#1 Skrevet April 8, 2010 Heisann.. Har vært plaget i det siste nå med at turbotrykket ligger å jager enormt, fra 0.7 til 1.4 bar ved fult gasspådrag. Noen ideer til hva som kan være årsaken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 8, 2010 Det kan være flere årsaker, en av de hyppigste hos meg har vært sviktende N75 (boostcontroller). Dette har jeg løst på flere biler ved å bytte ventilen til ny orginal, og på de siste to bilene; ved å montere en universal, manuell kontroller. Med manuell kontroller oppnår jeg mye jevnere trykk, tidligere trykk og har egentlig bare positive ting å si om MBC. Billige er de også. Andre tips å sjekke: lekkasjer i både trykk og vakumslanger, lekkasje i/rundt intercooler, lese av feilkoder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 9, 2010 Aaah, ja jeg har nettopp byttet N75 ventilen, men det ble altså ikke bedre.. Har nettopp bestilt en manuell boostcontroller, så får vi se hvordan det går....kunne ikke finne noen lekkasjer som var synlige iallefall.. Da gjenstår: *Hvilken måte er lettest for å finne lekasjer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...