Hvor kjøper jeg 205/40/16 zr dekk

Anbefalte innlegg

Noen som hvet hvor jeg får tak dette????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert mange steder, men Dekkonline har da et greit utvalg i denne dimensjonen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med 205/40/16 på en 9x16 felg??? Blir bra med strekk men, eller må jeg ha 215/35/16???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

attachment.php?attachmentid=96000&d=1212

 

attachment.php?attachmentid=134642&stc=1

 

 

Khumo 205/40x16 på 9x16 felg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/40 fungerer fint det, men er såklart ikke det mest optimale ettersom det smaleste man får TÜV-godkjent på 9'" felg er 215/40. Visse sikkerhetsmarginer er det sikkert på dette som med alt annet, skulle jeg tro, men er jo til slutt du som bestemmer hvor stor "sjanse" du skal ta.

 

Har kjørt 195/45 på 9" felg og 205/40 på 9" felg, og ingen problemer med det. Optimalt er det såklart ikke om det er kjøreegenskaper på bane du er ute etter, men har aldri hatt noe problemer med det selv, selv om det er i grenseland til det noen vil kalle "ekstremstrekk". Bare husk å fyll rikelig med luft, altså mer enn det egentlig skal være.

 

Mine egne erfaringer - jeg tar ikke skylden om du skulle være så uheldig å vrenge av et dekk i en sving;) Mikroskopisk sjanse for det med 205/40. Jeg hadde lett tatt 205/40 på 9" felg selv igjen, jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok da blir det nok det:)

Hvilke khumo dekk er dette? å hvordan er de å kjøre på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/40 fungerer fint det, men er såklart ikke det mest optimale ettersom det smaleste man får TÜV-godkjent på 9'" felg er 215/40. Visse sikkerhetsmarginer er det sikkert på dette som med alt annet, skulle jeg tro, men er jo til slutt du som bestemmer hvor stor "sjanse" du skal ta.

 

Har kjørt 195/45 på 9" felg og 205/40 på 9" felg, og ingen problemer med det. Optimalt er det såklart ikke om det er kjøreegenskaper på bane du er ute etter, men har aldri hatt noe problemer med det selv, selv om det er i grenseland til det noen vil kalle "ekstremstrekk". Bare husk å fyll rikelig med luft, altså mer enn det egentlig skal være.

 

hehe tror ikke dekka blir det største problemet egentlig: klø :

Hvilket luft trykker det man skal gå etter????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke hva dem heter, drittdekk :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/40 fungerer fint det, men er såklart ikke det mest optimale ettersom det smaleste man får TÜV-godkjent på 9'" felg er 215/40. Visse sikkerhetsmarginer er det sikkert på dette som med alt annet, skulle jeg tro, men er jo til slutt du som bestemmer hvor stor "sjanse" du skal ta.

 

Har kjørt 195/45 på 9" felg og 205/40 på 9" felg, og ingen problemer med det. Optimalt er det såklart ikke om det er kjøreegenskaper på bane du er ute etter, men har aldri hatt noe problemer med det selv, selv om det er i grenseland til det noen vil kalle "ekstremstrekk". Bare husk å fyll rikelig med luft, altså mer enn det egentlig skal være.

 

Mine egne erfaringer - jeg tar ikke skylden om du skulle være så uheldig å vrenge av et dekk i en sving;) Mikroskopisk sjanse for det med 205/40. Jeg hadde lett tatt 205/40 på 9" felg selv igjen, jeg.

 

 

 

hvordan finner man ut hva som er tuv på av dekk i forskjellige bredder? har 195/40x16 på 8,5 felg, vet ikke om det er lovelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe tror ikke dekka blir det største problemet egentlig: klø :

Hvilket luft trykker det man skal gå etter????

Sjekk hva maks lufttrykk på dekket er, så fyller du omtrent dette;) Da burde det ikke være noe fare for at dekksidene svikter ved aktiv kjøring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk hva maks lufttrykk på dekket er, så fyller du omtrent dette;) Da burde det ikke være noe fare for at dekksidene svikter ved aktiv kjøring.

 

Okey

Men hvilket dekk burde jeg velge???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan finner man ut hva som er tuv på av dekk i forskjellige bredder? har 195/40x16 på 8,5 felg, vet ikke om det er lovelig.

Ligger sikkert et sted på det o' store internett, men eksakt hvor veit jeg ikke. Dekkprodusentene/felgprodusentene har vel gjerne denne informasjonen;)

 

Vil tro at 205/40 er det smaleste du kan ha på 8½" felg, men da bare tenker jeg ut ifra hva som er lovlig på 9".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey

Men hvilket dekk burde jeg velge???

Toyo kan jeg anbefale av egen erfaring. Toya lager generelt gode sommerdekk, tatt prisen i betraktning. Kumho koster en liten formue mer enn Toyo på Dekkonline, ser jeg, og jeg ville valgt Toyo fremfor Kumho hvilken som helst dag. Uten at jeg har erfaringer med akkurat det dekket fra Kumho som Dekkonline har, så hadde jeg noen Kumho dekk for noen år siden, og opplevde disse som ganske støyete og dårlig på vått føre.

 

Edit: Får jo også en viss pekepinn om man sjekker testene som ligger vedlagt på Dekkonline;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørs bra ut, har hat toyo tidliger med de var slitt når jeg fikk de, men ser at de ikke koster stort på dekkonline så kan like godt prøve de:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.