1,9tdi overlader,nødmodus

Anbefalte innlegg

Har problemer med en passat 2002 100hk tdi at den går i nødmodes ved gjevnt pådrag i oppoverbakker.

Den lader for mye,så ser jeg at når bilen står på tomgang så drar den opp staget på vakumklokke på turboen,skal den det på tomgang?er vel N75 ventilen som styrer dette?

Tar jeg av vakumslangen så går den ned igjen så vakumklokka funker som den skal..

Trykk føleren som står på innsugs røret er byttet,husker ikke hva den heter..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som regle disse 3 tingene som er feil på når denne feilen oppstår. Kan også være lekasje i en slange slik at det blir en vakum lekasje en eller annen plass. Hos meg måtte jeg bytte både denne map sensoren( trykk sensor) og rengjøre turbo for koks. Beste er vel å få tatt en diagnose. :) lykke til

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gikk også i nødmodus. Byttet turbo og ikke noe trykk i heletatt. Byttet luftmengdemåler uten hell. Trykktestet alle slanger/intercooler.........ingen feil på vag com. Så jeg sliter for å finne feilen. Trenger desperat tips og råd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel mest sannsynlig N75 ventilen som har tatt kvelden ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men skal staget på vakumklokke(på turboen) dras opp når blien går på tomgang?

Ser feilsjekk av vakum klokka at den ikke står fast er å dra den opp manuelt/koble på en slange å suge vist jeg ikke tar helt feil,som da tilsier at den ikke skal bevege seg opp når bilen går på tomgang? er jeg helt på bærtur eller?

Til Bjørn Ole Søberg

Det holder at en av di små vakumslangene enten er satt på feil,lekker eller ikke er på så får du det problemet du har,hadde dette på denne bilen(slange var av på N75) og da gikk den elendig,gikk i nødmodus ved pådrag og gikk enda dårligere.

Ingen feil i vag-com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn som jeg har forstått det skal ikke staget dras opp når bilen kun står på tomgang. Kan ruse bilen litt for å se om det da beveger seg. Men beste er å få sjekket det med for eksempel trykkluft.. jeg hadde 3 bars trykk på, og enda da beveget ikke staget seg.. beveget seg litt når jeg ruset bilen men ikke mye. Mitt problem da var kokset vnt mekanisme i turboen.. skrudde tuboen ut av bilen, delte den på eksos siden og gjorde den ren. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.