#1 Skrevet April 8, 2010 Bilen stoppet plutselig under kjøring, virket ikke som den fikk disel. Fikk Møller til å feilsøke og de fant ut at dieslpumpa var gåen. Har nå fått kjøpt ny pumpe og fått skiftet regreima med det samme. Etter lang tids lufting vil bilen ikke starte, virker ikke som det kommer sikkeig trykk ut til dysene. Kan det være at en må programere pumpa først, eller kode den med diagnoseapparat. Håper på snarlig svar, hvis noen har vært bortig samme problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 8, 2010 Har du gjort dette selv? Disse pumpene er utrolig vanskelig å lufte. Hvordan har du gjort dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 8, 2010 Anbefaller å skru ut den 8mm skruen på toppen av dieselfilteret og fylle på der til det er fullt, så skru til dyserørene for hånd, og kim til det kommer diesel ut. Så tighter du en og en mens du kinnner, så starter den. Sørg for å ha fullt oppladet batteri før du gjør dette. Sikker på at pumpen er timet riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 8, 2010 Du skriver ikke noe om hva slags model/motor dette er, er det en a6 2,5 v6 tdi etter et vist år, tror det er 02, så må vel pumpa programeres til startsperre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 8, 2010 det er en A6 2000 model 2,5 tdi AKN. Er det bare møller som kan kode opp pumpa mot startsperra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 8, 2010 Pumpe er satt i grunninnstilling, har skifta regreim samtidlig som jeg skiftet pumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 9, 2010 Finner litt info om dette i V6 samletråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141194&highlight=samletr%E5d+2%2C5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 14, 2010 Rimelig oppgitt, leverte bilen inn til møller for å feilsøke hva som kunne være galt, da jeg ikke har fått start på bilen etter bytte av dieselpumpa som jeg kjøpte hos norsk bildelesenter. Der får jeg til svar at den nye pumpa er gåen den å. Virker som det var forventa at den ikke skulle starte etter kjøp av pumpe der. Møller kunne nesten love at bilen har starta vis jeg har satt bort jobben til dem og betalt nesten dobbelt opp. Hva er forskjellen på ei ny pumpe fra møller og ei ny pumpe fra NBS? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...