S4 c4 sluttet helt uten videre å starte (0 feilkoder)

Anbefalte innlegg

Starta bilen min og den gikk helt fint. Har forøvrig ikke brukt den på veien siste 2 ukene.

Glemte av lysene en kveld så den gikk tom for strøm, men etter at jeg laddet den opp startet den helt fint.

Men neste dag så skulle jeg starte den for å flytte den, og da startet den ikke. Hører ikke ut som at det er tenning eller bensin i motoren. Sjekka vag-com og eneste feilkoden var speed sensor.

Var også bensin i fuelrailen, og bensinpumpa går.

En standarfeil er vel hallgiver, men da skal det vel komme opp en feilkode?

Noen som har peiling hva det kan være?

Tenkte selv at det kunne være startsperra, men det tror jeg faktisk at det ikke er på bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virkelig INGEN som har anelse om hva dette kan være?

Vanskelig å bare tippe hva som er galt, når jeg ikke har noen formeninger om hva årsaken kan være!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka spolen rundt tenningslåsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du gnist da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer feilkode om det er en av hallgiverne ihverfall, men ville sjekket om du får gnist som Christian sier. Om du har gnist ville jeg sjekket bensinpumpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket litt rundt i dag, men fant ikke ut noe serlig! Men tok ut alle pluggene og børsta de skikkelig rene med en stålbørste og da starta den :D

Når det gjelder gnist er jo det litt problematisk med disse 5'erne. For at du ikke skal risikere å brenne coilene, bør alle tennpluggene være i hver sin coil, men de har ikke kontakt med coilen uten at de blir pressa innover. Derfor fikk jeg en kompis til å holde hele coilrekka og presse alle pluggene ned mot jordet gods men jeg kjinna!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket litt rundt i dag, men fant ikke ut noe serlig! Men tok ut alle pluggene og børsta de skikkelig rene med en stålbørste og da starta den :D

Når det gjelder gnist er jo det litt problematisk med disse 5'erne. For at du ikke skal risikere å brenne coilene, bør alle tennpluggene være i hver sin coil, men de har ikke kontakt med coilen uten at de blir pressa innover. Derfor fikk jeg en kompis til å holde hele coilrekka og presse alle pluggene ned mot jordet gods men jeg kjinna!

: haha : i stedet for å grille kompisen med 70k volt går det an å kjøpe en plugglendning på biltema, passer rett på coilen om du tar av den orginale hetta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: haha : i stedet for å grille kompisen med 70k volt går det an å kjøpe en plugglendning på biltema, passer rett på coilen om du tar av den orginale hetta.

Billigere at kompisen min får seg en kakk ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.