Toning av ruter og alarmklistremerker

Anbefalte innlegg

Skal snart tone bilen tenkte jeg, men på siderutene står det alarmklistremerker. Det gjorde det for så vidt på golfen også, men da tok jeg de vekk og tenkte å klistre på nye etter toning. Det skulle vise seg at det ikke var så lett å få tak i nye slike klistremerker uten å kjøpe ny alarm, og det blir dyre merker det!

Så hva gjør jeg nå? Skal jeg ta de vekk og satse på at bandittene skjønner at et blinkende lys betyr alarm og tar neste bil, eller er de ikke så lure? Eller skal jeg la de henge på mellom filmen og ruta? Noe jeg ikke har tro på blir så vakkert egentlig...

Er det noen andre som har kommet bort i dette? Regner ikke med at det bare er jeg som har den kombinasjonen med alarm og tonede ruter? : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så hva gjør jeg nå? Skal jeg ta de vekk og satse på at bandittene skjønner at et blinkende lys betyr alarm og tar neste bil, eller er de ikke så lure? Eller skal jeg la de henge på mellom filmen og ruta? Noe jeg ikke har tro på blir så vakkert egentlig...

Denne løsningen har jeg..

På trekant-rutene bak bakdørene står det quattro på samme måte som det gjør i varmetrådene i bakruta. Valgte og ikke ta av dette når jeg tona rutene, og det ser ABSOLUTT ikke bra ut! :(: nei :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt råd er at du fjerner ALT av merker som måtte være montert på rutene før du filmer de. Du må gjerne la merkene være som de er, men da skal jeg nesten garantere deg at du kommer til å angre i ettertid. Filmen vil ikke sitte bra rundt merkene, med luftbobler og det som værre er. Da jeg filma min bil hadde firmaet som gjorde det tatt av alle merker uten å spørre, siden jeg presiserte at jeg skulle ha et profft resultat. Merkene har jeg dessuten latt vær å sette på i ettertid. Mye mer diskrèt uten merker, men det blir kanskje litt spes. med et alarmmerke da. Du får vurdere selv. Jeg tok sjansen....

Mvh

Kristian.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har heller ingen merker som sier att det er alarm i bilen, men bare dioden foran ved ruta.. tror ikke det er så mye å være redd for.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan kanskje høre med et dekor-firma som lager klistremerker til biler og butikker osv., om de kan lage nye alarm-klistremerker til deg da :)

Jeg har fått laget mye rart til min forrige bil, kunne bestemme akkurat selv hva det skulle være. Om du har med deg merkene ned til butikken, kan de sikkert scanne dem så blir det helt likt?! : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur det skal gå greit å fjerne alle merker ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan kanskje høre med et dekor-firma som lager klistremerker til biler og butikker osv., om de kan lage nye alarm-klistremerker til deg da :)

Jeg har fått laget mye rart til min forrige bil, kunne bestemme akkurat selv hva det skulle være. Om du har med deg merkene ned til butikken, kan de sikkert scanne dem så blir det helt likt?! : ja :

Kanskje det ;) Da skal de i tilfelle krympes litt. Får da være måte på hvor store merker man skal ha..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt "off-topic" kanskje, men hvor mange er det her som har tonet rutene sine helt frem, og ikke bare frem til B-stolpen?

Skal tone rutene på Passaten nå tenkte jeg, og jeg synes ikke noe om å tone fra B-stolpen og bak..ser så..rart ut synes jeg..

Noen synspunkter, erfaringer el på dette??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt "off-topic" kanskje, men hvor mange er det her som har tonet rutene sine helt frem, og ikke bare frem til B-stolpen?

Skal tone rutene på Passaten nå tenkte jeg, og jeg synes ikke noe om å tone fra B-stolpen og bak..ser så..rart ut synes jeg..

Noen synspunkter, erfaringer el på dette??

Jeg for min del har et veldig greit syn på dette..enten helt fram eller ingenting. Er selvsagt ikke så lovlig å sote helt fram, men synes at det hører til varebilsegmentet å ikke tone helt fram. På en stasjonsvogn kan jeg til en viss grad gå med på det, men ikke på sedaner og lignende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor pirkete de forskjellige forsikringsselskapene er på dette, men det er faktisk et krav om at bilen skal ha minst 3 synlige klistermerker for tyverisikring. (dette i følge en DEFA-forhandler). Hvis ikke, KAN selskapet redusere oppgjøret fra tyveriet. Aner som nevnt ikke hvor mye de bryr seg om dette, men det fikk ihvertfall meg til å ha merkene fortsatt. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sotet alt helt frem og for all del fjern merker. Ikke fått noen bemerkininger på det hos BT eller annet.

Lysseste film på alle sideruter og mellom på bakruta.

Solfilm spesialisten sliper toppen av de rutene som kan sveives, så det synes ingen kant. Anbefales på jobb og pris : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med andre innlegg her. Legg film på alle eller ingen ruter. Unngå for all del Biltema-soting eller andre billige løsninger. Bruk fagfolk å få et profft resultat uten bekymringer. Solfilmen gjør etter min mening mye av prikken over i`en innen bilstyling. I tillegg er det utrooolig behagelig å kjøre med.

Har selv en A6 Lim. med film helt frem, i tillegg til bakruta selvfølgelig. Alle merker fjernet i tillegg. Har aldri hatt problemer med verken onkel P eller BT (bank i bordet).

Som tidligere nevnt utallig antall ganger under andre tråder her på forumet tror jeg i tillegg det har litt å si om på hvilken bil solfilmen blir montert. Blir noe annet å komme med diskre toning av en nyere bil kontra det å fomle på noe billigfilm på en gammal haug av en bil.

Gå for solfilm helt fram - du vil ikke angre. Det handler bare om å ta sjansen. Jeg gjorde det på forrige bil, har gjort det på den jeg har nå, og kommer sikkert til å gjøre det på neste også.

Mvh

Kristian.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt rykter om at man idag kan få godkjent soting/toning av sideruter hvis det ikke er for mørkt. Stemmer dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt rykter om at man idag kan få godkjent soting/toning av sideruter hvis det ikke er for mørkt. Stemmer dette?

Tviler på det. Står vel rimelig greit i loven at man ikke har lov med klistermerker eller film på rutene foran b-stolpen. Hadde jeg hatt litt raskere linje så skulle jeg funnet den fram. Ligger på http://www.lovhidden.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi sine originale alarmklistremerker kan du få kjøpt separat for noen få kroner. Jeg tror jeg har delenummeret hjemme et sted, kan legge det ut hvis det er interessant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har toning helt fram. Har vært på eu godkjenning 2 ganger, blitt stoppa i flere fartskontroller, rutikontroller, promillekontroll. Alldrig noen som har sagt noe på at framrutene er så mørke at de ikke ser hvem som sitter i bilen.

edit: vet at det ikke er lov

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

§ 31-1.3 :

Vindu skal være tilstrekkelig solid og godt gjennomsiktig fra begge sider. Det må være slik utført at gjenstander som sees gjennom det ikke blir forvrengt. Det samme gjelder for vindskjerm som fører skal se gjennom.

Som solfilter godtas svakt farget glass som ikke gir større reduksjon av lysgjennomslipp enn angitt i den amerikanske standarden ASA Z-26.1 - 1966, July 15 1966. Andre former for solfilter som f.eks. påsprøytet eller påklebet film tillates ikke på noen del av vinduene som fører skal ha sikt gjennom (frontvindu og sidevinduer foran). Utrykningskjøretøys blå lys skal i alle tilfelle kunne ses gjennom bakvindu i motorvogn hvor innvendig speil kreves.

Shit, jeg skal sote alle rutene mine i morgen.. :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shit, jeg skal sote alle rutene mine i morgen.. :/

bare å tone de det:) går nok bra uansett, hvis du ikke skal ha den aller mørkeste da :) har også blitt stoppa av purk uten att de har sakt noe på rutene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine ruter også er tonet helt framme, tror det var Dekor Cut i Trondheim som utførte det. Men det er allikevel så lys film foran B-stolpen at det ikke er noe problem å se hvem som sitter i bilen. Innenfra ser man så å si nesten like godt som uten toning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder frontruta er det lov til å sote så mye du vil ned til _|_ merket på sidene (ca 10% av ruta). Siderutene er bare lov å ha mørkere hvis det er originalt (altså ikke film).

Og apropos alarmklistremerker; som jeg ser det har dette kun EN virkning, at en evt. tyv får informasjon om hva slags alarmsystem du har, og vet da kanskje akkurat hva han må gjøre... At det har noen preventiv effekt tviler jeg på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og apropos alarmklistremerker; som jeg ser det har dette kun EN virkning, at en evt. tyv får informasjon om hva slags alarmsystem du har, og vet da kanskje akkurat hva han må gjøre... At det har noen preventiv effekt tviler jeg på.

De alarmklistrene jeg nevnte i starten på denne tråden sier bare at det er FG-godkjent alarm. På de står det ikke hvilken alarm som er montert.

Det endte forresten med at jeg tona rutene med klistermerkene på, og det ble meget bra. De er så tynne at når jeg la sotfilm over de så ble de en anelse mørkere. De stikker seg altså ikke så mye ut som jeg frykta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner tråden din litt jeg... :) Har skrudd ut rutene mine idag og i morgen blir de sota av ArtRacing på Gjøvik.. Blir titanium sort 35% tror jeg det var.. :) Gleder meg som en unge..!

Var faktisk mye lettere enn det jeg trodde å skru dem ut :D Brukte litt over en time på alle fire..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De originale alarmmerkene har delenummer 4D0 010 138E. Tror jeg betalte 43 kr for 4 merker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De originale alarmmerkene har delenummer 4D0 010 138E. Tror jeg betalte 43 kr for 4 merker.

Beklager bump, men er det Audi-logo på disse, eller kan disse brukes på flere merker..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.