på tide å bytte registerreim på a4 b5

Anbefalte innlegg

Hei

 

da er det på tide å bytte registerreim på min a4 b5, fikk tilbud fra mekonomen på å bytte registerreim med mere: Pris på skifte av komplett registersett og vannpumpe, med alle løpehjul ,dynamoreimer, og kjølevæske kommer på ca 9450,- totalt inkl deler og arbeid.

 

er dette en stiv pris eller?

 

ser hos NBS skal ha 2058kr for et registerreimssett, hvor mange reimer har motoren (1.8 ADR og har AC)

Her er et bilde av registerreimssettet og har vell det viktigste?

Vare_11689_1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Det er ganske normal pris. Gjer du det sjølv tener du 5-6.000,- på ein dags arbeid. I så fall, kjøp deg ei Haynes handbok først, der er arbeidsoperasjonen godt forklart.

 

Jan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør på Møller, sist jeg hørte en forhørte seg på pris der, så fikk han tilbud på 7k inkl vannpumpe på 1.8T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spør på Møller, sist jeg hørte en forhørte seg på pris der, så fikk han tilbud på 7k inkl vannpumpe på 1.8T

 

Har hørt, og fikk samme som deg, men dem bytter ikke alt det andre i samme slengen.. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke det var nødendig å skifte vannpumpe på 1.8t motoren. fikk beskjed at denne ikke gikk på registeret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor selges den Haynes boka ??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror ikke det var nødendig å skifte vannpumpe på 1.8t motoren. fikk beskjed at denne ikke gikk på registeret.

 

Stemmer at den ikke går på registeret, men når du først har av fronten for å skifte regg reim, så er det veldig lett å ta vannpumpa i samma slengen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor selges den Haynes boka ??

 

Biltema sel desse bøkene, ellers kan du bestilla dei på ein nett-bokhandel.

 

For nokre modellar finst det svenske utgåver, men dei fleste er på engelsk. Eg har svensk utgåve for Passaten min. Den er kjekk å ha til å finne ut av saker og ting, og for å planlegge reprasjonar og vedlikehald på bilen. Boka dekkar ikkje 4-hjulstrekket, så derfor har eg også lasta ned Elsawin (10£ frå Whichmanuals.com). Her er det ikkje noko særleg med tekst, men veldig mange gode illustrasjonar, der det er oppgjev tiltrekkingsmoment for alle boltar. Delekatalog finn eg på vagcat.com (fine illustrasjonar her også).

 

Jan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Moren min betalte 8600,- for registerrem med alt tilbehør på en A6 2.8 30v i fjor hos Møller, så mer enn det for en 1.8 hørtes jo litt drøyt ut, med forbehold om at det er noe rart som gjør det dyrt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at den ikke går på registeret, men når du først har av fronten for å skifte regg reim, så er det veldig lett å ta vannpumpa i samma slengen

 

er det samme på 1.8 ADR motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

faen meg drøye priser det er på alt egentlig ! så kurrant og kjapt gjort som det der er !!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit med viftereim, den lille reima til vannpumpa og reim til aircondtion hvis det ikke har blitt bytta på en stund =)

 

 

Vet ikke med ADR motor, regner med det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Servoreimen ble byttet på 211000km, så den trengs vell ikke å byttes :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du gjort dette før trenger du ikke av med fronten :) ta ei sterk stropp... fest i motoren/girkassa å ta den rundt bakakselen.. stropp så langt du får til så har du grei plass å bytte på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det samme på 1.8 ADR motoren?

 

registre ser likens ut på alle 1.8 og 1.8T motorene. Men husk å få kjøpt registerreimsett til akkurat den motoren du har, er forskjell på reimene. Ville byttet vannpumpa, multireim, ac reim, løpehjul på ac og multireims strammer (svakhet på disse bilene), samt kanskje tetteringer i registret med tanke på at bilen er gått over 200.000 tusen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om det finnes en how-to post på nett ang 1.8t tverrstilt motor(quattro)? Skal i gang med det samme selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

enda usikker på hvilke deler jeg skal ha, noen som kan komme med en handleliste? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

liste:

-regreim

-strammerulle

-løpehjul

-vannpumpe

-simring veiv å kam

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vannpumpa være med eller uten hus?

 

også simringene er vell disse:

 

Artikkelnr: 13-325.155

BENEVNING: Tetningsring - kamaksel medgår 2stk

 

Artikkelnr: 13-342.093

BENEVNING: Tetningsring - veivaksel bak

 

Artikkelnr: 13-325.155

BENEVNING: Tetningsring - veivaksel foran

 

Hentet fra mekonomen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte alt fra Autohausaz.com:

 

058198479 Timing Kit; Update Kit $156.36

 

058109244 Timing Belt Idler/Roller; Upper $25.56

 

026103085D Camshaft Oil Seal; 32x47x10mm $2.64 (skal vel ha 2 av denne)

 

Drivremmene er latterlig billig fra autohaus også, jeg kjøpte inn to av hver for å ha.

 

5PK1300 Serpentine Belt/Ribbed Drive Belt; Alternator $12.63

 

11X528 V Belt/Drive Belt; Power Steering $5.83

 

Har du automatkasse med 4 trinn kan det være lurt med dette settet også:

 

01N398009 Transmission Filter Kit $19.37

 

Disse er også billige og kjekke å ha, kan like greit slenge de med:

 

058905447C Spark Plug Connector; Coil to Spark Plug $5.20

 

(de har også plastgreiene til peilepinnen billig også).

 

Uansett så har jeg ikke fått montert det enda da jeg ikke har gjort det før, og jeg er opptatt for tiden. Venter til ferie og litt bedre tider, slik at jeg kan sette meg inn i det. Men husker je gfra Haynes riktig så trenger man noe å låse kammene med også. Det stod at dette kunne man lage selv, hvordan vet jeg ikke. Hvor du får kjøpt det har jeg heller ikke undersøkt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal vannpumpa være med eller uten hus?

 

også simringene er vell disse:

 

Artikkelnr: 13-325.155

BENEVNING: Tetningsring - kamaksel medgår 2stk

 

Artikkelnr: 13-342.093

BENEVNING: Tetningsring - veivaksel bak

 

Artikkelnr: 13-325.155

BENEVNING: Tetningsring - veivaksel foran

 

Hentet fra mekonomen....

 

Det du trenger er 3 tetteringer..

 

Veiv aksel foran, kamaksel foran og mellomaksling.

Men mener å huske at det er samme på veiv og mellomaksling.

 

Å vannpumpe uten hus.. Mye jobb å bytte hele huset.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor bytte vannpumpe? På ADR motoren så drives vannpumpa av den lille kileremma og ikke kamremen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på forgie registerbyttet så ble ikke vannpumpen byttet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men husker je gfra Haynes riktig så trenger man noe å låse kammene med også. Det stod at dette kunne man lage selv, hvordan vet jeg ikke. Hvor du får kjøpt det har jeg heller ikke undersøkt.

 

Er vel bare skruer som skrues igjennom kamdrevet og inn i toppen, så du låser fast drevene? eller...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.