borring av orginal luftfilterboks

Anbefalte innlegg

har k-jet på bilen min. og lurte da på om det er noen som har borret hull i sin boks og satt inn et k&n innsatsfilter? har du/dere bilder av hvor mange hull dere har borra, så ikke jeg gjør noe feil.. takker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har k-jet på bilen min. og lurte da på om det er noen som har borret hull i sin boks og satt inn et k&n innsatsfilter? har du/dere bilder av hvor mange hull dere har borra, så ikke jeg gjør noe feil.. takker

 

Har prøvd flere varianter,men ingen bilder. 3toms hullsag ble mye lyd å lite effekt, hvertfall på våte dager. Prøvde med 3 0.5toms hull i framkant,(mot lykt) på linje under filter. Dette ga passlig med lyd etter min ører. Etter montering av en slags trakt, fra front å inn mot hull, virket det som motoren dro litt bedre. Husk at det ikke må være for store hull, da dette er leit når det er slaps/regn.(Kan bli litt motorfusk)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort dette på min bil.

 

Tok en drill og hadde et langt bor så det er lettere å komme til. Boret var kanskje 1cm i diameter og borret ca 20-30 hull.

 

Lyden er helt utrolig og har ikke hatt noen problemer med vann eller lignende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilde av boksen min, la også opp et par luftslanger fra grillen til fronten av luftfilter boksen for å få litt mer kaldluft til. Borra med 10mm bor. Er også et deksel på noen av luftfilterboksene mot skjermen som du kan fjerne, men syns nesten bilen gikk dårligere når jeg fjerna det også, men fikk et sykt brøl mellom 5000-7000 rpm :D

luftfilterboks002_L.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal snart ut med eksos-manifold og i den sammenheng også luftfilter-boksa, så jeg lurer på å borre litt selv.. Har K&N innsats filter fra før men synes ikke det ble særli mer lyd enn originalt..

 

Er det noe sted i boksa en SKAL / IKKE SKAL borre ? Siden K-jet'en bruker et spjeld og noe greier i boksa ? ?

 

Vil ikke gjøre noe feil jeg heller :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du ikke tar hulla noe i overkant av luftfiltere, skulle det vel ikke være noe problem :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg har hørt er at luftfilterboksen kun skal borres der den ikke kan suge varmluft fra motor, dvs fronten og siden mot skjermen. Er en L formet sak på siden av noen luftfilterboksen, den skal dempe lyden, men å fjerne den gir tap av effekt hele veien, bare å borre i fronten og legge opp et par kaldluftslanger, i 45-55mm diameter, det jeg brukte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal snart ut med eksos-manifold og i den sammenheng også luftfilter-boksa, så jeg lurer på å borre litt selv.. Har K&N innsats filter fra før men synes ikke det ble særli mer lyd enn originalt..

 

Er det noe sted i boksa en SKAL / IKKE SKAL borre ? Siden K-jet'en bruker et spjeld og noe greier i boksa ? ?

 

Vil ikke gjøre noe feil jeg heller :)

 

Du kan borre hvorsomhelst så lenge det er filter bak, dvs: ikke over rammen filteret står i.

Men er fordel er å legge hullene slik at de står i friluft, ikke de stedene der boksen ligger helt inne til stålet, da kommer det lett vann inn. Evt kan du legge noe mellom boks og karross slik at den står helt fritt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okej så K-jet'en er ikke noe å bekymre seg for altså :)

 

Sounds good :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.