#1 Skrevet April 6, 2010 (endret) Hei Hva er symptomene på f. eks feil innstillt gass spjell?? Om disse to symptomene har noe med det ovenfor å gjøre vet ikke jeg men her er grunnen til at jeg tror det er de som er problemet. Bil = A6 2000 2.7 bi-turbo tidligere automat, nå manuell 1.Jeg har byttet fra auto til manuell (null feil koder etter bytte), å tramper jeg gassen i bunn å girer fra 1-2-3 osv osv så OVER rev'er turtallet helt i turtalls sperren, skal jeg ungå dette så må jeg slippe gassen ca 0,2 - 0,3 sek før clutchen går inn, ikke altid det heller klaffer men slipper å se turtalls nåla slå i sperren å evt havarere motoren.... 2.Gasser jeg sånn normalt på for evt forbikjøring å slipper pent å pyntlig gassen til normalt igjen så rykker den till, akkurat som tennings kutt. Har noen vært borti det samme? Evt hva f kan dette være, fikk ikke mappet bort noen av disse problemene. (noe jeg håpet forsvant) Hjelp........... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2010 Moderator av noen slag, Dere vet jo dette håper jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 16, 2010 opp igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 16, 2010 1: har du clutchbryter? 1-2: kodet om ecu til manuell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 17, 2010 1: har du clutchbryter? 1-2: kodet om ecu til manuell? Clutchbryter??? hva er det , jepp kjøpte en manuell ECU, gikk ikke å kode om min org automat ECU.... (påstår de) Har den org liggende om noen kan se seg villig til å kode den om, kansje det er noe annet i min org automat ECU som bilen trenger av info som ikke ligger i den manulle ECU'en jeg kjøpte... Anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 17, 2010 Ok da er det sikkert ok med ecu:) En slags bremselysbryter bare på clutchpedalen.. som gjør at motoren ikke ruser seg opp ved giring blandt annet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 17, 2010 Ok da er det sikkert ok med ecu:) En slags bremselysbryter bare på clutchpedalen.. som gjør at motoren ikke ruser seg opp ved giring blandt annet:) er ikke det noe man finner ved å søke etter feil koder? Har kun en feil kode å det er noe med ABS bremsene. ingen signaler, men det er jo litt rart ettersom ABS fungerer utmerket.. Denne bryteren har jeg aldri hørt om, sitter den oppunder i fot huset eller må jeg demontere hele bilen for å finne den lille greia å ikke minst er dette org på bilen?? Å fan.... kan dette ha en sammenheng med at jeg har byttet fra automat= ingen clutch - til manuell.. kansje en slik ting ikke er montert i min bil i det heletatt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 17, 2010 Det er org på de fleste manuelle biler med E-gass. Er bare å ta av plata over pedalsettet for å bytte den/sjekke om den er der:) Sjeldent den gir feilkoder. Må sjekkes i måleblokk eventuelt. Ganske vanlig at de ryker generelt på vag, og da ruser motoren seg litt i det man girer:) Tenkte kansje det ikke var blitt ettermontert på din bil siden den er bygget om:) BTW ecu skal kunne kodes om normalt sett: Gjelder 2,7t xxx?x: Transmission 1 = 6-Speed Manual Transmission 5 = 5-Speed Automatic Transmission (01V) + ABS må kodes om til manuell, der er det også forskjell med eller uten canbus komunikasjon.. din har nok ikke det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 17, 2010 Ok, da kan det være der problemet ligger... at den ikke finnes, men er det en sammenheng med ABS og clutchbryter?? Kansje ECU kan kodes, er det noen her som vil prøve????? jeg har satt ned en 5 tr s4 95 kasse, med forsterket 1-2 gir.. Så jeg må kode om ABS'n også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 17, 2010 Ok, da kan det være der problemet ligger... at den ikke finnes, men er det en sammenheng med ABS og clutchbryter?? Kansje ECU kan kodes, er det noen her som vil prøve????? jeg har satt ned en 5 tr s4 95 kasse, med forsterket 1-2 gir.. Så jeg må kode om ABS'n også? Abs må kodes til manuell. motorstyreenheten må være kodet til manuell og du må ha clutchbryter. abs og ecu komuniserer med hverandre, så begge deler veit om en clutchbryter er betjent om den sitter der og reagerer da deretter:) Se om den er montert i det heletatt du først:) om du har cruise kontroll så kan du lett teste dette med å se om den blir deaktivert når du klemmer in clutch:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 17, 2010 Supert... Skal sjekke dette når jeg kommer hjem fra jobb.. Hvordan er det med pris med tanke på å legge inn dette systemet i min bil?? er det samme som med varme i baksetet? det er lagt opp ledninger der men finnes ikke i setene av den grunn? så det er bare å handle en bryter, kode om ABS og tut å kjøre ? PS: ingen cruise controll på min bil.. Takk for supre svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 17, 2010 siden det har vært automat så tipper jeg ledninger fra bryter må legges opp nytt hele vei i henhold til strømskjema på bilen:) Lykke til:) Brytern i seg selv er ikke så dyr:) Beste ved slik ombygging er å ha strømskjema på berørte komponenter til både aut og manuell.. så kan man utelukke og passe på å få med hva som den enkelte bil skal og ikke skal ha av sensorer/brytere når den bygges om:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 18, 2010 Dette må jeg sjekke opp i morgen, som du sier så er den sikkert ikke dyr, ser jo clutchbryteren er extremt lik bremselys bryteren og den koster litt over 100kr... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 21, 2010 DA viser det seg slik at jeg har ikke en clutchbryter... MEN den skal bare kopples sammen med bremsebryter , å hva er det?? jo det er bra, skal sammtidig fjerne den ABS feilkoden å justere gass spjell om noen andre der ute har noe å tillegge så er dere hjertelig velkommen med innspill.. Takk til Stian frilseth for dine innspill.. håper du har mer på lager ang dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 30, 2010 Hei igjen.. Hva med symptom nr 2??? hva kommer dette av? (se øverst i tråden) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 2, 2010 Da er gasspjell justert til grunn stilling uten noe forskjell på problem nr 2 (se lenger opp) Kan være at det er for små DP på bilen så.. Ligger 3" her som skal monteres tirsdag. Håper dette løser det meste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 9, 2010 Da er det dags for oppdateringer... Skiftet till 3" DP å videre 2.5" ingen cat, ingen lyd dempere før de to helt bak = ikke NOE av de symptomene lenger oppe er til stede lenger................................ kansje noe å tenke på... å ja bilen GÅR NÅ JÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆVLI 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...