Hjelp: Sommerdekk lavere på rangstigen

Anbefalte innlegg

Trenger nye sommerdekk til mine 8x18" RS6-felger.

Ettersom budsjettet er noe trangt er jeg ute etter et ok billigdekk, dimensjonen er 225/40-18.

Etter litt oppsjekking av diverse dekk fra dekkonline på Tyretest.no er jeg ikke noe smartere, da det er stor forskjell på hvordan folk opplevere de forskjellige dekkene.

 

Vet det er veldig mange her som kjører på såkalt billigdekk, så er rett og slett ute etter tips og erfaringer på disse.

Er åpent for mye så lenge støy og vannplaning ikke er helt i bunn.

 

Noen eksempler:

 

Rotalla F105

 

Sunny SN3800

 

Ling Long L688

 

Goodride SV308

 

Federal SS-595

 

Nankang NS-2

 

Vil det forresten være noen fordeler i å kjøpe ett XL-dekk på en A4 b5 quattro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for Nankang av de der, er ikke så værst de vist nok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en kompis i samme situasjon, må bare få sitere hva han mener er det beste dekket... ;)

 

Jeg tror jeg må velge de som har tøffest spor !!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har god erfaring med federal dekket, kjører det på to av mine biler, ene bilen er på andre settet med federal nå.

 

Tom Rune

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare ligg unna goodride og sunny.... livsfarlig på vått føre....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

av de på lista ville jeg gått for federal dekket har kjørt på det i flere dimensjoner selv og godt førnøyd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har sett på Federal, og det virker som de fleste mener det er et greit dekk:)

I allefall mtp. prisen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt av flere at Federal-dekket skal være bra til prisen og bedre enn Nankang på vått. Er ihvertfall kun Federal og Nankang jeg hadde tatt sjansen på hadde jeg måtte bruke noen av de overnevnte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velg Federal eller Nankang. Jeg har kjørt begge, og holder en knapp på Federal.

 

De andre dekkene kan du kort og godt glemme, de er mye, mye dårligere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke vurdert kumho da? Kanskje noen hundringser dyrere, men mange sier de er mer enn verdt det. Jeg ble i hvert fall overtalt. Hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ling Long er noe drit på vått føre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dette selskapet tror jeg at man ikke skal lete etter ett dekk som er godt på våt vei, men ett som suger noe mindre.

Da er jeg fornøyd,hehe:o

Ser ut som det blir Federal, siden det virker noe utprøvd.

Hvis jeg skulle ha gått opp til Kuhmo kunne jeg liksågodt tatt Yokohama eller Vredestein tror jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka dekktrykk dere anbefaler på 225/40-18"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har veldig trangt budsjett, kan du vurdere å kjøpe de brukte dekka mine kanskje...? To av dem er fullt brukendes. 500 daler for fire stk Nankang dekk. Antar at du ikke har quattro, så da skal det vel gå greit å ha to brukte?

 

Se link:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21720454

 

Jeg er forøvrig godt fornøyd med Nankang dekka, -kjørte disse på min S4 B5 over lang tid. Ikke det råeste på vått, -men helt ok.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har veldig trangt budsjett, kan du vurdere å kjøpe de brukte dekka mine kanskje...? To av dem er fullt brukendes. 500 daler for fire stk Nankang dekk. Antar at du ikke har quattro, så da skal det vel gå greit å ha to brukte?

 

Se link:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=21720454

 

Jeg er forøvrig godt fornøyd med Nankang dekka, -kjørte disse på min S4 B5 over lang tid. Ikke det råeste på vått, -men helt ok.....

 

Jeg har quattro "desverre", men takk for tilbudet;)

Du synes ikke at Nankang-dekkene bråker mye altå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De støyer en del, men det tror jeg de andre du nevner her også.

Var nettopp en tråd om Nankang-dekket her på forumet, viser seg at det leveres med to forskjellige treadwear-verdier, kan tyde på at det er viktig å velge rett av de to... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har noen federal dekk på bilen nå, og de støyer noe jævlig.

Men, de er veldig slitte og da. Vet ikke om det har noe å si. Skal kjøpe meg noen nye dekk veldig snart, og da blir det ikke federal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har forsøkt nankang og federal - federal er disse overlegne i grep, støy og komfort. Det er min erfaring.

Sunny er vel noe lignende av Wanli - kommer ALDRI på min bil igjen, noe forresten ikke nankang gjør heller ;)

 

Så mitt tips er Federal!

Ellers er Kormoran er "billig" dekk som leveres fra Michelin, og er produsert etter Michelins tidligere modeller. "mitt" merkeverksted selger disse for en drøy 1000-lapp i din dimensjon ferdig pålagt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får begynne med Rotalla og Sunny. Jeg har aldri hørt om dem. Jeg har ikke peiling på dem.

 

Ling Long og Goodride har gjordt det katastrofalt i tester. Jeg kjenner en som har Goodride. De er katastrofale.

 

Jeg har hatt Federal. De støyet mye. Normalt grep på tørt. Kjempegrep på bløtt og glatt. Bra mot vannplaning. Veldig sikre dekk.

 

Jeg kjenner noen som har Nankang. De sier stort sett det samme om dem, som jeg sier om Federal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Nangkang og er helt fornøyd...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet forslag kan være Duro. Bedre enn nankang i værtfall. Har mistanke om at de støyer en del når de begynner å bli slitt men ikke på LANGT nær som nankang.

Vil dog igjen si at jeg synes federal er helt overlegne nankang på alle typer føre, også støy! Har prøvd begge typer. Mener federal var bedre enn duro på vått føre også.

 

Et siste forslag fra meg er å prøve å finne noen som har premium dekk de selger brukt, finnes noen heldigtreff av og til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har prøvd sunny og nankang. min erfaring er at sunny er helt ubrukelig på vått føre, nankang var et bedre dekk, men heller ikke helt konge på vått underlag. Jeg skal nå prøve Durun A-One. Dette er forholdsvis rimelige dekk, men skal visstnok være litt bedre en nankang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nankang ns-2 jeg.Synes de er helt ok,bortsett fra at det er litt støy med de da.

Men til den prisen,så er det helt ok :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjøp LingLong iallefall, det sto på a2'n min når jeg fikk den. jeg spant faktisk på 4 gir når det var våt veg med de ville 75 hestene : smil :

Og livsfarlige i svinger når det regna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.