen fine lette svinghjul, mener det veide ca 6 kilo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du noe å velge i ja, men å bruke spec sitt alu svinghjul er kanskje billigst

 

Men kan bruke disse 4:

S2 med 3B motor

7A men dette bør du lette litt da det er 2 kg tyngre en S2, er bare å dreie av det på baksiden igrunn.

NG tungt igjen så må ta vekk det på baksiden samt dra over hele forsiden da denne er orginalt med litt mindre lamell. også må du montere en triggerpinne.

Så har du alu svinghjul

 

Svinghjul ligger på rundt 1000-2000 ca + maskinering (jeg bet 1200.- for å ta begge sider)

 

Låner denne tråden litt..

 

Om eg bruker enkelmasse svinghjul fra ein av desse bilane over her. Passer fortsatt org. clutch eller må det brukas clutch fra samme bil som svinghjulet kom fra?

 

Skal ha Sachs racing clutch. Passer denne enkelmasse svinghjulet da?

http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/Audi/Audi-A6-4A-C4-06-94-02-97/S6-Turbo-quattro-169-kW-;-06/1994-10/1997:::2_3_78_573.html

 

Og treng eg enkelmasse svinghjul når effekten er opp mot 500 hk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden litt..

 

Om eg bruker enkelmasse svinghjul fra ein av desse bilane over her. Passer fortsatt org. clutch eller må det brukas clutch fra samme bil som svinghjulet kom fra?

 

Skal ha Sachs racing clutch. Passer denne enkelmasse svinghjulet da?

http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/Audi/Audi-A6-4A-C4-06-94-02-97/S6-Turbo-quattro-169-kW-;-06/1994-10/1997:::2_3_78_573.html

 

Og treng eg enkelmasse svinghjul når effekten er opp mot 500 hk?

Du må bruke clutch til S2 med 3B motor, dette passer rett på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner..

 

Forstått det slik at s2 kasser er kortare enn s6?

Det vil ikkje bli problemer å bruke s2 svinghjul og s2 sachs racing clutch med s6 kasse?

 

Har du dele nr. på sachs trykkplate og lamellplate?

Har litt % hos hellanor så håper egentlig dei har dette: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner..

 

Forstått det slik at s2 kasser er kortare enn s6?

Det vil ikkje bli problemer å bruke s2 svinghjul og s2 sachs racing clutch med s6 kasse?

 

Har du dele nr. på sachs trykkplate og lamellplate?

Har litt % hos hellanor så håper egentlig dei har dette: rolleyes

kassene er like de, er svinghjulet på ABY motoren som er litt tykkere og da må man bruke en spacer mellom

har ikke hele delenummer men det skal hete 707 hvertfall, lamell følger med om du kjøper komplett sett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kassene er like de, er svinghjulet på ABY motoren som er litt tykkere og da må man bruke en spacer mellom

har ikke hele delenummer men det skal hete 707 hvertfall, lamell følger med om du kjøper komplett sett

 

Men går s2/rs2 lamell og trykkplate på s6 svinghjul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.