Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd zalo og vann som glidemiddel for leira eller? Funker det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zalo ville jeg ikke hatt i nærheten av bilen min uansett hvilke mengder det er snakk om.

De aller fleste "no rinse" såpene og quick detailerne kan brukes som lube, så du kan jo kjøpe en flaske på nærmeste Bilxtra-sjappe i Trondheim? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei nei nei!

Hva har du av såper tilgjengelig?

Lag heller en mild såpeblanding og bruk som claylube, gjærne spyl av når du er ferdig om du ikke bruker no rinse såpe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei nei nei!

Hva har du av såper tilgjengelig?

Lag heller en mild såpeblanding og bruk som claylube, gjærne spyl av når du er ferdig om du ikke bruker no rinse såpe

 

Skal du ikke spyle bilen uansett når den er clayet før polering da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ikke spyle bilen uansett når den er clayet før polering da?

 

Du trenger ikke gjøre det, holder lenge å tørke godt av bilen med mikrofiber-klut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei skal ikke være nødvendig det..

 

Er du samme Paul Meland som var interresert i RS2en min ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei skal ikke være nødvendig det..

 

Er du samme Paul Meland som var interresert i RS2en min ?

 

Stemmer bra det. Er på sjøen enda:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil en bra claylube være en mild blandet bøtte med CG citruswash?

Kan man eventuelt blande på sprayflaske for å lube akkurat der man driver?

Skal man claye store områder om gangen?

 

Passe på at det er KLISSVÅTT der man driver?

 

Tenkte å prøve clay for første gang nå på torsdag eller fredag... Så trenger litt veiledning ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil en bra claylube være en mild blandet bøtte med CG citruswash?

Ser du bor på Hamar, ta deg en tur innom nærmeste bilrekvisita og kjøp en Quick Detailer som vi VET funker bra som lube. Å mikse med forskjellige såper fordi man kan få noe som muligens fungerer som lube er ingen vits. De såpene som tradisjonelt blir brukt som lube, er de ekstra glatte/fete som er ment å bruke til å vaske bilen uten skyllevann tilgjengelig. Citruswash er ikke en slik.

Kan man eventuelt blande på sprayflaske for å lube akkurat der man driver?

Yes, helt klart.

Skal man claye store områder om gangen?

Nei, jeg bruker å ta ca 30x30cm før jeg tørker av og inspiserer. Pass også på å sjekke clay'en ofte, slik at du ikke gnir dritt mot lakken.

Passe på at det er KLISSVÅTT der man driver?

Yep, heller litt for mye enn litt for lite.

Tenkte å prøve clay for første gang nå på torsdag eller fredag... Så trenger litt veiledning ;)

Clay er et konge verktøy om det brukes rett, men vær obs på at de fleste typene lager merker i lakken og da vil du måtte gå over med noe annet etterpå for å korrigere lakken.

 

Jeg brukte Gul Riccardo fra SS på min Scirocco med samme lakk som din, CG Quick Detailer som lube: ingen merker.

La gjerne clay'en ligge litt i varmt vann før du begynner å bruke den, slik at den er myk og god.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun på sprayflaske.

Og ja, CG Citruswash funker. Bare ikke bland for sterkt, så det begynner å skumme. Da blir claybaren veldig glatt, og du kan lett miste den i bakken.

Du sprayer på nok til at claybaren glir lett over lakken (altså ikke "lugger" på for tørr lakk).

 

Lykke til ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Brage her, Citruswash fungerer veldig bra som claylube.. Zalo er forbeholdt kjøkkenet og har ikke noe i nærheten av en bil å gjøre bortsett fra når den ligger i handleposen på vei fra butikken..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.