#1 Skrevet April 7, 2010 Det merkeligste skjedde meg min bil i går,kjørte bilen ut av garasjen for og få ut MC`n,lot bilen stå ute i solen i 5-6timer. Skulle så kjøre bilen inn i garasjen etterpå,men da startet den og hostet og harket og gikk på 2-3plugger,hele bilen ristet og hadde omtrent null motokraft. Tok en diagnose på bilen i dag,men det kommer ikke opp noen felmeldinger.Og når jeg prøver og starte bilen i dag,vil den ikke fyre en gang-Når jeg drar den på starteren bare bobler den,fyrer aldri. Kjenner det lukter bensin rundt bilen,så bensinpumpen kan ikke ha streiket i hvertfall. Kan det være en eller 2 coiler som har gått uten at jeg får opp feilmeldinger? Skal stikke på Møller og dra med meg 4stk nye coiler i dag samt nye plugger,det blir vell IKKE billig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 7, 2010 Har du chip da? Du har ikke fyllt den skikkelig med bensin tro? Min skjer det ofte med men spesielt på vinteren! Prøv å skru ut coilene og pluggene og blås de/tørk de skikkelig! Så kakker du sammen pluggåpningen bare bittelitt og prøv å fyr den igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 7, 2010 Har du chip da? Du har ikke fyllt den skikkelig med bensin tro? Min skjer det ofte med men spesielt på vinteren! Prøv å skru ut coilene og pluggene og blås de/tørk de skikkelig! Så kakker du sammen pluggåpningen bare bittelitt og prøv å fyr den igjen! Chip/map ja? Kjøpte 4stk coiler og nye org plugger i dag,så nå maler den som en katt igjen. Skal luke ut hvilke(n) som var gåen(e),så skal jeg ha de som virker liggende i bilen som reserve. Kjørte med S2/RS2 plugger nå,men bilen lugget litt med de og er lei og starte om vinteren. Så nå er org på,det funket bra på B5`n med samme oppsett så. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 9, 2010 Bra det ordnet seg! Hvordan sjekker man om en coil er ok/ødlagt? sjekker man motstand? evt hvilke verdier skal det være når de er ok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 9, 2010 Bra det ordnet seg! Hvordan sjekker man om en coil er ok/ødlagt? sjekker man motstand? evt hvilke verdier skal det være når de er ok? Letteste er vel å ta ut en og en, og se om motoren endrer oppførsel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 9, 2010 Letteste er vel å ta ut en og en, og se om motoren endrer oppførsel... Korrekt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...