Hvordan ta av "Knopper" på vinduene til bakdørene?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal legge solfilm på rutene til dørene bak, og tok dermed ut rutene.

Ser at jeg får et problem med å legge solfilmen, pga noen "knopper" som står på rutene.

Dette skal være føringer for vinduet når det åpnes/lukkes.

Prøvde å ta av en av disse, men det var vanskeligere enn jeg trodde. det resulterte i at jeg knekte denne knoppen (det er to stk på hver rute).

Lurer på hvordan jeg skal ta av disse føringene? det er en skrue på den, når jeg skrudde på den så gikk den bare rundt, og når jeg holdt den igjen så knakk den. ...legger ved et bile av en slik en:

08042010945.jpg

Er det spesialverktøy til dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forstått at det er umulig(så å si) å få av denne knotten.. Når jeg la solfilm så grovkuttet jeg rundt der knotten er, også når solfilmen ble lagt på, så skar jeg bare "kant i kant" solfilmen med knotten.. i og med at du har alle de prikkene nedover, så skal det godt gjøres å legge merke til at du har skåret rundt... Det er iallefall min erfaring:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for raskt svar :) da får jeg bare gjøre det, og finne på noe lurt ifbm å få den på plass igjen. greit å ha styringen på plass :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det ER umulig, de er limt fast inni der, og prøver du å skru de opp så sitter du igjen med neven full av irriterende ubrukelig plastikk.. :P

De koster ikke mange kronene på møller da, jeg har liggende nok knotter til en hel bil et sted i ene boden, som jeg kjøpte til V8er'n.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk dem løs nå uten å knekke, men på en litt dødfødt måte... Varmet den opp med blåselampe, så løsnet limet. Problemet da var jo at tetningen og plasten smeltet sund. Men hvis dem har til en billig penge på møller så er jo det uvesentlig da :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.